Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73739
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสุวรรณา เลาหะวิสุทธิ์-
dc.contributor.authorอาทิตย์ ที่ปรึกษาen_US
dc.date.accessioned2022-07-31T03:05:29Z-
dc.date.available2022-07-31T03:05:29Z-
dc.date.issued2021-05-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73739-
dc.description.abstractThe goal of this independent study was to determine how satisfied Thai tourists were with the retail marketing mix. Lampang Province's Kad Kong Ta Walking Street. Data was obtained by accident from a sample of 400 people using a questionnaire, and the results were evaluated using inferential statistics. It is based on the idea that the two populations' means differ. (Independent-Sample T-test), Tourists' preferred place. For the age of the tourists, a one-way ANOVA (F-test) was used. and pairwise comparisons utilizing Sheffe's Post hoc Comparison approach, based on two assumptions concerning Thai tourists' satisfaction with the shop marketing mix, classified by tourist's domicile and age. The study's findings can be summarized as follows. The majority of the respondents were female, aged 21-30, single, and had a bachelor's degree, according to the study's findings. Employee in a private company's occupation Have a monthly income of 5,000-10,000 baht and be a Lampang resident. In the last six months, how many times have you traveled more than 4 times, Time of service 18.00 – 20.00, 1 - 2 hours of service When joining the service, the amount spent on goods or services is between 500 -1,000 baht. In Jewelry, Costume and Learn about the latest news from the tourist destination. Tour Thai people place importance on the trade mix at a high level, with the majority of the valuable retail marketing mix at the highest level. Were Product followed by Price, People, Place, Promotion, And Presentation. respectively. Product The top three respondents gave the highest satisfaction level, i.e., the patterns of goods in the Kad Kong Ta Walking Street were colorful, the quality of the products, and the selection of goods in a variety of quality. In terms of Price, the respondents gave the top three satisfaction levels. The products of the shops in Kad Kong Ta Walking Street come in a variety of price levels. The price is cheaper than other places and there are clearly marked prices on the Kad Kong Ta pedestrian street. People, the top 3 respondents gave the highest satisfaction level. Employees, merchants or vendors in Kad Kong Ta Walking Street showed manners, manners, and expressions. good for service Provide accurate and clear information about shops in Kad Kong Ta Walking Street to customers. and goodnatured, friendly, smiling Place Respondents gave the top three satisfaction ratings. Kad Kong Ta Walking Street is in the business district and close to well-known tourist attractions. Promotion The respondents gave the top three satisfaction levels. There were advertisements for visiting Kad Kong Ta Walking Street in offline media. Shop signs in Kad Kong Ta Walking Street attract shoppers. There is publicity through various media in Kad Kong Ta Walking Street. and the Presentation The respondents gave the top three satisfaction levels. The store's layout in Kad Kong Ta Walking Street was beautiful. eye-catching is divided into product zones And there are signs to help you find the products you want easier. The test results showed that Satisfaction of Thai tourists on different retail marketing mixes Classified by age, i.e. product, price, place, promotion and people. and the satisfaction of Thai tourists on different retail marketing mixes. Classified by domicile such as products, prices, place, promotion and presentation at a significance level of 0.05en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวชาวไทยที่มีต่อส่วนประสมทางการตลาดค้าปลีก ถนนคนเดินกาดกองต้าจังหวัดลำปางen_US
