Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69028
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | จอมใจ แซมเพชร | - |
dc.contributor.author | จิดาภา ชาญวัฒนกิจ | en_US |
dc.date.accessioned | 2020-07-22T07:21:27Z | - |
dc.date.available | 2020-07-22T07:21:27Z | - |
dc.date.issued | 2015-12 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69028 | - |
dc.description.abstract | This independent study aims to study tenant satisfaction towards service marketing mix of Pratukom market in Chiang Mai province as well as the importance level of service marketing mix factors towards tenant in Pratukom market, Chiang Mai. The extent of service marketing mix consists of product, price, place, promotion, people, process of service and physical evidence. The population used for this research is 128 tenants who rent stalls nearby market building and have a right to make a decision on making a contract of stall rental at Pratukom market, Chiang Mai. Questionnaires are used as the research tool to collect data from 128 tenants. The data is then analyzed by descriptive statistics, consisting of frequency, percentage, mean and standard deviation. The data is also compared the importance and satisfaction of tenants towards service of Pratukom market in Chiang Mai using IPA (Importance Performance Analysis) method. The study found that most of respondents were female; were in the ages more than 50 years old; earned an average monthly income of 10,001 – 20,000 baht; rented stalls for selling prepared/cooked foods, which is ready to eat without further preparation, as well as for selling desserts and beverages. They also rented the stalls having average width of 2.01 - 4.00 meters with more than 10 years of lease agreement term. The decision on stall rental was made by tenants themselves. An average rental fee was about 1,501 – 3,000 baht per month. Overall, the respondents rated for the importance of service marketing mix factors towards tenant in Pratukom market in Chiang Mai at high level. Factors with highest average importance level are place, physical evidence, product, price and process of service, respectively. Factors with moderate average importance level are people (staffs/employees giving service) and promotion, respectively. However, the respondents rated for satisfaction towards service marketing mix factors of Pratukom market in Chiang Mai at moderate level. Factors with high average satisfaction level are place, physical evidence, and product, respectively. Factors with moderate average satisfaction level are price, process of service, people (staffs/employees giving service) and promotion, respectively. According to IPA analysis, importance level and satisfaction level of each sub-factor at intersected coordinate (3.63, 3.39) showed that most of sub-factors were in Quadrant B, which means that service providers can respond well to factors which are rated by customers at high level. | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.subject | ความพึงพอใจ | en_US |
dc.subject | ผู้เช่า | en_US |
dc.subject | แผงลอย | en_US |
dc.subject | ส่วนประสมการตลาด | en_US |
dc.subject | ตลาดประตูก้อม | en_US |
dc.title | ความพึงพอใจของผู้เช่าแผงลอยต่อส่วนประสมการตลาดบริการของตลาดประตูก้อม จังหวัดเชียงใหม่ | en_US |
