Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69067
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอาจารย์ ดร. นฤนาถ ศราภัยวานิช-
dc.contributor.authorวิศิษฎ์ อริยะen_US
dc.date.accessioned2020-07-24T01:21:15Z-
dc.date.available2020-07-24T01:21:15Z-
dc.date.issued2014-08-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69067-
dc.description.abstractThis research aimed to study for a significant and a satisfaction of the customers to the marketing mix of food centers in CentralPlaza Chiangmai Airport which are Lanna Food Pavilion and Kad Luang Airport. The data are collected from 400 sample groups; 200 sample groups from each food center. The tool for this research is questionnaire and the data is analyzed based on descriptive statistics, percentage, average and standard deviation. The results showed that the majority of the respondents who consumed in both food centers in CentralPlaza Chiangmai Airport were women age between 21 to 30 years old, working as employees. Their average salary was between 5,001-15,000 bath and their workplaces were around CentralPlaza Chiangmai Airport. The frequency of their visit to food centers at CentralPlaza Chiangmai Airport was 2-3 times per month around 11.00 am. to 14.00 pm. They were encouraged by their colleagues or friends. In each meal, they had a company around 2 to 3 people. They appreciated the sale promotion which was a lucky draw. Normally, they spent less than 100 baht per one time. The significant of marketing mix 7P’s was high in every factor as well as the satisfaction to the product and people. On the other hand, price, place, promotion, process and physical evidence factor gained medium satisfaction. The majority of the respondents who consumed in Lanna Food Pavilion were women age 21 to 30. They were students who had average salary around 5,001 to 15,000 baht. Their workplaces were around CentralPlaza Chiangmai Airport. The frequency of their visit to food centers at CentralPlaza Chiangmai Airport was 2-3 times per week around 11.00 am. to 14.00 pm. They were encouraged by their colleagues or friends. In each meal, they had a company around 2 to 3 people. They appreciated the sale promotion which was a discount for no return coupons. They normally spent about 101 to 200 baht per time. The significant of marketing mix 7P’s was high in every factor. They satisfied much in people and physical evidence factor. However, the factors of product, price, place , promotion and the process of service gained medium satisfaction. The majority of the respondents who consumed in Kad Luang Airport were women age between 21 to 30 years old, working as employees, an average salary was between 15,001 to 25,000 baht. They worked in CentralPlaza Chiangmai Airport. The frequency of their visit to food centers at CentralPlaza Chiangmai Airport was 2-3 times per week during 11.00 am. to 14.00 pm. They were encouraged by their colleagues or friends. In each meal, they had a company around 2 to 3 people. They appreciated the sale promotion which was a lucky draw. Normally, they spent less than 100 baht per one time. The significant of marketing mix 7P’s was high in every factor. They satisfied much in product, price and people factors. Nonetheless, place, promotion, process of service and physical evidence factor gained medium satisfaction.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleความพึงพอใจของผู้ใช้บริการต่อส่วนประสมการตลาดของศูนย์อาหารในศูนย์การค้าเซ็นทรัลพลาซา เชียงใหม่ แอร์พอร์ตen_US
