Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/46110
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | นงลักษณ์ เขียนงาม | - |
dc.contributor.advisor | จินตนา สุจจานันท์ | - |
dc.contributor.author | พิมพรรณ ต๊ะสุภา | en_US |
dc.date.accessioned | 2018-04-17T08:47:02Z | - |
dc.date.available | 2018-04-17T08:47:02Z | - |
dc.date.issued | 2558-08 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/46110 | - |
dc.description.abstract | The objective of this study was to study the result of using role playing activities to develop Chinese listening and speaking skills of Mathayom Suksa 5 students at Wiangjedeewittaya School, Li District Lamphun Province. The sample of 30 Mathayom Suksa 5/7 students were purposively selected during the second semester of the 2557 academic year. The instruments used in this study were 8 plans of role playing activities and a form of Chinese listening ability test. The data were analyzed by using percentage, mean, and standard deviation. The results of this study revealed that students’ Chinese language skills were at a good level, at the mean of 74.95. Students’ listening and speaking skills were at a good level, at the mean of 76.63. And the ability in role playing was at a good level, at the mean of 75.52. The students’ learning behavior in language usage, listening, speaking, and role playing were improved from lesson plan 3 th through lesson plan 8th, respectively. And students’ listening ability was at a satisfied level; the mean was 27.90 which was passed the criterion. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.subject | บทบาทสมมติ | en_US |
dc.subject | ทักษะการฟัง | en_US |
dc.subject | นักเรียน | en_US |
dc.subject | โรงเรียนเวียงเจดีย์วิทยา | en_US |
dc.title | การใช้กิจกรรมบทบาทสมมติเพื่อพัฒนาทักษะการฟัง พูดภาษาจีน ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนเวียงเจดีย์วิทยา อำเภอลี้ จังหวัดลำพูน | en_US |
dc.title.alternative | Use of Role Playing Activities to Develop Chinese Listening and Speaking Skills of Mathayom Suksa 5 Students at Wiangjedeewittaya School, Li District, Lamphun Province | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.classification.ddc | 495.107 | - |
thailis.controlvocab.thash | ภาษาจีน -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา) -- ลำพูน | - |
thailis.controlvocab.thash | ภาษาจีน -- การฟัง | - |
thailis.controlvocab.thash | ภาษาจีน -- การพูด | - |
thailis.controlvocab.thash | นักเรียนมัธยมศึกษาตอนปลาย -- ลำพูน | - |
thailis.manuscript.callnumber | ว/ภน 495.107 พ366ก | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลการใช้กิจกรรมบทบาทสมมติเพื่อพัฒนาทักษะ ในการฟัง พูดภาษาจีนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5/7 จำนวน 30 คน ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2557โรงเรียนเวียงเจดีย์วิทยา อำเภอลี้ จังหวัดลำพูน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาประกอบด้วยแผนการจัดการเรียนรู้โดยใช้กิจกรรมบทบาทสมมติจำนวน 8 แผนและแบบทดสอบความสามารถในการฟังภาษาจีนจากนั้นนำข้อมูลที่ได้มาวิเคราะห์โดยหาค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ค่าเฉลี่ยร้อยละและหาค่าร้อยละความก้าวหน้า ผลการศึกษาพบว่า นักเรียนมีทักษะทางด้านการใช้ภาษาจีนอยู่ในระดับดีมีคะแนนเฉลี่ยร้อยละเท่ากับ 74.95 ทักษะการฟังและการพูดภาษาจีนของนักเรียนอยู่ในระดับดี มีค่าเฉลี่ยร้อยละเท่ากับ 76.63 และ การแสดงบทบาทสมมติอยู่ในระดับดี มีคะแนนเฉลี่ยร้อยละเท่ากับ 75.52 และนักเรียนมีพฤติกรรมการเรียนรู้ในการใช้ภาษา การฟังและการพูด การแสดงบทบาทสมมติของนักเรียนระหว่างการทำกิจกรรมในแต่ละแผนการจัดการเรียนรู้พบว่านักเรียนมีการพัฒนาทักษะขึ้นตั้งแต่แผนการจัดการเรียนรู้ที่ 3-8 ตามลำดับ มีความก้าวหน้าของความสามารถในการฟังมีคะแนนค่าร้อยละความก้าวหน้าเท่ากับ 27.90 ผ่านเกณฑ์น่าพึงพอใจ | en_US |
Appears in Collections: | EDU: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ABSTRACT.docx | Abstract | 188.15 kB | Microsoft Word XML | View/Open Request a copy |
ABSTRACT.pdf | Abstract | 271.54 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
FULL.pdf | Full IS | 5.22 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.