Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39735
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBordin Chinda-
dc.contributor.authorWongsapat Thepwanen_US
dc.date.accessioned2016-12-09T08:29:20Z-
dc.date.available2016-12-09T08:29:20Z-
dc.date.issued2015-08-
dc.identifier.urihttp://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39735-
dc.description.abstractThis research study entitled “Effectiveness of the CIPPA Instruction Model in Reducing Students’ Anxiety in English Writing Classes” is intended to investigate the students’ anxiety in English Writing class. Samples of the study were 44 students in Matthayomsueksa 5 Class 1 at Soem Ngam Witthayakhom School in Lampang province. Instruments for data collection were an anxiety scale, a questionnaire and an interview schedule. In analyzing the data which included means, standard deviations and t-test scores from anxiety scale and the questionnaire, the program SPSS (Statistical Package for the Social Science for Windows) was operated. Meanwhile, Content Analysis was used to examine the data from the interviews. The results of the study reveal that after the CIPPA based learning activities, the students’ anxiety in English writing class reduced significantly at a statistical level of.05. It was also found that the anxiety in relation to the students themselves reduced the most, followed by the anxiety regarding the teacher and the anxiety in respect to the students’ classmates respectively. In addition, collectively, the students’ satisfaction with the CIPPA based learning activities were at a high level. More to the point, to put the students’ satisfaction in order from highest to lowest, they were pleased with learning contents, assessment and evaluation, learning materials and resources, and teaching and learning activities respectively. To conclude, the CIPPA based activities did reduce the students’ anxiety in English writing classes.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectinstruction modelen_US
dc.subjectEnglish writingen_US
dc.titleEffectiveness of the CIPPA instruction model in reducing students’ anxiety in English writing classesen_US
dc.title.alternativeประสิทธิผลของการใช้รูปแบบการสอน CIPPA เพื่อลดความวิตกกังวลของนักเรียนในการเรียนวิชาการเขียนภาษาอังกฤษen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddc420.712-
thailis.controlvocab.lcshEnglish language -- Study and teaching-
thailis.controlvocab.lcshEnglish language -- Writing-
thailis.manuscript.callnumberTh 420.712 W872E-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractงานวิจัยเรื่องประสิทธิผลของการใช้รูปแบบการสอน CIPPA ในการลดความวิตกกังวลของนักเรียนในการเรียนวิชาการเขียนภาษาอังกฤษ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับความวิตกกังวลของนักเรียนในวิชาการเขียนภาษาอังกฤษ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้คือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5/1 โรงเรียนเสริมงามวิทยาคม จังหวัดลำปาง จำนวน 44 คน เครื่องมือที่ใช้ในการรวบรวมข้อมูลในงานวิจัยนี้ ได้แก่ แบบวัดความวิตกกังวล แบบสอบถาม และแบบสัมภาษณ์ ในการวิเคราะห์ข้อมูล ผู้วิจัยได้ใช้โปรแกรมวิเคราะห์ทางสถิติ SPSS ในการวิเคราะห์คำนวณค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที (t-test) และใช้การวิเคราะห์เนื้อหาวิเคราะห์ข้อมูลที่ได้จากการสัมภาษณ์ ผลของการวิจัยนี้ พบว่าความวิตกกังวลในการเรียนวิชาการเขียนภาษาอังกฤษหลังเรียนโดยใช้การสอนรูปแบบซิปปาลดลงอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 โดยความวิตกกังวลที่เกี่ยวข้องกับตัวนักเรียนเองลดลงมากที่สุด รองลงมาได้แก่ความวิตกกังวลที่เกี่ยวข้องกับครูผู้สอนและความวิตกกังวลที่เกี่ยวข้องกับเพื่อนลดลงน้อยที่สุดตามลำดับ นอกจากนี้ยังพบว่า ทัศนคติของนักเรียนที่มีต่อกิจกรรมการเรียนการสอนรูปแบบซิปปาโดยรวมอยู่ในระดับมาก เมื่อพิจารณารายด้านพบว่าความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อกิจกรรมการเรียนการสอนรูปแบบซิปปาเรียงลำดับจากมากไปหาน้อย ได้แก่ ด้านเนื้อหาบทเรียน ด้านการวัดและประเมินผล ด้านสื่อและแหล่งเรียนรู้ และด้านกิจกรรมการเรียนการสอนตามลำดับ สรุปได้ว่ากิจกรรมการเรียนการสอนรูปแบบซิปปาสามารถลดความวิตกกังวลของนักเรียนที่มีต่อการเรียนวิชาการเขียนภาษาอังกฤษได้en_US
Appears in Collections:HUMAN: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.docxAbstract (words)49.36 kBMicrosoft Word XMLView/Open    Request a copy
ABSTRACT.pdfAbstract285.27 kBAdobe PDFView/Open
FULL.pdfFull IS3.75 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.