Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39609
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอาจารย์ ดร. ยงยุทธ ยะบุญธง-
dc.contributor.advisorรองศาสตราจารย์ ดร. ชูชีพ พุทธประเสริฐ-
dc.contributor.authorนิมิตร ธิยามen_US
dc.date.accessioned2016-09-30T09:54:58Z-
dc.date.available2016-09-30T09:54:58Z-
dc.date.issued2015-04-
dc.identifier.urihttp://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39609-
dc.description.abstractThe objective of this independent study is to Evaluate of M E P Project at Chomthong School, Chiang Mai Province by collecting the data from the school administrators, teachers who are responsible for this project, parents of Mattayom 1 to Mattayom 6 student and students of Mattayom 1 to Mattayom 6. The total number of samples was 374 people. The tool for collecting data were questionnaire, data collecting form using CIPP evaluation model, context, input, process and product. The data was analyzed by using frequencies, percentage, mean and standard deviation and was presented in the table with description. The summary of the project evaluation, for the context, it was found that the evaluation of M E P Project at Chomthong School, Chiang Mai Province had overall evaluation summary, context, input, process and product, higher than determined standards.The context of the project was according to the context of the school in every way. For the input, it was found that the input was adequate and appropriate and overall was in high level. For the process, it was found that the process of the project was appropriate and overall was in high level and for the product, it was found that satisfactory level of parent towards learners was in high level.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการประเมินโครงการห้องเรียนพิเศษ เอ็ม อี พี โรงเรียนจอมทอง จังหวัดเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeEvaluation of M E P Project at Chomthong School, Chiang Mai Provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อประเมินโครงการห้องเรียนพิเศษ เอ็ม อี พีโรงเรียนจอมทอง จังหวัดเชียงใหม่โดยเก็บข้อมูลจากผู้บริหารสถานศึกษา ครูผู้รับผิดชอบโครงการ ผู้ปกครองนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ถึงชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 และนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ถึงชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 จำนวน 374 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวมรวมข้อมูลได้แก่แบบสอบถามและแบบวิเคราะห์ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน ใช้รูปแบบการประเมินซิป (CIPP MODEL) เป็นกรอบในการประเมิน 4 ด้าน คือ ด้านสภาพแวดล้อม (Context) ด้านปัจจัยเบื้องต้น (Input) ด้านกระบวนการ (Process) และด้านผลผลิต (Product) วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน นำเสนอในรูปแบบตารางประกอบการบรรยาย ผลการประเมินโครงการห้องเรียนพิเศษ เอ็ม อี พี โรงเรียนจอมทอง จังหวัดเชียงใหม่ พบว่า โดยรวมทั้งด้านสภาพแวดล้อม ด้านปัจจัยเบื้องต้น ด้านกระบวนการ และด้านผลผลิต มีผล การประเมินสูงกว่าเกณฑ์ที่กำหนดไว้ เมื่อพิจารณาเป็นรายด้าน พบว่า ด้านสภาพแวดล้อม หลักการและเหตุผล วัตถุประสงค์ และเป้าหมายของโครงการพิเศษ เอ็ม อี พี โรงเรียนจอมทอง จังหวัดเชียงใหม่ ความสอดคล้องกับนโยบาย วิสัยทัศน์ และเป้าหมายของโรงเรียนจอมทอง จังหวัดเชียงใหม่ อยู่ในระดับมาก เมื่อเทียบกับเกณฑ์การตัดสินถือว่าผ่านเกณฑ์ ด้านปัจจัยเบื้องต้น พบว่า มีความเหมาะสมและเพียงพอโดยรวมอยู่ในระดับมาก เมื่อเทียบกับเกณฑ์การตัดสินถือว่าผ่านเกณฑ์ ด้านกระบวนการ พบว่า กระบวนการดำเนินโครงการ มีความเหมาะสมอยู่ในระดับมาก เมื่อเทียบกับเกณฑ์การตัดสินถือว่าผ่านเกณฑ์ และด้านผลผลิต พบว่า ผู้ปกครองนักเรียนและนักเรียนมีความพึงพอใจโดยรวมอยู่ในระดับมาก เมื่อเทียบกับเกณฑ์การตัดสินถือว่าผ่านเกณฑ์en_US
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.docxAbstract (words)179.29 kBMicrosoft Word XMLView/Open    Request a copy
ABSTRACT.pdfAbstract234.41 kBAdobe PDFView/Open
FULL.pdfFull IS4.02 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.