Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69085
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอาจารย์ ดร.วรัท วินิจ-
dc.contributor.authorปรารถนา บูรพาไพศาลen_US
dc.date.accessioned2020-07-24T08:41:18Z-
dc.date.available2020-07-24T08:41:18Z-
dc.date.issued2016-01-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69085-
dc.description.abstractThis independent study aimed to explore the motivation of consumers in Mueang Chiang Mai district towards subscribing for the membership of clothes retail stores and to study their behavior in purchasing clothes. Population of this study included consumers who resided or worked in Mueang Chiang Mai district and were the membership of My Card, CMS or Minor Plus. Data were collected from 300 respondents by using questionnaires, then analyzed by descriptive statistics, consisting of frequency, percentage, and mean. The findings presented that the majority of respondents were female in the age of 30-39 years old, graduated in bachelor’s degree, worked as private company employee, and earned monthly income at 15,001-30,000 Baht. Frequency in purchasing clothes was every month and expense for clothes that they spent in each time of purchase was 1,001-3,000 Baht. Factors influencing their purchasing decision for clothes were pattern and design. The results of the study on motivations of the respondents in subscribing for the membership of cloth retail stores presented that the following needs were respectively ranked at agree level: physiological need, the need of being oneself, the need of safety, the self-esteem need, and the social need. Considering each class of motivation, the sub items that were rated at the highest average scores were as follows. Physiological need: Free subscription fee and membership cards never expire. Safety Needs: The Company brings some of the purchases to help the poor / disadvantaged. Social Needs: The brand of clothing member used to buy and wearing. Esteem needs: Receive exclusive discounts on major festivals or special occasions. Self-Actualization Needs: Get great bargains when buying a gift for someone in your family and friends.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleแรงจูงใจของผู้บริโภคในอำเภอเมืองเชียงใหม่ต่อการสมัคร สมาชิกร้านค้าปลีกเสื้อผ้าสำเร็จรูปen_US
dc.title.alternativeMotivation of Consumers in Mueang Chiang Mai District Towards Subscribing Membership of Ready-to-wear Clothing Retailersen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึงแรงจูงใจของผู้บริโภคในอำเภอเมืองเชียงใหม่ต่อการสมัครสมาชิกร้านค้าปลีกเสื้อผ้าสำเร็จรูปและเพื่อศึกษาถึงพฤติกรรมการซื้อเสื้อผ้าสำเร็จรูปของผู้บริโภคในอำเภอเมืองเชียงใหม่ ประชากรที่ศึกษา คือผู้บริโภคที่อาศัยหรือทำงานในอำเภอเมืองเชียงใหม่และเป็นสมาชิกบัตรMy Card, CMG หรือ Minor Plus เก็บรวบรวมข้อมูลโดยการใช้แบบสอบถามจำนวน 300 ราย และประมวลผลโดยใช้สถิติเชิงพรรณนา ประกอบด้วย ความถี่ ร้อยละ และค่าเฉลี่ย ผลการศึกษาพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 30-39 ปี มีระดับการศึกษาระดับปริญญาตรี มีอาชีพเป็นพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้ต่อเดือน 15,001-30,000 บาท มีความถี่ในการเลือกซื้อเสื้อผ้าสำเร็จรูปทุกเดือน มีค่าใช้จ่ายโดยเฉลี่ยต่อครั้งในการซื้อเสื้อผ้าสำเร็จรูป 1,001-3,000 บาท และมีปัจจัยในการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าสำเร็จรูปคือเรื่องรูปแบบและการดีไซน์ แรงจูงใจในการเป็นสมาชิกร้านค้าปลีกเสื้อผ้า พบว่าผู้ตอบแบบสอบถามให้ความคิดเห็นต่อแรงจูงใจในการเป็นสมาชิกร้านค้าปลีกเสื้อผ้าสำเร็จรูป ด้านความต้องการทางร่างกายด้านความต้องการเป็นตัวของตนเอง ด้านความต้องการความปลอดภัย ด้านความต้องการเกียรติยศชื่อเสียงได้รับการยกย่อง และด้านความต้องการทางสังคมอยู่ในระดับเห็นด้วย เรียงตามลำดับค่าเฉลี่ย เมื่อพิจารณาแรงจูงใจในแต่ละด้าน แรงจูงใจด้านความต้องการทางร่างกาย พบว่ามีค่าเฉลี่ยความคิดเห็นสูงที่สุดในเรื่อง ฟรีค่าธรรมเนียมในการสมัครและบัตรสมาชิกไม่มีวันหมดอายุแรงจูงใจด้านความต้องการเป็นตัวของตนเอง พบว่ามีค่าเฉลี่ยความคิดเห็นสูงที่สุดในเรื่อง มีการนำรายได้จากการซื้อสินค้าไปช่วยเหลือผู้ยากไร้/ผู้ด้อยโอกาส แรงจูงใจด้านความต้องการความปลอดภัย พบว่ามีค่าเฉลี่ยความคิดเห็นสูงที่สุดในเรื่อง แบรนด์ของเสื้อผ้าที่จะสมัครสมาชิกท่านเคยซื้อ/สวมใส่อยู่ แรงจูงใจด้านความต้องการเกียรติยศชื่อเสียงได้รับการยกย่อง พบว่ามีค่าเฉลี่ยความคิดเห็นสูงที่สุดในเรื่อง ได้รับส่วนลดพิเศษเมื่อถึงเทศกาลสำคัญหรือโอกาสพิเศษมาก และแรงจูงใจด้านความต้องการทางสังคม พบว่ามีค่าเฉลี่ยความคิดเห็นสูงที่สุดในเรื่อง ได้รับสินค้าราคาพิเศษเมื่อซื้อเป็นของขวัญให้คนในครอบครัว/เพื่อนen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Full.pdf2.4 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.