Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/45877
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorชูชีพ พุทธประเสริฐ-
dc.contributor.advisorยงยุทธ ยะบุญธง-
dc.contributor.authorพนัชกร ไชยานนท์en_US
dc.date.accessioned2018-03-21T04:38:47Z-
dc.date.available2018-03-21T04:38:47Z-
dc.date.issued2557-10-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/45877-
dc.description.abstractThe objective of this study is to study the problem, suggestion and the developing guidelines for information system management for quality assurance of Soem Ngam Wittayakom School, Some Ngam district, Lampang province. The sample of the study were the committee of Soem Ngam Wittayakom school quality assurance, the committee of basic education, the specialist of information system management, the staff of the school that was successful in information system management, the head of information division of secondary educational service area office 35 and external assessor. The total number of the sample was 60 people. The tool for this study were questionnaires, interview, workshop for making developing guidelines for information system management for quality assurance of Soem Ngam Wittayakom School, Soem Ngam district, Lampang province and check list for the draft of guidelines for developing information system management for quality assurance of Soem Ngam Wittayakom School, Soem Ngam district, Lampang province. The data was analyzed by using frequencies, percentage, median and standard deviation. The summary of this study determined that the problem of information system management for quality assurance of the school were about using less information technology in information system, the tool for recording the information was less effective, the process of quality assurance was discontinuous. The developing guidelines for information system management for quality assurance consists of setting the objective and goal of information system management, appointing the appropriate committee or hiring some specialists to manage the system, making the project, making the supervisions calendar for the project, assessing the process and take the result to analyze for weaknesses and strengths, and present the information to administrators or involving staff to acknowledge. The examination result of the developing guidelines for information system management for quality assurance of Soem Ngam Wittayakom School, Soem Ngam district, Lampang province was found that the appropriateness, the possibility and the productivity were in the highest level.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectการจัดระบบสารสนเทศen_US
dc.subjectการประกันคุณภาพการศึกษาen_US
dc.subjectโรงเรียนเสริมงามวิทยาคมen_US
dc.titleแนวทางการพัฒนาการจัดระบบสารสนเทศเพื่อการประกันคุณภาพการศึกษา โรงเรียนเสริมงามวิทยาคม อำเภอเสริมงาม จังหวัดลำปางen_US
dc.title.alternativeDeveloping Guidelines for Management Information System for Educational Quality Assurance of Soem Ngam Wittayakom School, Soem Ngam District, Lampang Provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddc371.26-
thailis.controlvocab.thashประกันคุณภาพการศึกษา -- ลำปาง-
thailis.controlvocab.thashระบบการจัดเก็บและค้นข้อสนเทศ -- การศึกษา-
thailis.controlvocab.thashการบริหารการศึกษา -- เสริมงาม (ลำปาง)-
thailis.manuscript.callnumberว/ภน 371.26 พ1511น-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัญหา ข้อเสนอแนะและแนวทางการพัฒนาการจัด ระบบสารสนเทศเพื่อการประกันคุณภาพการศึกษาของโรงเรียนเสริมงามวิทยาคม อำเภอเสริมงาม จังหวัดลำปาง ประชากรที่ใช้คือ คณะกรรมการพัฒนาระบบประกันคุณภาพการศึกษาของโรงเรียนเสริมงามวิทยาคม คณะกรรมการสถานศึกษาขั้นพื้นฐาน ผู้เชี่ยวชาญด้านการจัดระบบสารสนเทศ ผู้รับผิดชอบงานสารสนเทศในโรงเรียนที่ประสบความสำเร็จในการจัดระบบสารสนเทศ หัวหน้างานสารสนเทศ สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 35 และผู้ประเมินภายนอกรวมทั้งสิ้น 60 คน เครื่องมือที่ใช้เป็นแบบสอบถาม แบบสัมภาษณ์ การประชุมปฏิบัติการเพื่อจัดทำแนวทางการพัฒนา การจัดระบบสารสนเทศเพื่อการประกันคุณภาพการศึกษา โรงเรียนเสริมงามวิทยาคม อำเภอเสริมงาม จังหวัดลำปาง และแบบตรวจสอบร่างแนวทางการพัฒนาการจัดระบบสารสนเทศเพื่อการประกันคุณภาพการศึกษา โรงเรียนเสริมงามวิทยาคม อำเภอเสริมงาม จังหวัดลำปาง ได้วิเคราะห์โดยใช้ข้อมูล ค่าความถี่ ค่าร้อยละ และ ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการศึกษาสรุปได้ว่า ปัญหาการจัดระบบสารสนเทศเพื่อการประกันคุณภาพการศึกษาโรงเรียนเสริมงามวิทยาคม คือ มีการใช้เทคโนโลยีสารสนเทศในงานสารสนเทศค่อนข้างน้อย เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูลมีประสิทธิภาพน้อย การปฏิบัติงานด้านการประกันคุณภาพการศึกษาไม่ต่อเนื่อง สม่ำเสมอ ส่วนแนวทางการพัฒนาการจัดระบบสารสนเทศ เพื่อการประกันคุณภาพการศึกษา ประกอบด้วย การกำหนดวัตถุประสงค์ และ เป้าหมายในการจัด ระบบสารสนเทศ แต่งตั้งคณะกรรมที่เหมาะสม หรือจัดจ้างเจ้าหน้าที่ที่ชำนาญมาปฏิบัติงาน จัดทำโครงการ จัดทำปฏิทินมีการนิเทศติดตาม และประเมินผลการปฏิบัติงานนำผลการประเมินที่ได้มาวิเคราะห์เพื่อหาจุดเด่นและจุดด้อย และนำเสนอสารสนเทศให้กับผู้บริหาร และผู้ที่เกี่ยวข้องได้รับทราบต่อไป ผลการตรวจสอบแนวทางการพัฒนาการจัดระบบสารสนเทศเพื่อการประกันคุณภาพการศึกษา โรงเรียนเสริมงามวิทยาคม อำเภอเสริมงาม จังหวัดลำปาง พบว่า ความเหมาะสม ความเป็นไปได้ และ ความเป็นประโยชน์ อยู่ในระดับ มากที่สุดen_US
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.pdf ABSTRACT239.34 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
APPENDIX.pdfAPPENDIX2 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 1.pdfCHAPTER 1282.31 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 2.pdfCHAPTER 2803.41 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 3.pdfCHAPTER 3422.69 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 4.pdf CHAPTER 4571.64 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 5.pdf CHAPTER 5424.87 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CONTENT.pdfCONTENT235.5 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
COVER.pdfCOVER678.44 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
REFERENCE.pdfREFERENCE277.32 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.