Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/45854
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorชูชีพ พุทธประเสริฐ-
dc.contributor.advisorยงยุทธ ยะบุญธง-
dc.contributor.authorกนกอร ศิลปวิโรจน์en_US
dc.date.accessioned2018-03-13T03:42:51Z-
dc.date.available2018-03-13T03:42:51Z-
dc.date.issued2557-10-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/45854-
dc.description.abstractThe objective of this independent study is to evaluate the project of the Preparations Students’ Readiness to take the Entrance Examination to Public Universities,Chiang Mai Thepbodint School by collecting the data from the school administrators, head of academic division and people who are responsible for this project, senior high school teachers, outsource tutors, parents of Mattayom 6 student and students of Mattayom 6. The total number of samples was 352 people. The tool for collecting data was questionnaire using CIPP evaluation model, context, input, process and product. The data was analyzed by using frequencies, percentage, median and Standarddeviation and was presented in the table with description. The summary of the project evaluation, for the context, it was found that the context of the project was according to the context of the school in every way. For the input, it was found that the input was adequate and appropriate and overall was in high level. For the process, it was found that the process of the project had actual performance in high level and for the product, it was found that the school administrators, head of academic division and people who are responsible for this project, senior high school teachers, outsource tutors, parents of Mattayom 6 student and students of Mattayom 6 were satisfied with the product of the project and overall was in high level. In 2013, 100% of students of Mattayom 6 was able to pass the entrance examination for public university and all of them had learning achievement level from moderate to high in every subjects according to the standard of The Office for National Education Standards and Quality Assessment (Public Organization). The evaluation of the Preparations Students’ Readiness to take the Entrance Examination to public universities, project of Chiang Mai Thepbodint School had overall evaluation summary, context, input, process and product, higher than determined standards.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectการศึกษาต่อen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยของรัฐen_US
dc.subjectการประเมินโครงการen_US
dc.titleการประเมินโครงการเตรียมความพร้อมของนักเรียนเพื่อสอบเข้าศึกษาต่อมหาวิทยาลัยของรัฐ โรงเรียนเทพบดินทร์วิทยาเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeEvaluation of the Preparations Students’ Readiness to take the Entrance Examination to Public Universities, Chiang Mai Thepbodint Schoolen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddc373.18-
thailis.controlvocab.thashโรงเรียนเทพบดินทร์วิทยาเชียงใหม่ -- นักเรียน-
thailis.controlvocab.thashนักเรียนมัธยมศึกษา -- การศึกษาต่อ-
thailis.controlvocab.thashสถาบันอุดมศึกษาของรัฐ-
thailis.manuscript.callnumberว/ภน 373.18 ก151ก-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อประเมินโครงการเตรียมความพร้อมของนักเรียนเพื่อสอบเข้าศึกษาต่อมหาวิทยาลัยของรัฐโรงเรียนเทพบดินทร์วิทยาเชียงใหม่ โดยเก็บข้อมูลจากผู้บริหารสถานศึกษา หัวหน้าฝ่ายวิชาการ ผู้รับผิดชอบโครงการ ครูผู้สอนระดับชั้นมัธยมศึกษาตอนปลาย ครูผู้สอนเสริมพิเศษจากภายนอก ผู้ปกครองนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 และนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 จำนวน 352 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวมรวมข้อมูลได้แก่แบบสอบถาม โดยใช้รูปแบบการประเมินซิป (CIPP MODEL) เป็นกรอบในการประเมินโครงการ ทั้ง 4 ด้าน คือ ด้านบริบท (Context) ด้านปัจจัยนำเข้า (Input) ด้านกระบวนการ (Process) และด้านผลผลิต (Product) วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน นำเสนอในรูปแบบตารางประกอบการบรรยาย สรุปผลการประเมินโครงการเตรียมความพร้อมของนักเรียนเพื่อสอบเข้าศึกษาต่อมหาวิทยาลัยของรัฐ โรงเรียนเทพบดินทร์วิทยาเชียงใหม่ ด้านบริบทพบว่าบริบทของโครงการ มีความสอดคล้องกับบริบทของโรงเรียนเทพบดินทร์วิทยาเชียงใหม่ทุกประการ ด้านปัจจัยพบว่าปัจจัยนำเข้ามีความเพียงพอและเหมาะสมโดยรวมอยู่ในระดับมาก ด้านกระบวนการพบว่ากระบวนการดำเนินโครงการ มีการปฏิบัติหรือเป็นจริงอยู่ในระดับมาก และด้านผลผลิตพบว่าผู้บริหารสถานศึกษา หัวหน้าฝ่ายวิชาการ ผู้รับผิดชอบโครงการ ครูผู้สอนระดับชั้นมัธยมศึกษา ตอนปลาย ครูผู้สอนเสริมพิเศษจากภายนอก ผู้ปกครองนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 และ นักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 มีความพึงพอใจที่มีต่อผลผลิตของโครงการโดยรวมอยู่ในระดับมาก ในปีการศึกษา 2556 นักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 สามารถสอบเข้าศึกษาต่อมหาวิทยาลัยของรัฐ ได้ร้อยละ 100 และมีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนตั้งแต่ระดับพอใช้ขึ้นไปทุกรายวิชาตามเกณฑ์ของสำนักงานรับรองมาตรฐานและการประเมินคุณภาพการศึกษา (องค์การมหาชน) การประเมินโครงการเตรียมความพร้อมของนักเรียนเพื่อสอบเข้าศึกษาต่อมหาวิทยาลัย ของรัฐ โรงเรียนเทพบดินทร์วิทยาเชียงใหม่ โดยรวมทั้งด้านบริบท ด้านปัจจัย ด้านกระบวนการ และด้านผลผลิต มีผลการประเมินสูงกว่าเกณฑ์ที่กำหนดไว้en_US
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.pdf ABSTRACT241.3 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
APPENDIX.pdfAPPENDIX526.51 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 1.pdf CHAPTER 1331.31 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 2.pdf CHAPTER 2559.75 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 3.pdf CHAPTER 3383.33 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 4.pdfCHAPTER 4609.21 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 5.pdfCHAPTER 5307.38 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CONTENT.pdf CONTENT247.04 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
COVER.pdfCOVER760.79 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
REFERENCE.pdf REFERENCE256.65 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.