Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/68938
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอาจารย์ ดร.วรัท วินิจ-
dc.contributor.authorกฤติยา ไฉนงุ้นen_US
dc.date.accessioned2020-07-21T05:40:49Z-
dc.date.available2020-07-21T05:40:49Z-
dc.date.issued2015-09-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/68938-
dc.description.abstractThis independent study aimed to explore the responses of customers in Mueang Chiang Mai district towards KTC Titanium credit card membership privileges. Questionnaires were used as the tool to collect data from the holders of KTC Titanium credit card in Mueang Chiang Mai district. Data obtained were, then, analyzed by the descriptive statistics, including frequency, percentage, and mean. Most respondents were female aged of 26-30 years old and graduated in bachelor’s degree. They worked as a private company employee and earned average monthly income at the amount of 15,001-30,000 Baht. Most of them held the KTC Titanium Master Card with the purpose of purchasing goods and services prior to making payment upon the bill. Type of goods and services that thy purchased via credit card was consumer product. The responses of customers in Mueang Chiang Mai district towards KTC Titanium credit card membership privileges on the reward points redemption for product discount was rated as the highest level of average score according to AIDA Model. In the stage of attention, the respondents learned about the basic information of privileges from the brochure attached to the invoice. They knew about the privilege on the reward points redemption for product discount at collaborative shops. In the stage of interest, the respondents searched for more information from KTC call center and their inquiry included their privilege and how to redeem reward points for cash discount. In the stage of desire or wish towards privileges, the respondents desired to spend the reward points for cash discount. In the stage of action, they used to spend their reward points for product discount at the collaborative shops.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการตอบสนองของลูกค้าในอำเภอเมืองเชียงใหม่ต่อสิทธิประโยชน์ของสมาชิกบัตรเครดิตเคทีซีไทเทเนียมen_US
dc.title.alternativeResponses of Customers in Mueang Chiang Mai District Towards KTC Titanium Credit Card Membership Privilegesen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการตอบสนองของลูกค้าในอำเภอเมืองเชียงใหม่ต่อสิทธิประโยชน์ของสมาชิกบัตรเครดิตเคทีซีไทเทเนียมโดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากผู้ถือบัตรเครดิตเคทีซีไทเทเนียมในอำเภอเมืองเชียงใหม่ และวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ และค่าเฉลี่ย ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 26 – 30 ปี มีระดับการศึกษาระดับปริญญาตรี มีอาชีพเป็นพนักงานเอกชน และมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001 – 30,000 บาท โดยประเภทบัตรเครดิตเคทีซีไทเทเนียมที่ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นสมาชิกบัตร คือ บัตรเครดิต KTC Titanium Master Card เหตุผลที่เลือกใช้บัตรเครดิเพื่อใช้ซื้อสินค้าและบริการก่อนแล้วชำระเงินเมื่อเรียกเก็บ และสำหรับด้านประเภทสินค้าและบริการที่ใช้จ่ายผ่านบัตรเครดิต คือ ซื้อสินค้าอุปโภค/ บริโภค การตอบสนองของลูกค้าในอำเภอเมืองเชียงใหม่ต่อสิทธิประโยชน์ของสมาชิกบัตรเครดิตเคทีซีไทเทเนียมนั้น สิทธิ์ในการแลกแต้มสะสม เพื่อรับส่วนลด ณ ร้านค้าที่ร่วมรายการเป็นสิ่งที่ลูกค้าบัตรเครดิตเคทีซีไทเทเนียมมีการตอบสนองมากที่สุดซึ่งเป็นไปตามลำดับขั้นของไอดา(AIDA Model) ซึ่งพบว่าในขั้นความตั้งใจ(Attention) ผู้ตอบแบบสอบถามทราบข้อมูลเบื้องต้นเกี่ยวกับสิทธิประโยชน์ของบัตรเครดิตเคทีซีไทเทเนียมจากเอกสารแนะนำที่มาพร้อมกับใบแจ้งหนี้ โดยทราบเรื่องสิทธิประโยชน์ของบัตรในเรื่องการแลกคะแนนสะสม เพื่อแลกรับส่วนลด ณ ร้านค้าที่ร่วมรายการ ซึ่งในการตอบสนองของลูกค้าในขั้นความสนใจ (Interest) นั้น เมื่อผู้ตอบแบบสอบถามต้องการหาข้อมูลเพิ่มเติมส่วนใหญ่จะหาข้อมูลจาก KTC Call Center โดยต้องการหาข้อมูลเพิ่มเติมในเรื่องของสิทธิประโยชน์ในการแลกแต้มคะแนนสะสม เพื่อแลกรับส่วนลดเป็นเงินสด ส่วนในขั้นความต้องการอยากได้ (Desire) หรือความความประสงค์ของผู้ตอบแบบสอบถามในการที่จะใช้สิทธิประโยชน์ในด้านต่างๆ พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ประสงค์จะใช้สิทธิ์แลกแต้มคะแนนสะสม เพื่อแลกรับส่วนลดเป็นเงินสด และในขั้นการตัดสินใจซื้อ(Action) ของผู้ตอบแบบสอบถามเคยใช้สิทธิ์แลกแต้มคะแนนสะสม เพื่อรับส่วนลด ณ ร้านค้าที่ร่วมรายการen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Full.pdf2.99 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.