Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/48586
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | วิมลิน เหล่าศิริถาวร | - |
dc.contributor.author | วชิราภรณ์ โชติมงคล | en_US |
dc.date.accessioned | 2018-05-01T02:22:32Z | - |
dc.date.available | 2018-05-01T02:22:32Z | - |
dc.date.issued | 2558-07 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/48586 | - |
dc.description.abstract | The study aimed at applying House of Quality or Quality Function Deployment Techniques in order to improve the curriculum for energy training - be able to respond the requirements of the course participants. To do the research, customers’ requirements needed to be explored to begin with and then initiate the survey according to the information. The target group consisted of government officers from 38 provinces (38 persons). After that, data obtaining from the surveys and the requirements of participants were analyzed by SPSS Program and Quality Function Deployment stage-by-stage respectively. The result, at last, was the improvement method of energy training curriculum. Thereafter, the improved curriculum was implemented and compared the outcome between situations before and after changes by comparing the satisfaction level of the participants taking parts in the energy training curriculum. The consequence of the analysis revealed that the average satisfaction level of the participants before the improvement was 3.52; however, it was 4.02 on average after the improvement. There was, moreover, a rise of changes percentage 16.13%. In other words, the average level of satisfaction was heightened. To summarize, the improvement of training curriculum by applying Quality Function Deployment is able to allow the voices of customers’ necessity and to improve in order to respond the actual need of customers. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.subject | การพัฒนาหลักสูตร | en_US |
dc.subject | การฝึกอบรมด้านพลังงาน | en_US |
dc.subject | เทคนิคการกระจายหน้าที่เชิงคุณภาพ | en_US |
dc.title | การพัฒนาหลักสูตรการฝึกอบรมด้านพลังงานด้วยเทคนิคการกระจายหน้าที่เชิงคุณภาพ | en_US |
dc.title.alternative | Development of Energy Training Curriculum with Quality Function Deployment Techniques | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.classification.ddc | 658.3124 | - |
thailis.controlvocab.thash | การฝึกอบรม | - |
thailis.controlvocab.thash | พลังงาน | - |
thailis.controlvocab.thash | การกระจายการทำงานเชิงคุณภาพ | - |
thailis.manuscript.callnumber | ว 658.3124 ว123ก | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | หัวข้อการค้นคว้าแบบอิสระ การพัฒนาหลักสูตรการฝึกอบรมด้านพลังงานด้วยเทคนิคการกระจายหน้าที่เชิงคุณภาพ ผู้เขียน นางสาววชิราภรณ์ โชติมงคล ปริญญา วิทยาศาสตรมหาบัณฑิต (การจัดการอุตสาหกรรม) อาจารย์ที่ปรึกษารองศาสตราจารย์ ดร. วิมลิน เหล่าศิริถาวร บทคัดย่อการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสร้างบ้านแห่งคุณภาพหรือเทคนิคการกระจายหน้าที่เชิงคุณภาพในการพัฒนาและปรับปรุงหลักสูตรการฝึกอบรมด้านพลังงาน ที่สามารถตอบสนองความต้องการของผู้เข้าร่วมอบรมได้มากยิ่งขึ้น แนวทางการศึกษาในงานวิจัยนี้เริ่มจากสำรวจเสียงจากความต้องการของลูกค้า นำข้อมูลมาสร้างแบบสอบถาม และนำไปเก็บรวบรวมข้อมูลจากเจ้าหน้าที่ของภาครัฐจาก 38 จังหวัด จำนวน 38 คน นำข้อมูลจากแบบสอบถามมาวิเคราะห์ด้วยโปรแกรมสถิติสำเร็จรูปทางสังคมศาสตร์ จากนั้นนำความต้องการของผู้เข้าร่วมอบรมมาทำการวิเคราะห์ตามขั้นตอนของเทคนิคการกระจายหน้าที่เชิงคุณภาพ และกำหนดแนวทางในการพัฒนาปรับปรุงหลักสูตรการฝึกอบรมด้านพลังงาน หลังจากนั้นได้นำหลักสูตรที่ผ่านการปรับปรุงเรียบร้อยแล้ว นำไปปฏิบัติจริง และทำการเปรียบเทียบผลก่อนและหลังการปรับปรุง โดยการนำแบบสอบถามเปรียบเทียบระดับความพึงพอใจของผู้เข้าร่วมอบรมของหลักสูตรการฝึกอบรมด้านพลังงาน จากการวิเคราะห์พบว่าผู้เข้าร่วมอบรมมีค่าเฉลี่ยรวมระดับความพึงพอใจก่อนการปรับปรุงเท่ากับ 3.52 และมีค่าเฉลี่ยรวมระดับความพึงพอใจหลังการปรับปรุงเท่ากับ 4.02 และมีเปอร์เซ็นต์การเปลี่ยนแปลงเพิ่มขึ้น 16.13 % สรุปได้ว่าเกิดค่าเฉลี่ยความพึงพอใจของผู้เข้าร่วมอบรมเพิ่มมากขึ้น ทั้งนี้เห็นได้ว่าการพัฒนาหลักสูตรการฝึกอบรมโดยใช้แนวคิดของการประยุกต์ใช้เทคนิคการกระจายหน้าที่เชิงคุณภาพ สามารถทำให้เห็นเสียงของความต้องการของลูกค้า และสามารถนำไปใช้ในการปรับปรุงเพื่อตอบสนองความต้องการของลูกค้าได้อย่างแท้จริง | en_US |
Appears in Collections: | ENG: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ABSTRACT.docx | Abstract (words) | 171.29 kB | Microsoft Word XML | View/Open Request a copy |
ABSTRACT.pdf | Abstract | 236.18 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
FULL.pdf | Full IS | 4.4 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.