Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39753
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอุไรวรรณ หาญวงค์-
dc.contributor.advisorวีณา วโรตมะวิชญ-
dc.contributor.authorปริยาพร ปันมงคลen_US
dc.date.accessioned2016-12-12T10:18:26Z-
dc.date.available2016-12-12T10:18:26Z-
dc.date.issued2557-12-
dc.identifier.urihttp://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39753-
dc.description.abstractThis independent study was aimed to investigate the achievement of Thai learning and technology using skills of Prathom Suksa 1 student through Tablet PC. The sample group was composed of 30 students from Prathom Suksa 1/4, enrolled in the second semester of 2013 academic year, at Ban Rimtai school, Mae Rim district, Chiang Mai, affiliated with the Office of Chiang Mai Education Service Area 2. The instruments used included learning plans on Thai Learning, an achievement test and the evaluation forms of technology using skills. The data were analyzed by using mean ,standard deviation t-test and interpretation. The findings reveal that: The achievement of students after learning through Tablet PC was higher than before at the .05 level of significance and the technology using skill, as a whole, of students average score was 2.54 which was at the good level.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectภาษาไทยen_US
dc.subjectเทคโนโลยีen_US
dc.subjectแทปเล็ตพีซีen_US
dc.titleผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนภาษาไทยและทักษะการใช้เทคโนโลยีของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 ที่เรียนโดยใช้แทปเล็ตพีซีen_US
dc.title.alternativeThai learning achievement and technology using skills of Prathom Suksa 1 Students learning through tablet PCen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddc372.6-
thailis.controlvocab.thashภาษาไทย -- การศึกษาและการสอน(ประถมศึกษา)-
thailis.controlvocab.thashผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน-
thailis.controlvocab.thashกิจกรรมการเรียนการสอน-
thailis.manuscript.callnumberว 372.6 ป173ผ-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาในครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนภาษาไทยและ พัฒนาทักษะการใช้เทคโนโลยีของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 ที่เรียนโดยแทปเล็ตพีซี กลุ่มตัวอย่างคือนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1/4 โรงเรียนบ้านริมใต้ อำเภอแม่ริม จังหวัดเชียงใหม่ สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาเชียงใหม่ เขต 2 ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2556 จำนวน 30 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาประกอบด้วย แผนการเรียนรู้ เรื่อง การอ่านสะกดคำไทย แบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ แบบประเมินทักษะการใช้เทคโนโลยี วิเคราะห์ข้อมูลโดยการหาค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ทดสอบหาค่าทีและการแปลความ ผลการศึกษา พบว่า ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนหลังการเรียนโดยแทปเล็ตพีซีสูงขึ้นกว่าก่อนเรียน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และทักษะการใช้เทคโนโลยีของนักเรียน ที่เรียนโดยใช้แทปเล็ตพีซีในภาพรวมอยู่ในระดับดี (2.54)en_US
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.docxAbstract (words)193.45 kBMicrosoft Word XMLView/Open    Request a copy
ABSTRACT.pdfAbstract320.46 kBAdobe PDFView/Open
FULL.pdfFull IS6.03 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.