Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69105
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.นทัต อัศภาภรณ์-
dc.contributor.authorพัชราภรณ์ ภิมุขen_US
dc.date.accessioned2020-07-25T03:04:15Z-
dc.date.available2020-07-25T03:04:15Z-
dc.date.issued2015-08-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69105-
dc.description.abstractThe objective of this study was effects of using graphic organizer techniques in the development to logical thinking of grade 11 students at the Prince Royal's college, Chiang Mai province. The population of the study were 52 grade 11 students in the first semester of 2015 academic year at the Prince Royal’s college, Chiang Mai Province.The instruments were included: (1) five lesson plans of the Buddhist disciplines unit structure by using graphic organizers; (2) the logical thinking test; (3) the evaluation form of students’ logical thinking. The data were statistically analyzed by mean, standard deviation. The study results as follow; 1. The result of using graphic organizer techniques in the Development to Logical Thinking of Grade 11 students at The Prince Royal's College, Chiang Mai Province found out that students’ competency in analyzing, synthesis thinking, decisions and solving problems was in excellent level. 2. The post-test result of using graphic organizer techniques in the development to logical thinking of grade 11 students at the Prince Royal's College, Chiang Mai province was in good level compare to standard criteria. 3. The result of the evaluation form of logical thinking competency of grade 11 students at the Prince Royal’s College, Chiang Mai Province by writing the reflection indicated that students’ competency in analyzing, synthesis thinking, decisions and solving problems was in excellent level.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleผลการใช้เทคนิคผังกราฟิกในการพัฒนาความสามารถการคิด เชิงเหตุผลของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนปรินส์รอยแยลส์วิทยาลัย จังหวัดเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeEffects of Using Graphic Organizer Techniques in the Development to Logical Thinking of Grade 11 Students at The Prince Royal's College, Chiang Mai Provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลการใช้เทคนิคผังกราฟิกในการพัฒนาความสามารถการคิดเชิงเหตุผลของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนปรินส์รอยแยลส์วิทยาลัย จังหวัดเชียงใหม่ กลุ่มเป้าหมายที่ใช้ในการศึกษา คือ นักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5/3 โรงเรียน ปรินส์รอยแยลส์วิทยาลัย จังหวัดเชียงใหม่ ภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2558 จำนวน 52 คน เครื่องมือ ในการศึกษาประกอบด้วย แผนการจัดการเรียนรู้ หน่วยการเรียนรู้ หลักธรรมทางพระพุทธศาสนา โดยใช้เทคนิคผังกราฟิก จำนวน 5 แผน แบบทดสอบสำหรับวัดความสามารถการคิดเชิงเหตุผลและแบบประเมินความสามารถการคิดเชิงเหตุผลโดยการเขียนสะท้อนความคิดของนักเรียน วิเคราะห์ข้อมูลโดยการหาค่าเฉลี่ย และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานแล้วนำไปเทียบเกณฑ์เพื่อแปลผล ผลการศึกษาสรุปได้ดังนี้ 1. ผลการใช้เทคนิคผังกราฟิกในการพัฒนาความสามารถการคิดเชิงเหตุผลของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนปรินส์รอยแยลส์วิทยาลัย จังหวัดเชียงใหม่ พบว่า นักเรียนมีความสามารถการคิดเชิงเหตุผลด้านการคิดวิเคราะห์ การสังเคราะห์ การประเมินค่า การแก้ปัญหาในระดับดีมาก 2. ผลการเรียนรู้หลังเรียนโดยใช้เทคนิคผังกราฟิกของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนปรินส์รอยแยลส์วิทยาลัย จังหวัดเชียงใหม่ เมื่อนำมาเทียบเกณฑ์ที่กำหนดมีคะแนนเฉลี่ย อยู่ในระดับดี 3. ผลการประเมินความสามารถการคิดเชิงเหตุผลของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนปรินส์รอยแยลส์วิทยาลัย จังหวัดเชียงใหม่ โดยการเขียนสะท้อนความคิด พบว่า ความสามารถการคิดเชิงเหตุผลด้านการคิดวิเคราะห์ การสังเคราะห์ การประเมินค่า และการแก้ปัญหาของนักเรียนโดยรวมอยู่ในระดับดีมากen_US
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Full.pdf3.47 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.