Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39844
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorผทัยรัตน์ ภาสน์พิพัฒน์กุล-
dc.contributor.advisorชูเกียรติ ชัยบุญศรี-
dc.contributor.authorพิมพ์วรีย์ เจริญรัตนานุกูลen_US
dc.date.accessioned2016-12-12T15:25:57Z-
dc.date.available2016-12-12T15:25:57Z-
dc.date.issued2557-
dc.identifier.urihttp://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39844-
dc.description.abstractThis research aimed to study the factors affecting behavior of user and to learn about problems to use of Domestic Air Cargo-Shipping Service: A case of Chiang Mai International Airport. The study sample was collected from 400 samples of customers who were used of Domestic Air Cargo-Shipping Services at Chiang Mai International Airport. The analysis includes an examination of general and information and marketing mix factors. Questionnaires were used to collect data and data was analyzed using descriptive statistics and Logit Model with Maximum Likelihood Estimates and marginal effect technique. Analysis of the data by descriptive statistics revealed that most sample were mainly in the business of transportation. The using objective for business and trades. Most favorite of products that respondents sent were handicraft, vegetables, fruits and fresh food. The main reason for using the air cargo service was convenient and fast. It was also found that the results were consistent with the Service Marketing Mixes theory (7Ps). That was 7Ps has an affecting to use the Domestic Air Cargo-Shipping Service. Due to 7Ps factors those customers rated average at high level for the factors namely price, people, product, place, process, physical evidence, and promotion. The average score of the problem to use Domestic Air Cargo-Shipping Services at Chiang Mai International Airport indicated rather led problem. However, the top three problems were that First, Don’t have information about fright routes, destination station with less and the employees have delay service.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectการใช้บริการen_US
dc.subjectการขนส่งสินค้าทางอากาศen_US
dc.subjectท่าอากาศยานนานาชาติเชียงใหม่en_US
dc.titleปัจจัยที่มีผลต่อการใช้บริการการขนส่งสินค้าทางอากาศภายในประเทศ กรณีศึกษา ท่าอากาศยานนานาชาติเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeFactors affecting the use of domestic air cargo-shipping services: a case of Chiang Mai International Airporten_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddc658.834-
thailis.controlvocab.thashท่าอากาศยานนานาชาติเชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashการขนส่งทางอากาศ-
thailis.controlvocab.thashความพอใจของผู้ใช้บริการ -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashท่าอากาศยาน -- ความพอใจของผู้ใช้บริการ-
thailis.manuscript.callnumberว/ภน 658.834 พ366ป-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการใช้บริการ พฤติกรรมของผู้ใช้บริการ และปัญหาที่พบในการใช้บริการการขนส่งสินค้าทางอากาศภายในจังหวัดเชียงใหม่ โดยกลุ่มตัวอย่างที่นำมาศึกษาครั้งนี้ คือ กลุ่มลูกค้าที่มาใช้บริการ จำนวน 400 ราย โดยใช้การเก็บตัวอย่างแบบเฉพาะเจาะจง ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงพรรณนา และการวิเคราะห์ด้วยแบบจำลองโลจิท (Logit Model) ด้วยเทคนิคการประมาณภาวะความน่าจะเป็นสูงสุด (Maximum Likelihood Estimates: MLE) และเทคนิคการวิเคราะห์ด้วยวิธี Marginal Effects ผลการวิเคราะห์ข้อมูลโดยสถิติเชิงพรรณา พบว่า กลุ่มตัวอย่างผู้ใช้บริการส่วนใหญ่อยู่ในธุรกิจประเภทการขนส่ง ใช้บริการเพื่อทำธุรกิจการค้า ประเภทสิ่งของที่ส่ง คือ สินค้าและสิ่งของทั่วไป สินค้าส่วนใหญ่ที่ขนส่ง คือ ผลิตภัณฑ์หัตถกรรม รองลงมา คือ พืชผักผลไม้และอาหารสด เหตุผลหลักที่เลือกใช้บริการการขนส่งสินค้าทางอากาศภายในประเทศ คือ สะดวก รวดเร็ว โดยพบว่าผลการวิจัยมีความสอดคล้องกับทฤษฎีส่วนประกอบทางการตลาดสำหรับธุรกิจบริการ (Service Marketing Mix : 7Ps) โดยกล่าวคือ ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด (7Ps) มีผลในการตัดสินใจใช้บริการการขนส่งสินค้าทางอากาศภายในประเทศ โดยปัจจัยที่มีผลเรียงตามลำดับ พบว่า ปัจจัยที่มีผลต่อการใช้บริการมากที่สุด ได้แก่ คือ ปัจจัยด้านราคา (Price) ปัจจัยด้านบุคลากร (People) ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์และการบริการ (Product) ปัจจัยด้านบริษัทการจัดจำหน่าย (Place) ปัจจัยด้านด้านกระบวนการ (Process) ปัจจัยด้านลักษณะทางกายภาพ (Physical Evidence) และปัจจัยด้านส่งเสริมการตลาด (Promotion) ในส่วนของปัญหาที่พบส่วนใหญ่ 3 อันดับแรก คือ ไม่ได้รับข่าวสารหรือข้อมูลเที่ยวบิน สถานีปลายทางที่ส่งสินค้ามีน้อยเกินไป และพนักงานบริการล่าช้าen_US
Appears in Collections:ECON: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.pdfABSTRACT236.47 kBAdobe PDFView/Open
APPENDIX.pdfAPPENDIX487.11 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 1.pdfCHAPTER 1282.62 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 2.pdfCHAPTER 2523.9 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 3.pdfCHAPTER 3598.97 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 4.pdfCHAPTER 4580.48 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 5.pdfCHAPTER 5284.05 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CONTENT.pdfCONTENT182.8 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
COVER.pdfCOVER514.13 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
REFERENCE.pdfREFERENCE233.12 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.