Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69297
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร. จินตนา สุจจานันท์-
dc.contributor.authorศิรินญา แก้วสิทธิวงศ์en_US
dc.date.accessioned2020-08-04T00:38:42Z-
dc.date.available2020-08-04T00:38:42Z-
dc.date.issued2016-04-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69297-
dc.description.abstractThe purpose of this study were to study 1) the result of developing reading comprehension and 2) the result of critical thinking skills using English printed media by using Jigsaw technique. The target group consisted of 28 students of grade 11 in the first semester of 2015 academic year at Thung Udomwittaya school, Meung Pan district, Lampang province. The instruments applied in this study consisted of 1) 6 lesson plans based on Jigsaw technique for developing reading comprehension and critical thinking skills: with after – teaching records and students’ behavior observation records 2) reading comprehension tests, and 3) critical thinking tests. The study procedures included the division of multi – levels competences of students teaching by 6 lesson plans based on Jigsaw technique, observing students’ behaviors, taking records, testing reading comprehension skill, testing critical thinking skill in each lesson plan. The collected data were analyzed through means, and percentage, then compared to the set criterion. The finding of this study revealed that 1) after studying through Jigsaw technique, students’ reading comprehension skill was pass at the average of 57.50 and 2) students’ critical thinking skill was pass at the average of 63.98en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการใช้เทคนิคการต่อบทเรียนเพื่อพัฒนาทักษะการอ่านเพื่อความเข้าใจ และทักษะการคิดอย่างมีวิจารณญาณในสื่อสิ่งพิมพ์ภาษาอังกฤษ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนทุ่งอุดมวิทยา จังหวัดลำปางen_US
dc.title.alternativeUsing Jigsaw Technique for Developing Reading Comprehension and Critical Thinking Skills Using English Printed Media in Grade 11 at Thung Udomwittaya School, Lampang Provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาผลการพัฒนาทักษะการอ่าน เพื่อความเข้าใจ ในสื่อสิ่งพิมพ์ภาษาอังกฤษ และ 2) ศึกษาผลการพัฒนาทักษะการคิดอย่างมีวิจารณญาณโดยใช้เทคนิคการต่อบทเรียน กลุ่มเป้าหมายที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้เป็นนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 ภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2558 โรงเรียนทุ่งอุดมวิทยา อำเภอเมืองปาน จังหวัดลำปาง จำนวน 28 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาประกอบด้วย 1) แผนการจัดการเรียนรู้ที่ใช้เทคนิคการต่อบทเรียน จำนวน 6 แผน บันทึกผลหลังสอนและสังเกตพฤติกรรมระหว่างเรียนทุกแผนการจัดการเรียนรู้ 2) แบบวัดความสามารถในการอ่านเพื่อความเข้าใจ และ 3) แบบวัดความสามารถในการคิดอย่างมีวิจารณญาณ ขั้นตอนการศึกษาประกอบด้วย การแบ่งกลุ่มผู้เรียนแบบคละความสามารถ ดำเนินการเรียน การสอนโดยใช้แผนการจัดการเรียนรู้ที่ใช้เทคนิคการต่อบทเรียน ทั้ง 6 แผน สังเกตพฤติกรรมระหว่างเรียน และบันทึกผลหลังการสอน พร้อมประเมินความสามารถในการอ่านเพื่อความเข้าใจและการคิดอย่างมีวิจารณญาณใน แต่ละแผน วิเคราะห์ข้อมูลโดย การหาค่าเฉลี่ย และ ค่าร้อยละ แล้วนำไปแปลผลกับเกณฑ์ที่กำหนดไว้ ผลการศึกษาพบว่า หลังจากที่นักเรียนได้รับการสอนโดยใช้เทคนิคการต่อบทเรียน นักเรียนมีทักษะการอ่านเพื่อความเข้าใจในสื่อสิ่งพิมพ์ภาษาอังกฤษในระดับผ่าน โดยมีคะแนนเฉลี่ย 57.50 และมีทักษะการคิดอย่างมีวิจารณญาณในสื่อสิ่งพิมพ์ภาษาอังกฤษ ในระดับผ่าน โดยมีคะแนนเฉลี่ย 63.98en_US
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Full.pdf7.06 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.