dc.title.alternative | Tenant satisfaction towards services marketing mix of Pratukom market, Chiang Mai province | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.classification.ddc | 658.8342 | - |
thailis.controlvocab.thash | ตลาดประตูก้อม | - |
thailis.controlvocab.thash | ความพอใจของผู้ใช้บริการ -- เชียงใหม่ | - |
thailis.controlvocab.thash | ตลาด -- เชียงใหม่ | - |
thailis.manuscript.callnumber | ว/ภน 658.8342 จ342ค | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การศึกษาเรื่อง ความพึงพอใจของผู้เช่าแผงลอยต่อส่วนประสมการตลาดบริการของตลาดประตูก้อมจังหวัดเชียงใหม่มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา ความพึงพอใจของผู้เช่าแผงลอยต่อส่วนประสมการตลาดบริการของตลาดประตูก้อมจังหวัดเชียงใหม่และ ระดับความสำคัญของปัจจัยส่วนประสมการตลาดบริการที่มีต่อผู้เช่าแผงลอยของตลาดประตูก้อมจังหวัดเชียงใหม่โดยมีขอบเขตเนื้อหาส่วนประสมการตลาดบริการ ประกอบด้วย ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านสถานที่บริการ ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านพนักงานผู้ให้บริการ ด้านกระบวนการบริการ และ ด้านลักษณะทางกายภาพประชากรในการศึกษาครั้งนี้ คือ ผู้เช่าแผงลอยบริเวณอาคารตลาดที่มีอำนาจในการตัดสินใจในการทำสัญญาเช่าแผงลอยขายของในตลาดประตูก้อมจังหวัดเชียงใหม่ ซึ่งมี จำนวนทั้งหมด 128 ราย การศึกษาครั้งนี้ใช้แบบสอบถาม รวบรวมข้อมูลจากผู้เช่าแผงลอย จำนวน 128 ราย และนำมาวิเคราะห์โดยใช้สถิติเชิงพรรณนา ประกอบด้วย ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และเปรียบเทียบความสำคัญและความพึงพอใจของผู้เช่าแผงลอยที่มีต่อบริการของตลาดประตูก้อมจังหวัดเชียงใหม่ ด้วยเทคนิค IPA (Importance Performance Analysis)สรุปผลการศึกษาได้ดังนี้ ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 50 ปีขึ้นไป รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 10,001-20,000 บาท เช่าแผงลอยประเภทร้านค้า อาหารประเภทปรุงสำเร็จ อาหารที่ผ่านการทำ ประกอบ หรือปรุงสำเร็จพร้อมที่จะรับประทานได้ รวมทั้งของหวาน และเครื่องดื่มชนิดต่างๆ เช่าอาคารแผงลอย ขนาดพื้นที่เช่า ขนาด 2.01 – 4.00 เมตร ระยะเวลาในการเช่าพื้นที่ มากกว่า 10 ปีขึ้นไป การตัดสินเช่าเป็นการตัดสินใจเอง และอัตราการเช่า 1,501 – 3,000 บาท ภาพรวมระดับความสำคัญที่มีต่อส่วนประสมการตลาดบริการของตลาดประตูก้อมจังหวัดเชียงใหม่ พบว่าในภาพรวมมีระดับความสำคัญในระดับมาก ปัจจัยที่มีค่าเฉลี่ยระดับมากเรียงลำดับค่าเฉลี่ยจากมากไปหาน้อย ได้แก่ ด้านสถานที่บริการด้านลักษณะทางกายภาพ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา และด้านกระบวนการบริการ ส่วนปัจจัยที่มีค่าเฉลี่ยระดับปานกลาง ได้แก่ ด้านพนักงานผู้ให้บริการ และ ด้านการส่งเสริมการตลาด ตามลำดับ ภาพรวมระดับความพึงพอใจที่มีต่อส่วนประสมการตลาดบริการของตลาดประตูก้อมจังหวัดเชียงใหม่ พบว่าในภาพรวมมีระดับความพึงพอใจในระดับปานกลาง ปัจจัยที่มีค่าเฉลี่ยระดับมาก เรียงลำดับค่าเฉลี่ยจากมากไปหาน้อย ได้แก่ ด้านสถานที่บริการ ด้านลักษณะทางกายภาพ และ ด้านผลิตภัณฑ์ ตามลำดับ ส่วนปัจจัยที่มีค่าเฉลี่ยปานกลาง ได้แก่ ด้านราคา ด้านกระบวนการบริการ ด้านพนักงานผู้ให้บริการ และ ด้านการส่งเสริมการตลาด ตามลำดับ ด้านการวิเคราะห์ด้วยเทคนิค IPAระดับความสำคัญและค่าระดับความพึงพอใจของแต่ละปัจจัยย่อยที่จุดตัด(3.63,3.39) พบว่าโดยปัจจัยย่อยส่วนใหญ่อยู่ใน Quadrant B หมายถึง ผู้ให้บริการสามารถตอบสนองได้เป็นอย่างดีในคุณลักษณะที่ลูกค้าให้ความสำคัญมาก | en_US |
Appears in Collections: | BA: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Full.pdf | 2.93 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.