Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39768
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | นิสิต พันธมิตร | - |
dc.contributor.advisor | ไพรัช กาญจนการุณ | - |
dc.contributor.author | เสาวลักษณ์ แผวผาลา | en_US |
dc.date.accessioned | 2016-12-12T10:53:23Z | - |
dc.date.available | 2016-12-12T10:53:23Z | - |
dc.date.issued | 2558-07 | - |
dc.identifier.uri | http://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39768 | - |
dc.description.abstract | This independent study aimed at analyzing credit risk management of Bangkok Bank Public Company Limited, particularly the efficiency of the commercial bank’s credit service. In addition, problem conditions, suggestions and guidelines to develop and improve credit risk management system which increase the efficiency of commercial credit service of Bangkok Bank Public Company Limited in Mueang district, Chiang Mai province were also studied. This survey research used questionnaires to collect data from 122 staff members in the department of credit of Bangkok Bank Public Company Limited and 150 customers who used credit services. The results showed that the staff provided fast service and convenience to the customers. They were also good at providing information and advice to customers. The customers had high satisfactions towards the efficiency of credit services in terms of staff, location, and service procedures, respectively. In terms of problems and obstacles, it was found that customers were late submitting the documents. Moreover, failed service networks caused slow service. In addition, customers viewed that the operation process in credit service was slow with a lot of documents to process. In terms of guidelines for improving services, the staff should provide information and be flexible with customers. It was also agreed that the procedures for credit approval and documents should be reduced. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.subject | สินเชื่อ | en_US |
dc.subject | ธนาคารพาณิชย์ | en_US |
dc.title | ประสิทธิภาพการให้บริการในงานสินเชื่อของธนาคารพาณิชย์ ในเขตอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ | en_US |
dc.title.alternative | Efficiency of commercial bank's credit services in Mueang District, Chiang Mai Province | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.classification.ddc | 332.3 | - |
thailis.controlvocab.thash | ธนาคารพาณิชย์ -- เมือง (เชียงใหม่) | - |
thailis.controlvocab.thash | สินเชื่อ | - |
thailis.manuscript.callnumber | ว/ภน 332.3 ส517ป | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การศึกษาครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการบริหารความเสี่ยงด้านสินเชื่อของธนาคารกรุงเทพ จำกัด (มหาชน) ประสิทธิภาพการให้บริการในงานสินเชื่อของธนาคารกรุงเทพ จำกัด (มหาชน) ศึกษาสภาพปัญหา ข้อเสนอแนะและแนวทางในการพัฒนา ปรับปรุงระบบการบริหารความเสี่ยงด้านสินเชื่อที่เพิ่มประสิทธิภาพการให้บริการในงานสินเชื่อของธนาคารกรุงเทพ จำกัด (มหาชน) ในเขตอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ เป็นการวิจัยเชิงสำรวจ ใช้แบบสอบถามในการรวบรวมจากเจ้าหน้าที่ในงานสินเชื่อของธนาคารกรุงเทพ จำกัด (มหาชน) สังกัดสาขาในอำเภอเมือง เชียงใหม่ จำนวนทั้งสิ้น 122 คน และลูกค้าที่ใช้บริการในงานสินเชื่อ จำนวนทั้งสิ้น 150 คน ผลการศึกษาพบว่า ธนาคารกรุงเทพ จำกัด (มหาชน) ในอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ ประสิทธิภาพการให้บริการในงานสินเชื่อ พบว่า เจ้าหน้าที่สินเชื่อสามารถให้บริการลูกค้าได้รวดเร็ว อำนวยความสะดวก ให้ข้อมูล และให้คำปรึกษาในงานสินเชื่อได้เป็นอย่างดี นอกจากนี้ลูกค้าที่เข้ามาใช้บริการ มีความพึงพอใจต่อประสิทธิภาพการให้บริการในงานสินเชื่อในระดับมาก ทั้งในด้านเจ้าหน้าที่ผู้ให้บริการ ด้านสถานที่ และด้านกระบวนการให้บริการ ตามลำดับ ปัญหาและอุปสรรคการให้บริการ พบว่า ลูกค้าผู้ใช้บริการในงานสินเชื่อบางราย ส่งเอกสารล่าช้า ระบบเครือข่ายในงานบริการล้ม ทำให้การบริการลูกค้าล่าช้า และลูกค้าที่ใช้บริการยังมองว่า การให้บริการในงานสินเชื่อยังมีขั้นตอนการอนุมัติสินเชื่อล่าช้า ใช้เอกสารประกอบจำนวนมาก เป็นต้น สำหรับแนวทางการพัฒนาคุณภาพให้บริการ เจ้าหน้าที่สินเชื่อควรมีการชี้แจง ให้ข้อมูลกับลูกค้า ยืดหยุ่นสำหรับลูกค้า และสำหรับด้านลูกค้าเห็นควรลดขั้นตอนการดำเนินการอนุมัติสินเชื่อและเอกสารประกอบการขอสินเชื่อให้เหมาะสม | en_US |
Appears in Collections: | ECON: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ABSTRACT.docx | Abstract (words) | 176.83 kB | Microsoft Word XML | View/Open |
ABSTRACT.pdf | Abstract | 183.52 kB | Adobe PDF | View/Open |
FULL.pdf | Full IS | 2.9 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.