Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/46008
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรัท วินิจ-
dc.contributor.authorธีรยุทธ สายศรีธิen_US
dc.date.accessioned2018-04-05T03:24:07Z-
dc.date.available2018-04-05T03:24:07Z-
dc.date.issued2557-12-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/46008-
dc.description.abstractThe purpose of this independent study was to study opinion of customers towards customer relationship management of Krung Thai Bank Public Company Limited, Chiang Dao Branch. The questionnaire was used to collect data, and descriptive statistics as frequency, percentage and mean were used to analyze the data. The study revealed that the respondents were women, age between 21 – 30 years, educated at bachelor degree level with a salary between 10,001 to 20,000 Baht, and were employed by the government or state enterprises. Most of the respondents chose the service of Krung Thai Bank Public Company Limited, Chiang Dao Branch regarding deposit-withdrawal for more than 3 years. The reasons for choosing Krung Thai Bank Public Company Limited, Chiang Dao Branch was because of the location that was convenient and located near home and workplace. The respondents’ opinions toward customer relationship service of Krung Thai Bank Public Company Limited, Chiang Dao Branch regarding sales force automation was in agree level. The first sub-factors from the opinion’s average in each factors were as followed: In the opportunity factor was the bank had personal record of customers regarding financial transaction such as purchasing product or service, asking for loans, using credit cards or deposit the money; In lead management factor was the counter staff who would forward the issue to supervisor in order to the customers later on; In the tracking factor was the staff who would record any questions of the costumers in order to analyze and answer the costumers clearly; In the order fulfillment was dealing with orders from the costumers immediately once the costumers accepted the agreement; In the sale processes factor was sending the remote system to customers such as SMS alert, calling, or sending information through E-mail; In the follow-up opportunity factor was giving products, souvenirs, or special services to all important customers.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectการจัดการลูกค้าสัมพันธ์en_US
dc.subjectธนาคารกรุงไทย จำกัด (มหาชน) สาขาเชียงดาวen_US
dc.titleความคิดเห็นของลูกค้าต่อการจัดการลูกค้าสัมพันธ์ของ ธนาคารกรุงไทยสาขาเชียงดาวen_US
dc.title.alternativeOpinion of Customers Towards Customer Relationship Management of Krung Thai Bank Public Company Limited, Chiang Dao Branchen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddc658.812-
thailis.controlvocab.thashธนาคารกรุงไทย จำกัด (มหาชน) สาขาเชียงดาว-
thailis.controlvocab.thashความสัมพันธ์กับลูกค้า-
thailis.controlvocab.thashการสร้างความสัมพันธ์กับลูกค้า-
thailis.controlvocab.thashบริการลูกค้า-
thailis.controlvocab.thashธนาคารและการธนาคาร -- บริการลูกค้า-
thailis.manuscript.callnumberว/ภน 658.812 ธ376ค-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความคิดเห็นของลูกค้าต่อการจัดการลูกค้าสัมพันธ์ของธนาคารกรุงไทยสาขาเชียงดาวโดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล และวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงพรรณนาโดยสถิติที่ใช้ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ และค่าเฉลี่ย ซึ่งสามารถสรุปผลการศึกษาได้ว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 21-30 ปี อาชีพรับราชการ / พนักงานรัฐวิสาหกิจการศึกษาระดับปริญญาตรี รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 10,001 – 20,000 บาท ส่วนใหญ่ใช้บริการฝาก – ถอน โดยเป็นลูกค้าของธนาคาร 3 ปีขึ้นไปเหตุผลที่เลือกใช้บริการธนาคารกรุงไทย สาขาเชียงดาว เพราะทำเลที่ตั้งของธนาคารสะดวกต่อการติดต่อใช้บริการ และ ใกล้บ้าน ใกล้ที่ทำงาน ผู้ตอบแบบสอบถามมีความคิดเห็นต่อกิจกรรมลูกค้าสัมพันธ์ของธนาคารกรุงไทยสาขาเชียงดาวในส่วนของระบบการจัดการบริหารงานขาย มีความคิดเห็นในระดับเห็นด้วยทุกด้านโดยปัจจัยย่อยที่มีค่าเฉลี่ยความคิดเห็นในอันดับแรกของแต่ละด้าน คือ ด้านการสร้างกลุ่มเป้าหมาย ได้แก่ การที่ทางธนาคารฯ มีการบันทึกข้อมูลส่วนตัวของลูกค้าเกี่ยวกับธุรกรรมทางการเงินของธนาคาร อาทิเช่น การซื้อสินค้าหรือบริการ การขอสินเชื่อ การใช้บัตรเครดิต หรือบริการด้านเงินฝากเพื่อเป็นข้อมูลของธนาคารต่อไป ด้านการส่งลูกค้าเป้าหมายไปให้กับพนักงานขายที่รับผิดชอบ ได้แก่พนักงานหน้าเคาน์เตอร์จะส่งเรื่องต่อให้แก่พนักงานอีกท่านที่มีความชำนาญมากกว่า เพื่อดำเนินการและบริการลูกค้าต่อไป ด้านการติดตาม ได้แก่พนักงานจะทำการจดบันทึก ข้อซักถาม หรือข้อสงสัยของท่านนำกลับมาวิเคราะห์พร้อมให้คำตอบแก่ท่านเพื่อความกระจ่างชัดมากขึ้น ด้านการจัดการในด้านคำสั่งซื้อและการตอบสนองต่อคำสั่งซื้อ ได้แก่ทางธนาคารจะรีบดำเนินการรับคำสั่งซื้อในทันที เมื่อท่านตอบตกลง ด้านการประมวลผลการขาย ได้แก่หากทางธนาคารจะมีระบบแจ้งเตือนให้แก่ท่าน เช่น การส่ง SMS การโทรแจ้งของพนักงาน หรือ การส่งข้อมูลทาง Email และด้านการติดตามของปฏิสัมพันธ์กับลูกค้า ได้แก่หากทางธนาคารจะมีผลิตภัณฑ์ ของชำร่วย หรือ บริการพิเศษต่างๆที่ทางธนาคารจัดเตรียมไว้ให้แก่ท่านในฐานะลูกค้าคนสำคัญของธนาคารen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.pdfABSTRACT215.29 kBAdobe PDFView/Open
APPENDIX.pdf APPENDIX406.33 kBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 1.pdf CHAPTER 1174.66 kBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 2.pdf CHAPTER 2271.48 kBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 3.pdfCHAPTER 3188.82 kBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 4.pdfCHAPTER 4955.95 kBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 5.pdfCHAPTER 5300.41 kBAdobe PDFView/Open
CONTENT.pdfCONTENT175.53 kBAdobe PDFView/Open
COVER.pdf COVER604.48 kBAdobe PDFView/Open
REFERENCE.pdf REFERENCE247.31 kBAdobe PDFView/Open


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.