Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69296
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorรองศาสตราจารย์พลสิทธิ์ สิทธิชมภู-
dc.contributor.advisorรองศาสตราจารย์ปรีชา อินทรสมพันธ์-
dc.contributor.authorชัยวัฒน์ พอพินen_US
dc.date.accessioned2020-08-04T00:38:36Z-
dc.date.available2020-08-04T00:38:36Z-
dc.date.issued2016-05-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69296-
dc.description.abstractThe purpose of this independent study was to study the factors affecting of decision about further studies at Chiang Mai Technical College among students in dual study. The population used was Mathayom Suksa 3 students of the academic year 2015 at Horpra School, Sriphum Sub-District, Muang District, Chiang Mai attending dual study, majoring in Electrical Power. There were 31 students. Most of them were female and the students got the average grade at medium level. Most of their parents graduated in only junior high school and were freelancer. The research instrument consisted of the specific questionnaires and interview. The data were analyzed by using frequency, percentage, means and standard deviation. The findings were as follows: The factors affecting of decision about further studies at Chiang Mai Technical College among students in dual study were in high level. Regarding the sub topics of dual study training, the students strongly agreed that it was practical and the learning materials were various and interesting, and it was easy to find jobs after graduating.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกศึกษาต่อวิทยาลัยเทคนิคเชียงใหม่ ของนักเรียนตามโครงการจัดการเรียนการสอนแบบทวิศึกษาen_US
dc.title.alternativeFactors Affecting of Decision About Further Studies at Chiang Mai Technical College Among Students in Dual Studyen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาค้นคว้าครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกศึกษาต่อวิทยาลัยเทคนิคเชียงใหม่ ของนักเรียนตามโครงการจัดการเรียนการสอนแบบทวิศึกษา ประชากรที่ใช้ในการศึกษาในครั้งนี้ได้แก่ นักเรียนระดับมัธยมศึกษาปีที่ 3 ที่กำลังศึกษาอยู่ในปีการศึกษา 2558 โรงเรียนหอพระ ตำบลศรีภูมิ อำเภอเมืองเชียงใหม่ จังหวัดเชียงใหม่ ที่เข้าร่วมโครงการจัดการเรียนการสอนแบบทวิศึกษา สาขาวิชาช่างไฟฟ้า ในโครงการทั้งสิ้น 31 คน ส่วนมากเป็นเพศหญิง มีผลการเรียนเฉลี่ยอยู่ในระดับปานกลาง ผู้ปกครองมีระดับการศึกษา อาชีพและรายได้อยู่ในระดับที่ใกล้เคียงกันคือส่วนมากจบการศึกษาไม่เกินมัธยมศึกษาตอนต้นและมีอาชีพรับจ้างเป็นส่วนใหญ่ เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้เป็นแบบสอบถามและแบบสัมภาษณ์แบบเจาะจง ใช้สถิติวิเคราะห์ข้อมูลโดยการแจกแจงความถี่ หาค่าร้อยละ หาค่าเฉลี่ย หาส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและใช้การบรรยาย ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกศึกษาต่อวิทยาลัยเทคนิคเชียงใหม่ ของนักเรียนตามโครงการจัดการเรียนการสอนแบบทวิศึกษาโดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก เมื่อพิจารณาเป็นรายด้านพบว่า ด้านการจัดการเรียนการสอนทวิศึกษาในหัวข้อย่อยการเรียนทวิศึกษาทำให้ได้ลงมือปฏิบัติงานจริง สื่อการเรียนมีความหลากหลายและน่าสนใจและด้านเหตุผลในการตัดสินใจในหัวข้อย่อยเมื่อเรียนจบแล้วสามารถหางานทำได้ง่าย ระดับความคิดเห็นอยู่ในระดับมากที่สุดen_US
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Full.pdf1.99 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.