Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73636
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorปิยพรรณ กลั่นกลิ่น-
dc.contributor.authorณัชชุดา ศักยพันธุ์en_US
dc.date.accessioned2022-07-16T06:29:19Z-
dc.date.available2022-07-16T06:29:19Z-
dc.date.issued2021-05-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73636-
dc.description.abstractThis independent study aimed to examine service market mix factors affecting consumer intention to repurchase second plus class car insurance through commercial banks in Chiang Mai. The total 401 sets of data were obtained from consumers who purchased the second plus class car insurance from Thanachart Bank (as market leader) for 200 sets; and from Krung Thai Bank, Siam Commercial Bank, and Bank of Ayudhya (as market followers) for 67 sets of each. Then, all data were analyzed by the statistics namely frequency, means, t-test and the multiple regression analysis. The findings presented that most respondents were male in the age of 41-50 years old with an income of 15,001-30,000 Baht. They graduated in Bachelor’s degree and worked as employee/private company employee. Most of them purchased the second plus class car insurance because its premium rate was not too high; and it was the first time for them to purchase it. Reason of purchasing the second plus class car insurance from a bank was the convenience to make a purchase as they had to do transactions at that certain bank. Besides the second plus class car insurance, the respondents purchased the second class car insurance through commercial banks previously. Regarding the study on service marketing mix factors affecting consumer intention to repurchase second plus class car insurance through commercial banks, the results could be summarized into the form of multiple regression equation that Repurchase Second Class Car Insurance =1.161+ (0.480) Process factor+ (0.266) physical and presentation factor+(0.159) People factor - (0.422) Promotion factor with R 2 = 0.475 These equation’s figures could explain 47.50% of intention torepurchase second plus class car insurance through commercial banks.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleส่วนประสมการตลาดบริการที่มีผลต่อความตั้งใจของผู้บริโภคในจังหวัดเชียงใหม่ในการซื้อซ้ำประกันภัยรถยนต์ประเภทสองบว ผ่านช่องทางธนาคารพาณิชย์en_US
dc.title.alternativeService marketing mix affecting intention of consumers in Chiang Mai province to repurchase two plus car insurance via commercial bank channelsen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashประกันรถยนต์ -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashธนาคารพาณิชย์-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาส่วนประสมการตลาดบริการที่มีผลต่อความตั้งใจซื้อซ้ำประกันภัยรถยนต์ประเภทสองบวกผ่านช่องทางธนาคารพาณิชย์ของผู้บริโภคในจังหวัดเชียงใหม่ เก็บข้อมูลจากผู้บริโภคที่เคยซื้อประกันภัยจากธนาการธนชาต (ผู้นำตลาด) จำนวน 200 ชุด และธนาคารกรุงไทย ธนาคารไทยพาณิชย์ และธนาคารกรุงศรีอยุธยา (ผู้ตาม) อีกธนาคารละ 67 ชุด รวมเป็น 401 ชุด สถิติที่ใช้ได้แก่ ร้อยละ ค่าเลี่ย t-test และการวิเคราะห์การถดถอยแบบพหุคูณ จากการศึกษาพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อายุ 41-50 ปี รายได้ 15,001-30000 บาท การศึกษาระดับปริญญาตรี อาชีพลูกจ้าง/พนักงานบริษัทเอกชน ส่วนใหญ่ทำประกันภัยรถยนต์ประเภทสองบวก เพราะค่าเบี้ยประกันภัยที่ไม่สูงมาก และซื้อเป็นครั้งแรก โดยเหตุผลที่เลือกซื้อจากธนาคารเพราะสะดวกในการซื้อเนื่องจากมาทำธุรกรรมทางการเงินอยู่แล้ว และนอกจากประกันภัยประเภทสองบวกแล้ว ผู้ตอบแบบสอบถามเคยซื้อประกันภัยประเภท 2 ผ่านช่องทางธนาคารพาณิชย์ จากการศึกษาส่วนประสมการตลาดบริการที่มีผลต่อความตั้งใจซื้อซ้ำประกันภัยรถยนต์ประเภทสองบวกผ่านช่องทางธนาคารพาณิชย์ของผู้บริโภคในจังหวัดเชียงใหม่ สามารถสรุปเป็นสมการการถดถอยพหุคูณได้ คือ การตัดสินใจซื้อซ้ำประกันภัยรถยนต์ประเภทสองบวก = 1.161 + (0.480) กระบวนการให้บริการ + (0.266) การสร้างและนำเสนอลักษณะทางกายภาพ + (0.159) บุคลากร - (0.422) การส่งเสริมกรตลาด โดยมีค่า R2 - 0.475 แสดงว่า สมการที่ได้สามารถอธิบายการตัดสินใจซื้อซ้ำประกันภัยรถยนต์ประเภทสองบวกผ่านช่องทางธนาคารพาณิชย์ได้ร้อยละ 47.50en_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
591532151 ณัชชุดา ศักยพันธุ์.pdf24.04 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.