Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69114
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorมัชชุพร วงศาเคน-
dc.contributor.advisorรศ. ดร. ธเนศ ศรีวิชัยลำพันธ์-
dc.contributor.authorมัชชุพร วงศาเคนen_US
dc.date.accessioned2020-07-25T03:05:07Z-
dc.date.available2020-07-25T03:05:07Z-
dc.date.issued2015-08-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69114-
dc.description.abstractThis study has objectives to study consumer purchasing behavior of Catechins facial cream product, and to analyze factors that affect the consumer satisfaction towards the quality of Catechins facial cream product. Use questionnaire to collect data from 300 consumers who used to purchase product. Use descriptive statistics and chi-square test to analyze data. From the study, found that the purchasing frequency is related to consumer’s income. The place where consumer purchased products is related to consumer’s age, education level and monthly income. The consumer confidential towards the product is related to consumer’s age and monthly income. The knowledge of how to use products is related to consumer’s age and education level. The reason why to consume product is related consumer’s monthly income. And the opportunity to select product to consume is related to consumer’s education level. Satisfaction and factors affecting consumer satisfaction of Catechins facial cream product, found that consumers are mostly satisfied the product quality. Secondly is the distribution channel. From the study of factors that affect consumer satisfaction, found that the most affective factors to consumer’s satisfaction are distribution channel and marketing promotion.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleความพึงพอใจของผู้บริโภคต่อผลิตภัณฑ์ครีมบำรุงผิวหน้าผสมสารสกัดจากใบชาเมี่ยงในอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeConsumer’s Satisfaction Toward Catechins Facial Cream Produces in Mueang District, Chiang Mai Provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรมการซื้อผลิตภัณฑ์ครีมบำรุงผิวหน้าผสมสารสกัดจากใบชาเมี่ยงของผู้บริโภค และเพื่อวิเคราะห์ปัจจัยที่มีผลต่อความพึงพอใจของผู้บริโภคที่มีต่อคุณลักษณะของผลิตภัณฑ์ครีมบำรุงผิวหน้าผสมสารสกัดจากใบชาเมี่ยง โดยใช้แบบสอบถามจากผู้ที่เคยซื้อผลิตภัณฑ์ จำนวน 300 คน โดยทำการวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงพรรณนา และใช้การวิเคราะห์สถิติ chi-square การศึกษาพฤติกรรมการซื้อผลิตภัณฑ์ครีมบำรุงผิวหน้าผสมสารสกัดจากใบชาเมี่ยงของผู้บริโภคพบว่า ความถี่ในการซื้อผลิตภัณฑ์ขึ้นอยู่กับรายได้ของผู้บริโภค สถานที่ที่ผู้บริโภคนิยมซื้อผลิตภัณฑ์นั้นขึ้นอยู่กับอายุ ระดับการศึกษา และรายได้ต่อเดือน ความเชื่อมั่นต่อผลิตภัณฑ์ของผู้บริโภคนั้นขึ้นอยู่กับอายุ และรายได้ต่อเดือน ความรู้เกี่ยวกับวิธีการใช้ผลิตภัณฑ์ของผู้บริโภคนั้นขึ้นอยู่กับอายุ และระดับการศึกษา เหตุผลในการเลือกใช้ผลิตภัณฑ์ของผู้บริโภคนั้นขึ้นอยู่กับรายได้ต่อเดือน และโอกาสในการเลือกใช้ผลิตภัณฑ์นั้นขึ้นอยู่กับระดับการศึกษา ความพึงพอใจและปัจจัยที่มีผลต่อความพึงพอใจในผลิตภัณฑ์ครีมบำรุงผิวหน้าผสมสารสกัดจากใบชาเมี่ยงพบว่า ผู้บริโภคพึงพอใจด้านคุณภาพผลิตภัณฑ์มากที่สุด รองลงมาคือด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ในการศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อความพึงพอใจพบว่าช่องทางการจัดจำหน่ายและการส่งเสริมการตลาดมีผลต่อความพึงพอใจมากที่สุด en_US
Appears in Collections:AGRI: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Full.pdf2.91 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.