Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/46110
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorนงลักษณ์ เขียนงาม-
dc.contributor.advisorจินตนา สุจจานันท์-
dc.contributor.authorพิมพรรณ ต๊ะสุภาen_US
dc.date.accessioned2018-04-17T08:47:02Z-
dc.date.available2018-04-17T08:47:02Z-
dc.date.issued2558-08-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/46110-
dc.description.abstractThe objective of this study was to study the result of using role playing activities to develop Chinese listening and speaking skills of Mathayom Suksa 5 students at Wiangjedeewittaya School, Li District Lamphun Province. The sample of 30 Mathayom Suksa 5/7 students were purposively selected during the second semester of the 2557 academic year. The instruments used in this study were 8 plans of role playing activities and a form of Chinese listening ability test. The data were analyzed by using percentage, mean, and standard deviation. The results of this study revealed that students’ Chinese language skills were at a good level, at the mean of 74.95. Students’ listening and speaking skills were at a good level, at the mean of 76.63. And the ability in role playing was at a good level, at the mean of 75.52. The students’ learning behavior in language usage, listening, speaking, and role playing were improved from lesson plan 3 th through lesson plan 8th, respectively. And students’ listening ability was at a satisfied level; the mean was 27.90 which was passed the criterion.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectบทบาทสมมติen_US
dc.subjectทักษะการฟังen_US
dc.subjectนักเรียนen_US
dc.subjectโรงเรียนเวียงเจดีย์วิทยาen_US
dc.titleการใช้กิจกรรมบทบาทสมมติเพื่อพัฒนาทักษะการฟัง พูดภาษาจีน ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนเวียงเจดีย์วิทยา อำเภอลี้ จังหวัดลำพูนen_US
dc.title.alternativeUse of Role Playing Activities to Develop Chinese Listening and Speaking Skills of Mathayom Suksa 5 Students at Wiangjedeewittaya School, Li District, Lamphun Provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddc495.107-
thailis.controlvocab.thashภาษาจีน -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา) -- ลำพูน-
thailis.controlvocab.thashภาษาจีน -- การฟัง-
thailis.controlvocab.thashภาษาจีน -- การพูด-
thailis.controlvocab.thashนักเรียนมัธยมศึกษาตอนปลาย -- ลำพูน-
thailis.manuscript.callnumberว/ภน 495.107 พ366ก-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลการใช้กิจกรรมบทบาทสมมติเพื่อพัฒนาทักษะ ในการฟัง พูดภาษาจีนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5/7 จำนวน 30 คน ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2557โรงเรียนเวียงเจดีย์วิทยา อำเภอลี้ จังหวัดลำพูน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาประกอบด้วยแผนการจัดการเรียนรู้โดยใช้กิจกรรมบทบาทสมมติจำนวน 8 แผนและแบบทดสอบความสามารถในการฟังภาษาจีนจากนั้นนำข้อมูลที่ได้มาวิเคราะห์โดยหาค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ค่าเฉลี่ยร้อยละและหาค่าร้อยละความก้าวหน้า ผลการศึกษาพบว่า นักเรียนมีทักษะทางด้านการใช้ภาษาจีนอยู่ในระดับดีมีคะแนนเฉลี่ยร้อยละเท่ากับ 74.95 ทักษะการฟังและการพูดภาษาจีนของนักเรียนอยู่ในระดับดี มีค่าเฉลี่ยร้อยละเท่ากับ 76.63 และ การแสดงบทบาทสมมติอยู่ในระดับดี มีคะแนนเฉลี่ยร้อยละเท่ากับ 75.52 และนักเรียนมีพฤติกรรมการเรียนรู้ในการใช้ภาษา การฟังและการพูด การแสดงบทบาทสมมติของนักเรียนระหว่างการทำกิจกรรมในแต่ละแผนการจัดการเรียนรู้พบว่านักเรียนมีการพัฒนาทักษะขึ้นตั้งแต่แผนการจัดการเรียนรู้ที่ 3-8 ตามลำดับ มีความก้าวหน้าของความสามารถในการฟังมีคะแนนค่าร้อยละความก้าวหน้าเท่ากับ 27.90 ผ่านเกณฑ์น่าพึงพอใจen_US
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.docxAbstract188.15 kBMicrosoft Word XMLView/Open    Request a copy
ABSTRACT.pdfAbstract271.54 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
FULL.pdfFull IS5.22 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.