dc.title.alternativeCustomer Satisfaction Towards Marketing Mix of Food Centers in CentralPlaza Chiangmai Airport Shopping Centeren_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึงระดับความสำคัญและความพึงพอใจของผู้ใช้บริการต่อส่วนประสมการตลาดของศูนย์อาหารในศูนย์การค้าเซ็นทรัลพลาซา เชียงใหม่ แอร์พอร์ต จังหวัดเชียงใหม่ ที่มีอยู่ 2 ศูนย์อาหาร ได้แก่ ศูนย์อาหารเซ็นทรัลฟู้ดพาวิลเลี่ยน และศูนย์อาหารกาดหลวงแอร์พอร์ต โดยเก็บข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่าง 400 ตัวอย่าง แบ่งเป็นกลุ่มตัวอย่างลูกค้าที่ใช้บริการแต่ละศูนย์อาหาร ศูนย์ละ 200 ตัวอย่าง และใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูล โดยแบบสอบถามจะนำมาวิเคราะห์โดย ใช้สถิติเชิงพรรณนาประกอบด้วย ค่าความถี่ ร้อยละและค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการศึกษาพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ที่ใช้บริการศูนย์อาหารภายในศูนย์การค้าเซ็นทรัลพลาซา เชียงใหม่ แอร์พอร์ต ทั้ง 2 ศูนย์อาหารเป็นเพศหญิง อายุ 21 ถึง 30 ปี มีอาชีพเป็นพนักงานบริษัท มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนตั้งแต่ 5,001 บาท ถึง 15,000 บาท มีสถานที่ทำงานอยู่ภายนอกอาคารศูนย์การค้าเซ็นทรัลพลาซาเชียงใหม่ แอร์พอร์ต มีความถี่ในการใช้บริการศูนย์อาหารภายในอาคารศูนย์การค้าเซ็นทรัลพลาซา เชียงใหม่ แอร์พอร์ต 2 ถึง 3 ครั้งต่อเดือน ใช้บริการศูนย์อาหารในช่วง 11.00 น. ถึง 14.00 น. มีเพื่อนร่วมงานหรือเพื่อนเป็นผู้ชักชวนให้รับประทานอาหาร มีผู้รับประทานอาหารร่วมกันครั้งละ 2 ถึง 3 คน ชอบรายการส่งเสริมการขายประเภทชิงโชค มีค่าใช้จ่ายต่อครั้งไม่เกิน 100 บาท ให้ความสำคัญต่อปัจจัยส่วนประสมการตลาดบริการ (7P’s) ในระดับมากทุกปัจจัย และมีความพึงพอใจระดับมากต่อปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์และด้านบุคคล ส่วนปัจจัยด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านกระบวนการให้บริการ และด้านลักษณะทางกายภาพมีความพึงพอใจในระดับปานกลาง ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ของศูนย์อาหารเซ็นทรัลฟู้ดพาวิลเลี่ยนเป็นเพศหญิง อายุ 21 ถึง 30 ปี เป็นนักเรียน-นักศึกษา มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนตั้งแต่ 5,001 บาท ถึง 15,000 บาท มีสถานที่ทำงานอยู่ภายนอกอาคารศูนย์การค้าเซ็นทรัลพลาซาเชียงใหม่ แอร์พอร์ต มีความถี่ในการใช้บริการศูนย์อาหารภายในอาคารศูนย์การค้าเซ็นทรัลพลาซา เชียงใหม่ แอร์พอร์ต 2 ถึง 3 ครั้งต่อสัปดาห์ ใช้บริการศูนย์อาหารในช่วง 11.00 น. ถึง 14.00 น. มีเพื่อนร่วมงานหรือเพื่อนเป็นผู้ชักชวนให้รับประทานอาหาร มีผู้รับประทานอาหารร่วมกันครั้งละ 2 ถึง 3 คน ชอบรายการส่งเสริมการขายประเภทมีส่วนลดเมื่อซื้อคูปองชนิดไม่คืนเงิน มีค่าใช้จ่ายต่อครั้ง 101 ถึง 200 บาท ให้ความสำคัญต่อปัจจัยส่วนประสมการตลาดบริการ (7P’s) ในระดับมากทุกปัจจัย และมีความพึงพอใจระดับมากต่อปัจจัยด้านบุคคลและด้านลักษณะทางกายภาพ ส่วนปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการตลาด และด้านกระบวนการให้บริการ มีความพึงพอใจในระดับปานกลาง ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ของศูนย์อาหารกาดหลวงแอร์พอร์ต เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 21 ปีถึง 30 ปี ส่วนใหญ่เป็นพนักงานบริษัท มีรายได้ประจำเฉลี่ยต่อเดือนตั้งแต่ 15,001 บาท ถึง 25,000 บาท มีสถานที่ทำงานอยู่ภายในอาคารศูนย์การค้าเซ็นทรัลพลาซาเชียงใหม่ แอร์พอร์ต มีความถี่ในการใช้บริการศูนย์อาหารต่างๆภายในอาคารศูนย์การค้าเซ็นทรัลพลาซา เชียงใหม่ แอร์พอร์ต 2 ถึง 3 ครั้งต่อสัปดาห์ ใช้บริการศูนย์อาหารกาดหลวงแอร์พอร์ตในช่วง 11.00 น. ถึง 14.00 น. มีเพื่อนร่วมงานหรือเพื่อนเป็นผู้ชักชวนให้รับประทานอาหาร มีผู้รับประทานอาหารร่วมกันครั้งละ 2 ถึง 3 คน ชอบรายการส่งเสริมการขายประเภทชิงโชค มีค่าใช้จ่ายในการรับประทานอาหารต่อครั้ง ไม่เกินครั้งละ 100 บาท ให้ความสำคัญปัจจัยส่วนประสมการตลาดบริการ (7P’s) ระดับมากทุกปัจจัย มีความพึงพอใจระดับมากต่อปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา และด้านบุคคล ส่วนปัจจัยด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านกระบวนการให้บริการ และด้านลักษณะทางกายภาพ มีความพึงพอใจในระดับปานกลางen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Full.pdf3.65 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.