dc.title.alternativeThai tourist satisfaction towards retail marketing mix of Kad Kong Ta walking street, Lampang provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashถนนคนเดินกาดกองต้า-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค -- ลำปาง-
thailis.controlvocab.thashการค้าปลีก -- ลำปาง-
thailis.controlvocab.thashการตลาด-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวชาวไทยต่อส่วนประสมทางการตลาดค้าปลีก ถนนคนเดินกาดกองต้า จังหวัดลำปาง ทำการเก็บรวบรวมข้อมูลโดยใช้แบบสอบถามจากกลุ่มตัวอย่าง จำนวน 400 ราย โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเหตุบังเอิญ นำข้อมูลมาวิเคราะห์โดยใช้สถิติพรรณนา ประกอบด้วย ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และสถิติเชิงอนุมาณ ประกอบด้วยการวิเคราะห์เปรียบเทียบความแตกต่างของตัวแปร 2 กลุ่ม โดยใช้การทดสอบ T-Test (Independent-Sample T-test) ภูมิลำเนาของนักท่องเที่ยวและการวิเคราะห์ความแตกต่างของกลุ่มตัวแปรกรณีที่มากกว่า 2 กลุ่มโดยใช้สถิติ One-way ANOVA (One-way ANOVA F-Test) อายุของนักท่องเที่ยว และเปรียบเทียบความแตกต่างเป็นรายคู่ด้วยวิธี The Shelfe's Post hoc Comparison ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 21-30 ปี สถานภาพโสด ระดับการศึกษาปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้ต่อเดือน ระหว่าง 5,000-10,000 บาท มีภูมิลำเนาในจังหวัดลำปาง จำนวนครั้งที่เคยมาเที่ยว ในช่วง 6 เดือนที่ผ่านมามากกว่า 4 ครั้ง ช่วงเวลาที่ใช้บริการ 18.00-20.00 น. ระยะเวลาที่ท่านเข้าใช้บริการ 1-2 ชั่วโมง ยอดซื้อสินค้หรือบริการเมื่อเข้ามาใช้บริการ 500-1,000 บาท ประเภทสินค้าที่เลือกซื้อคือ เครื่องแต่งกาย เครื่องประดับ โดยทราบข่าวแหล่งท่องเที่ยวจากผู้แนะนำนักท่องเที่ยวชาวไทยมีความพึงพอใจต่อปัจจัยส่วนประสมการตลาดค้าปลีก ที่มีค่าเฉลี่ยอยู่ในระดับมากที่สุด คือ ด้านผลิตภัณฑ์ และมีค่าเฉลี่ยอยู่ในระดับมาก คือ ด้านราคา ด้านบุคลากร ด้านการจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการตลาด และด้านการนำเสนอสินค้าหรือบริการ ตามลำดับ ด้านผลิตภัณฑ์ ผู้ตอบแบบสอบถามให้ระดับความพึงพอใจสูงสุด 3 ลำดับแรก ได้แก่รูปแบบของสินค้าในถนนคนเดินกาดกองต้า มีสีสันสวยงาม คุณภาพสินค้า และสินค้ามีให้เลือกหลากหลายคุณภาพ ด้านราคา ผู้ตอบแบบสอบถามให้ระดับความพึงพอใจสูงสุด 3 ลำดับแรก ได้แก่สินค้าของร้านค้าในถนนคนเดินกาดกองต้า มีหลากหลายระดับราคาให้เลือกราคาถูกกว่าที่อื่น ๆ และมีป้ายติดราคาคนเดินกาดกองต้าอย่างชัดเจน ด้านบุคลากร ผู้ตอบแบบสอบถามให้ระดับความพึงพอใจสูงสุด 3 ลำดับแรก ได้แก่ พนักงาน พ่อค้าหรือแม่ค้าในถนนคนเดินกาดกองต้า มีการแสดงกริยา มารยาท การแสดงออกที่ดีต่อการให้บริการให้ข้อมูลของร้านค้าในถนนคนเดินกาดกองต้าแก่ลูกค้าได้อย่างถูกต้อง และชัดเจน และมีอัธยาศัยดี เป็นมิตร ยิ้มแย้ม ด้านการจัดจำหน่าย ผู้ตอบแบบสอบถามให้ระดับความพึงพอใจสูงสุด 3 ลำดับแรก ได้แก่ถนนคนเดินกาดกองต้าอยู่ในย่านธุรกิจ และใกล้แหล่งท่องเที่ยวที่เป็นที่รู้จักของนักท่องเที่ยว มีความปลอดภัย และมีความสว่างเพียงพอ ด้านการส่งเสริมการตลาด ผู้ตอบแบบสอบถามให้ระดับความพึงพอใจสูงสุด 3 ลำดับแรก ได้แก่มีการโฆษณาประชาสัมพันธ์ให้มาเที่ยวถนนคนเดินกาดกองต้าตามสื่อออฟไลน์ ป้ายร้านค้าในถนนคนเดินกาดกองต้าดึงดูดความสนใจผู้ซื้อ มีการประชาสัมพันธ์ผ่านสื่อมวลชนต่าง ๆ ในถนนคนเดินกาดกองต้า และด้านการนำเสนอสินค้าหรือบริการ ผู้ตอบแบบสอบถามให้ระดับความพึงพอใจสูงสุด 3 ลำดับแรก ได้แก่การจัดวางสินค้าของร้านค้าในถนนคนเดินกาดกองต้ามีความสวยงาม โดดเด่นสะดุดตา มีการแบ่งเป็นโซนสินค้า และมีป้ายบอกทางช่วยให้หาสินค้าที่ต้องการได้ง่ายขึ้นผลการทดสอบพบว่า ความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวชาวไทยต่อส่วนประสมทางการตลาดค้าปลีกที่แตกต่างกัน โดยจำแนกตามอายุ ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านการจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการตลาด และด้านบุคลากร และความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวชาวไทยต่อส่วนประสมทางการตลาดค้าปลีกที่แตกต่างกัน โดยจำแนกตามภูมิลำเนา ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านการจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมสินค้า และด้านการนำเสนอสินค้าหรือบริการ ที่ระดับนัยสำคัญ 0.05en_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
601532082 อาทิตย์ ที่ปรึกษา.pdf1.81 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.