Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/46058
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorพลสิทธิ์ สิทธิชมภู-
dc.contributor.authorกวีวัจน์ เทพดลไชยen_US
dc.date.accessioned2018-04-10T02:27:00Z-
dc.date.available2018-04-10T02:27:00Z-
dc.date.issued2558-05-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/46058-
dc.description.abstractThe purpose of this independent study was to study the satisfaction of customer to the automobile sales representative in the Don Jun District, Chiang Mai Province. The target group in this study was 140 customers who bought the automobile from Siam Nissan Chiang Mai Head Office (Don Jun). The research instruments was the satisfaction questionnaire which divided into 4 parts; customers’ general information, customers’ service using behaviors, customer satisfaction to the automobile sales representative in the Don Jun District, Chiang Mai Province, and the suggestion. The data was analyzed by using percentage, mean, and standard deviation and presented by table captions and comparison graph. The results of the study were concluded as follows: The customers were satisfied the automobile sales representative in the Don Jun District, Chiang Mai Province at high level. Considering minor satisfaction in descending found that the service factor, customers were satisfied at high level about the servers were throughout attention and sale serving at 4.21 of mean and 0.59 – 0.71 of standard deviation. The engine knowledge factor, customers were satisfied at high level about the servers could explain the instruction of automobile such as seat setting, gear, car checking at 4.01 of mean and 0.59 – 0.71 of standard deviation. After-sales service factor, customers were satisfied at high level about service speedy and action at 4.01 of mean and 0.61 – 0.69 of standard deviation.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectความพึงพอใจen_US
dc.subjectศูนย์บริการรถยนต์en_US
dc.subjectผู้รับบริการen_US
dc.titleความพึงพอใจของผู้รับบริการที่มีต่อศูนย์บริการรถยนต์ในตำบลดอนจั่น จังหวัดเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeCustomer Satisfaction with Automobile Service Centers in Don Jun Sub-District, Chiang Mai Provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddc658.8343-
thailis.controlvocab.thashความพอใจของผู้ใช้บริการ -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashรถยนต์ -- ความพอใจของผู้ใช้บริการ-
thailis.manuscript.sourceว/ภน 658.8343 ก173ค-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความพึงพอใจของผู้รับบริการต่อการใช้บริการของพนักงานขายในตำบลดอนจั่น จังหวัดเชียงใหม่ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้เป็นลูกค้าที่ซื้อรถจำนวน 140คน โดยใช้แบบสอบถามความพึงพอใจในการเก็บรวบรวมข้อมูล วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน นำเสนอผลงานการศึกษาในรูปตารางประกอบคำบรรยายเชิงวิเคราะห์ และกราฟเปรียบเทียบ ผลการศึกษาพบว่า การใช้บริการต่อการให้บริการรถยนต์ในตำบลดอนจั่นถือว่าเป็นทางเลือกที่ได้รับการนิยมเป็นอย่างยิ่งในกลุ่มผู้ใช้รถยนต์เนื่องจากง่ายต่อการเดินทางไปใช้บริการ มีความสะดวกรวดเร็วและมีบริการให้เลือกหลากหลายปัจจัยด้านความพึงพอใจด้านการบริการพบว่าประชากร มีความพึงพอใจมากเอาใจใส่ลูกค้าทุกรายอย่างทั่วถึงที่ค่าเฉลี่ย 4.21 ที่ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน 0.59 – 0.71 ปัจจัยด้านความรู้ความเข้าใจเครื่องยนต์พบว่าประชากร มีความพึงพอใจมากในเรื่องความสามารถอธิบายการใช้งานรถยนต์ เช่น การปรับที่นั่ง การใช้เกียร์ แนะนำการตรวจเช็คระยะรถยนต์หลังจากที่ใช้งานไปแล้ว ที่ค่าเฉลี่ย 4.01 ที่ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน 0.59 – 0.71 และปัจจัยด้านการบริการหลังการขายพบว่าประชากร มีความพึ่งพอใจมากในด้านความรวดเร็วและกระตือรือร้นในการรับบริการ ที่ค่าเฉลี่ย 4.01 ที่ส่วยเบี่ยงเบนมาตรฐาน 0.61 – 0.69 ซึ่งถือว่าเป็นตัวช่วยกระตุ้นในการตัดสินใจเลือกใช้บริการบริการศูนย์บริการรถยนต์ในตำบลดอนจั่น จังหวัดเชียงใหม่en_US
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Abstract.docAbstract (words)61 kBMicrosoft WordView/Open    Request a copy
ABSTRACT.pdfAbstract 219.69 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
full.pdfFull IS3.01 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.