Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/48605
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวีณา วโรตมะวิชญ-
dc.contributor.advisorอุไรวรรณ หาญวงค์-
dc.contributor.authorวิลาสินี ดีอุ่นen_US
dc.date.accessioned2018-05-02T03:06:23Z-
dc.date.available2018-05-02T03:06:23Z-
dc.date.issued2558-05-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/48605-
dc.description.abstractThis independent study aims to construct and employ the Teaching Packages to improve Thai word reading and writing skills of Prathom Suksa 2 Pga K’nyau students and to study those students’ Thai word reading and writing skills. The target group was 18 Prathom Suksa 2 Pga K’nyau students, enrolled in the second semester of 2014 academic year, at Baan Mae Lai Nue school, Bo Luang sub-district, Hot district, Chiang Mai province. The instruments used included 2 instructional packages and 25 items of multiple choice test. Data were analyzed through computing percentage and mean of pre-test and post-test scores, and compared the progressive scores with the set criteria of 25 %. The findings revealed that : 1) The two constructed instructional packages were packages on Changeable-form Vowels which consumed 12 teaching hours, and Inherent Vowels which consumed 12 teaching hours. 2) The difference of percentage mean scores between pre-test and post-test was 47.55% which was higer than the set score of 25%. So was each student’s score.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectชุดการสอนen_US
dc.subjectการอ่านคำไทยen_US
dc.subjectนักเรียนปกาเกอะญอen_US
dc.subjectการเขียนคำไทยen_US
dc.titleการใช้ชุดการสอนเพื่อพัฒนาทักษะการอ่านและการเขียนคำไทยของนักเรียนปกาเกอะญอ ชั้นประถมศึกษาปีที่ 2en_US
dc.title.alternativeUse of Teaching Package for Developing Thai Words Reading and Writing Skills of Prathom Suksa 2 Pga K’nyau Prathom Suksa 2 Studentsen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddc372.62-
thailis.controlvocab.thashโรงเรียนบ้านแม่ลายเหนือ (เชียงใหม่)-
thailis.controlvocab.thashภาษาไทย -- การอ่าน-
thailis.controlvocab.thashการศึกษาขั้นประถม -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashภาษาไทย -- การเขียน-
thailis.controlvocab.thashภาษาไทย -- การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา)-
thailis.manuscript.callnumberว/ภน 372.62 ว372ก-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาค้นคว้าแบบอิสระนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อสร้างและใช้ชุดการสอนเพื่อพัฒนาทักษะการอ่านและเขียนคำไทยของนักเรียนปกาเกอะญอชั้น ประถมศึกษาปีที่ 2 และเพื่อศึกษาทักษะการอ่านและเขียนคำไทยของนักเรียนปกาเกอะญอชั้น ประถมศึกษาปีที่ 2 กลุ่มเป้าหมายที่ใช้คือนักเรียนปกาเกอะญอ ชั้นประถมศึกษาปีที่ 2 ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2557 โรงเรียนบ้านแม่ลายเหนือ ตำบลบ่อหลวง อำเภอฮอด จังหวัดเชียงใหม่ จำนวน 18 คน เครื่องมือที่ใช้ ในการศึกษาประกอบด้วย ชุดการสอนเพื่อพัฒนาทักษะการอ่านและเขียนคำไทยของนักเรียนปกาเกอะญอ ชั้นประถมศึกษาปีที่ 2 จำนวน 2 ชุด แบบทดสอบ เรื่องการอ่าน และการเขียนคำไทย จำนวน 25 ข้อ เป็นแบบปรนัยตัวเลือก 3 ตัวเลือก ทำการวิเคราะห์ข้อมูลโดยนำคะแนนที่ได้จากการทดสอบก่อนและหลังเรียนมาหาค่าเฉลี่ยร้อยละ แล้วนำมาเปรียบเทียบคะแนนความต่างกันที่ร้อยละ 25 นำเสนอข้อมูล โดยใช้ตารางประกอบการบรรยาย ผลการศึกษา พบว่า 1) ได้ชุดการสอนเพื่อพัฒนาทักษะการอ่านและการเขียนคำไทยของนักเรียนปกาเกอะญอ จำนวน 2 ชุด ได้แก่ ชุดการสอนเรื่องสระเปลี่ยนรูปใช้เวลาในการสอน 12 ชั่วโมง และชุดการสอนเรื่องสระลดรูปใช้เวลาในการสอน 5 ชั่วโมง นักเรียนมีคะแนนเฉลี่ยร้อยละจากการทดสอบก่อนเรียนและหลังเรียนต่างกันที่ร้อยละ47.55 ซึ่งสูงกว่าเกณฑ์ ร้อยละ 25 ทุกคนen_US
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.docxAbstract (words)184.74 kBMicrosoft Word XMLView/Open    Request a copy
ABSTRACT.pdfAbstract331.96 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
FULL.pdfFull IS5.19 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.