Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/80271
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorChukiat Chaiboonsri-
dc.contributor.advisorAnuphak Saosaovaphak-
dc.contributor.authorLi, Xuanranen_US
dc.date.accessioned2024-11-28T17:26:02Z-
dc.date.available2024-11-28T17:26:02Z-
dc.date.issued2024-10-01-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/80271-
dc.description.abstractTransportation pollution is a significant issue, prompting the Chinese government to promote energy-saving, emission reduction, and green travel initiatives. Shared E- bikes, a key aspect of the sharing economy, have improved urban mobility and resource utilization. Kunming has the potential to become a vital economic link between China and Southeast Asia, but user satisfaction is essential for the growth of its E-bike sharing system. While users appreciate the convenience and environmental benefits, research on satisfaction in Kunming is limited. This study addresses the environmental pollution challenge and applies Parasuraman’s SERVQUAL Model to assess factors influencing E-bike sharing satisfaction in Kunming. Utilizing the city's population density, the author conducted online and offline surveys, yielding 385 valid responses. The study examines five dimensions: tangibles, reliability, responsiveness, assurance, and empathy, with respondents rating their satisfaction from one to five stars. Through Ordered Logit and Probit regression analyses, as well as other statistical methods, the study identifies ten factors significantly impacting overall satisfaction. Users prioritize aspects tangibles, reliability, responsiveness, assurance and empathy. To enhance user satisfaction, E-bike sharing companies should focus on improving these areas, with specific recommendations outlined in the paper.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChiang Mai : Graduate School, Chiang Mai Universityen_US
dc.subjectUser Satisfactionen_US
dc.subjectE-bike Sharing Systemen_US
dc.subjectService Qualityen_US
dc.subjectelectric bicycle-sharing systemen_US
dc.titleThe Factors enhancing the user satisfaction of electric bicycle-sharing system around Kunning, Yunnan Province, Chinaen_US
dc.title.alternativeปัจจัยที่เพิ่มความพึงพอใจของผู้ใช้ระบบแบ่งปันรถจักรยานไฟฟ้าบริเวณคุนหมิง มณฑลยูนนาน ประเทศจีนen_US
dc.typeThesis
thailis.controlvocab.lcshElectric bicycles-
thailis.controlvocab.lcshCycling-
thailis.controlvocab.lcshUser satisfaction -- China-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractมลพิษจากการขนส่งเป็นประเด็นสำคัญที่ทำให้รัฐบาลจีนสนับสนุนโครงการริเริ่มในการ ประหยัดพลังงานการลดการปล่อยก๊าซเรือนกระจกและแนวทางแก้ไขปัญหาการเดินทางที่เป็นมิตรต่อ สิ่งแวดล้อม การใช้จักรยานไฟฟ้า (E-bike) ใช้ร่วมกันซึ่งเป็นส่วนสำคัญของเศรษฐกิจการแบ่งปันได้ เปลี่ยนแปลงการสัญจรในเมืองโดยการบรรเทาความแออัดของการจราจรและเพิ่มประสิทธิภาพการใช้ ทรัพยากร เมืองคุนหมิงมีศักยภาพที่จะเป็นศูนย์กลางทางเศรษฐกิจที่สำคัญที่เชื่อมโยงจีนและเอเชีย ตะวันออกเฉียงได้ อย่างไรก็ตามความพึงพอใจของผู้ใช้เป็นสิ่งสำคัญสำหรับความสำเร็จของระบบ แบ่งปันการใช้จักรยานไฟฟ้า (E-bike) แต่ยังขาดการวิจัยที่เน้นเฉพาะหัวข้อนี้ในเมืองคุนหมิง การศึกษานี้กล่าวถึงมลภาวะต่อสิ่งแวดล้อมและใช้แบบจำลอง SERVQUAL ของ Parasuraman เพื่อประเมินปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความพึงพอใจของผู้ใช้ต่อการแบ่งปันการใช้จักรยาน ไฟฟ้า (E-bike) ในคุนหมิง ผ่านการสำรวจออนไลน์และออฟไลน์มีการรวบรวมคำตอบจากกลุ่ม ตัวอย่าง 385 รายการ โดยประเมินความพึงพอใจในห้ามิติได้แก่สิ่งที่สัมผัสได้ ความน่าเชื่อถือ การตอบสนองความมันใจและความเห็นอกเห็นใจ การวิเคราะห์ผ่านตัวแปรย่อยอีก 10 ประการที่ ส่งผลต่อความพึงพอใจโดยรวมเพื่อปรับปรุงความพึงพอใจของผู้ใช้ โดยการดำเนินการการแบ่งปัน การใช้จักรยานไฟฟ้า (E-bike) ควรมุ่งเน้นไปที่การปรับปรุงเรื่องต่าง ๆ ตามคำแนะนำเฉพาะเจาะจะจง ระบุไว้ในการศึกษาen_US
Appears in Collections:ECON: Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
641635847-Xuanran Li.pdf2.18 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.