Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69152
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorรศ.ดร.นิวิท เจริญใจ-
dc.contributor.authorจิระธิดา ขันเงินen_US
dc.date.accessioned2020-07-28T02:47:51Z-
dc.date.available2020-07-28T02:47:51Z-
dc.date.issued2014-11-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69152-
dc.description.abstractThe purpose of this research is to study and introduce guidelines in orderto reduceServiceMeterInstallation of Provincial Electricity AuthorityChiang Mai with focus on Customer Service and Meter section.The main problems in this section are unnecessary documentaries, staff have to wait for their job responsibility and are provided facilities which they are not used. The process improvement methodologies was applied from ECRS techniques, with include eliminating (E), combination(C), rearrangement (R), and simplification (S). Unnecessary documentaries are collected in one system in order to improve the problem and easy to access the documents. In addition, computer network technology used to facilitate works with Microsoft Excel used to design table information and Google Earth used to locate the meter installation place.The results show that the amount of extravagant times and overtime cost paid decrease significantly. Moreover, the amount of time for 10 processes were reduced by 41.5% and overtime cost was reduced by 100%en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการปรับปรุงประสิทธิภาพงานบริการติดตั้งมิเตอร์ไฟฟ้า ของการไฟฟ้าส่วนภูมิภาค เชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeEfficiency Improvement for Meter Installation Service of Provincial Electricity Authority Chiang Maien_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractงานวิจัยนี้ได้ทำการศึกษาการทำงานและเสนอแนะแนวทางการลดความสูญเปล่าในกระบวนการทำงานของงานบริการติดตั้งมิเตอร์ไฟฟ้า ของการไฟฟ้าส่วนภูมิภาคจังหวัดเชียงใหม่โดยเน้นไปที่แผนกบริการลูกค้า และแผนกมิเตอร์ซึ่งปัญหาหลักของหน่วยงานอยู่ที่ความซ้ำซ้อนของข้อมูลเอกสารการรอคอยงานและการใช้งานทรัพยากรไม่เต็มความสามารถการปรับปรุงวิธีการทำงานเพื่อลดเวลาในการปฏิบัติงานจะอาศัยเทคนิค ECRS มาประยุกต์ซึ่งประกอบด้วย 4 แนวทางคือการกำจัด (Eliminate: E) การผสมผสาน (Combine: C) การจัดลำดับใหม่ (Rearrange: R) และการทำให้ง่ายขึ้น (Simplify: S) โดยการปรับปรุงระบบเอกสาร ลดการใช้เอกสารที่มีข้อมูลซ้ำซ้อนกันโดยการรวบรวมไว้ในระบบเพื่อง่ายต่อการเรียกใช้ การใช้ระบบเทคโนโลยีสารสนเทศเข้ามาช่วยในการรับส่งเอกสารระหว่างแผนกโดยทำการออกแบบตารางข้อมูลด้วยโปรแกรม Microsoft Excel และ การค้นหาพิกัดตำแหน่งที่ตั้งของสถานที่ขอใช้ไฟฟ้าด้วยโปรแกรม Google Earth เข้ามาช่วยเสริมเพื่อให้การทำงานมีประสิทธิภาพยิ่งขึ้นผลที่ได้รับหลังการดำเนินการปรับปรุงพบว่าความสูญเปล่าในการใช้ทรัพยากรไม่ว่าจะเป็นทางด้านเวลาหรือค่าใช้จ่ายในการจ้างงานล่วงเวลามีปริมาณลดลงโดยสามารถลดเวลาดำเนินงานใน10 กิจกรรมลง ได้เฉลี่ย 41.5เปอร์เซ็นต์และลดค่าจ้างทำงานล่วงเวลาลงทั้งหมด 100 เปอร์เซ็นต์en_US
Appears in Collections:ENG: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Full.pdf5.97 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.