Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73699
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรรณัย สายประเสริฐ-
dc.contributor.authorติณห์ สิทธิยศen_US
dc.date.accessioned2022-07-22T10:22:57Z-
dc.date.available2022-07-22T10:22:57Z-
dc.date.issued2020-11-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73699-
dc.description.abstractThis study aimed to study the factors affecting Thai tourists towards selecting boutique hotels in Mueang Nan District, using the marketing mix theory consisting of the product and service, price, place and distribution channel, promotion, people, process, and physical evidence and presentation. The study was undertaken among a total of 300 samples who were Thai tourists staying at the boutique hotels in Mueang Nan District. The data were analyzed with descriptive and inferential statistics. The study showed that most populations were females, aged between 26-35 years, with their bachelor degree or equivalence. They worked as an employee for the private companies with an average income exceeding 50,000 Baht. Their domicile was in the central region of Thailand. The behavioral data of most respondents revealed that they went to Nan for tourism. They would make a reservation less than 1 week in advance through online booking e.g. Agoda, Booking, and Traveloka. The trip usually accompanied 2-3 people. Persons with the power of decision-making were the respondents themselves. They would travel by their private vehicles e.g. cars and motorbikes. The samples had their first visit and first stay at boutique hotels in Nan for 1-2 nights with an average cost of 1,000-2,000 Baht per room. The most important marketing mixes which affected Thai tourists towards selecting boutique hotels in Mueang Nan District were shown in the following order: employee/service provider, physical presentation, price, service process, place and channel, respectively. The second important marketing mixes were product and promotion. The top three subfactors with their highest average included new and clean furniture and household items, followed by proper security systems e.g. CCTV, security guard, and reasonable prices, respectively. The comparison of data classified by monthly income and numbers of visits to Nan found no differences towards selecting boutique hotels in Mueang Nan District by the respondents, with a significance level of 0.05. The classification by age, average room prices, and numbers of stay at boutique hotels in Nan disclosed that there were differences in some subfactors diversely prioritized by the respondents with a significance level of 0.05.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleปัจจัยที่มีผลต่อนักท่องเที่ยวชาวไทยในการเลือกโรงแรมบูติค ในอำเภอเมืองน่านen_US
dc.title.alternativeFactors affecting Thai tourists towards selecting boutique hotels in Mueang Nan Districten_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashโรงแรม -- ความพอใจของผู้ใช้บริการ-
thailis.controlvocab.thashโรงแรม -- การตลาด-
thailis.controlvocab.thashโรงแรม -- น่าน-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อนักท่องเที่ยวชาวไทยในการเลือก โรงแรมบูติคในอำเภอเมืองน่าน โดยใช้แนวคิดส่วนประสมการตลาดบริการ ประกอบด้วย ด้าน ผลิตภัณฑ์และบริการ ด้านราคา ด้านสถานที่และช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านพนักงาน/ผู้ให้บริการ ด้านกระบวนการในการให้บริการ และด้านการสร้างและนำเสนอลักษณะ ทางกายภาพ โดยทำการศึกษาจากกลุ่มตัวอย่าง คือ นักท่องเที่ยวชาวไทยที่พักโรงแรมประเภทบูติคใน อำเภอเมืองน่าน จำนวน 300 คน ซึ่งวิเคราะห์โดยใช้สถิติเชิงพรรณนา และสถิติเชิงอนุมาน ผลการศึกษาพบว่าข้อมูลทั่วไปของผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 26 – 35 ปี ระดับการศึกษาปริญญาตรีหรือเทียบเท่า อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้เฉลี่ยต่อ เดือนมากกว่า 50,000 บาท ภูมิลำเนามากจากภาคกลาง ข้อมูลพฤติกรรมของผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่มีวัตถุประสงค์ในการเดินทางมาจังหวัด น่าน เพื่อท่องเที่ยว มีระยะการจองห้องพักล่วงหน้า น้อยกว่า 1 สัปดาห์ ใช้วิธีการจองห้องพัก โดยใช้ เว็บไซต์ เช่น Agoda, Booking, Traveloka จำนวนสมาชิกที่ร่วมเดินทาง 2 – 3 คน ผู้ที่มีอิทธิพลในการ ตัดสินใจ คือ ตัวผู้ตอบแบบสอบถามเอง เดินทางโดยใช้พาหนะส่วนตัว เช่น รถยนต์ รถจักรยานยนต์ จำนวนครั้งที่เคยมาจังหวัดน่าน 1 ครั้ง จำนวนครั้งที่เคยพักโรงแรมบูติค 1 ครั้ง จำนวนคืนที่พัก โรงแรมบูติค 1 – 2 คืน และราคาห้องพักเฉลี่ย 1,000 – 2,000 บาท ปัจจัยส่วนประสมการตลาดบริการที่มีผลต่อนักท่องเที่ยวชาวไทยในการเลือกโรงแรมบูติค ในอำเภอเมืองน่าน ของผู้ตอบแบบสอบถามที่ให้ความสำคัญในระดับมากที่สุด เรียงลำดับค่าเฉลี่ยจาก มากไปน้อย ได้แก่ ด้านพนักงาน/ผู้ให้บริการ ด้านการสร้างและนำเสนอลักษณะทางกายภาพด้านราคา ด้านกระบวนการในการให้บริการ และด้านสถานที่และช่องทางการจำหน่าย ส่วนในด้านที่ ให้ความสำคัญระดับมาก ด้านผลิตภัณฑ์และบริการ และด้านการส่งเสริมการตลาด ตามลำดับ โดยใน ปัจจัยย่อยที่มีค่าเฉลี่ยสูงสุด 3 อันดับแรก คือ อุปกรณ์เครื่องใช้ต่างๆ มีสภาพใหม่และสะอาด รองลงมา คือมีระบบรักษาความปลอดภัยอย่างเหมาะสม เช่น ระบบกล้องวงจรปิด และมีพนักงานรักษาความ ปลอดภัย และห้องพักมีความเหมาะสมกับราคา ตามลำดับ เมื่อเปรียบเทียบข้อมูลโดยจำแนกตาม รายได้เฉลี่ยต่อเดือน และจำนวนครั้งที่เคยเดินทางมา จังหวัดน่าน พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามให้ระดับความสำคัญในการเลือกโรงแรมบูติคในอำเภอเมือง น่านไม่แตกต่างกันที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 และเมื่อจำแนกตาม อายุ ราคาห้องพักเฉลี่ย และจำนวนครั้ง ที่เคยพักโรงแรมบูติคในจังหวัดน่าน พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามให้ระดับความสาคัญในการเลือก โรงแรมบูติคในอำเภอเมืองน่านแตกต่างกันที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 ในบางปัจจัยย่อยen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
611532059 ติณห์ สิทธิยศ.pdf2.27 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.