Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/80197
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสายนที เฉินบำรุง-
dc.contributor.authorไอพนา โอภาสนาวีen_US
dc.date.accessioned2024-11-19T09:51:23Z-
dc.date.available2024-11-19T09:51:23Z-
dc.date.issued2024-10-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/80197-
dc.description.abstractThis study aimed to assess customer satisfaction with the marketing mix of KT-Optic in Chiang Mai. Data was collected from 206 respondents through a questionnaire, using quota sampling across nine branches: Central Chiang Mai Airport, Lotus Hang Dong Chiang Mai, Mali Place, At Curve Chiang Mai, Big C Hang Dong 2 Chiang Mai, Meechok Chiang Mai, Big C Extra Chiang Mai, Big C Don Chan Chiang Mai, and Lotus Chiang Mai. Descriptive statistics, including frequency, percentage, mean, and standard deviation, were used to analyze the data. Inferential statistics, such as t-test, One-way ANOVA, and Scheffe’s method for pairwise comparisons, were also applied. The findings revealed that customers had a high level of satisfaction with KT-Optic's service marketing mix in Chiang Mai. The highest satisfaction was reported in the personnel category, where staff knowledge and expertise were highly valued, and service processes were smooth. In terms of products, customers were most satisfied with the free preliminary eye health check. Regarding price, convenience in payment through QR code scanning was the top factor. For distribution channels, customers appreciated the ease of access to the store. In terms of promotion, customers favored receiving complimentary items, such as lens tissues, microfiber cloths, and eyewear cleaning cloths. Lastly, in the physical environment, customers were most satisfied with the professional attire of the staff, which enhanced credibility. The comparison of customer satisfaction with KT-Optic's service marketing mix in Chiang Mai indicated that factors such as customer status, occupation, and income significantly influenced satisfaction at the 0.05 significance level.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleความพึงพอใจของลูกค้าที่มีต่อส่วนประสมการตลาดบริการ ของร้านเคที-ออพติค ในจังหวัดเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeCustomer satisfaction towards service marketing mix of KT-OPTIC Stores Chiang Mai Provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashความพอใจของผู้บริโภค -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค-
thailis.controlvocab.thashการตลาด-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่ออศึกษาความพึงพอใจของลูกค้าที่มีต่อส่วนประสมการตลาดบริการของร้านเคที-ออพติคในจังหวัดเชียงใหม่ เก็บข้อมูลด้วยแบบสอบถาม จากกลุ่มตัวอย่าง 206 คน จากการได้ตัวอย่างแบบโควตา 9 สาขา ประกอบด้วย สาขาเซ็นทรัล เชียงใหม่ แอร์พอร์ต สาขาโลตัสหางดง เชียงใหม่ สาขามะลิเพลส สาขาแอทเคิร์ฟ เชียงใหม่ สาขาบิ๊กซีหางดง 2 เชียงใหม่ สาขามีโชค เชียงใหม่ สาขาบิ๊กซี เอ็กตร้า เชียงใหม่ สาขาบิ๊กซีดอนจั่น เชียงใหม่ และสาขาโลตัส เชียงใหม่ วิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และใช้สถิติเชิงอนุมานในการวิเคราะห์เชิงเปรียบเทียบ ได้แก่ t –test One way ANOVA ทดสอบรายคู่วิธีเชฟเฟ่ ผลการศึกษาพบว่า ลูกค้ามีความพึงพอใจสูงต่อส่วนประสมการตลาดบริการของร้าน เคที-ออพติค ในจังหวัดเชียงใหม่ โดยพึงพอใจสูงสุดในด้านบุคลากรมีความรู้และความเชี่ยวชาญของบุคลากร และกระบวนการบริการเป็นไปอย่างราบรื่น ในด้านผลิตภัณฑ์ ลูกค้าพึงพอใจสูงสุดต่อการตรวจสุขภาพสายตาเบื้องต้นฟรี ด้านราคา ลูกค้าพึงพอใจสูงสุดต่อความสะดวกในการชำระเงินด้วยการโอนสแกนคิวอาร์โค้ด ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ลูกค้าพึงพอใจสูงสุดต่อความสะดวกในการเดินทางมายังร้าน ด้านการส่งเสริมการตลาด ลูกค้าพึงพอใจสูงสุดต่อการแจกของสมนาคุณ เช่น กระดาษเช็ดเลนส์ ผ้าเช็ดแว่น ไมโครไฟเบอร์ และด้านกายภาพ ลูกค้าพึงพอใจสูงสุดต่อการแต่งกายของพนักงานที่สวยงาม สร้างความน่าเชื่อถือ ผลการเปรียบเทียบความพึงพอใจของลูกค้าที่มีต่อส่วนประสมการตลาดบริการของร้านเคที-ออพติคในจังหวัดเชียงใหม่ พบว่า ปัจจัยที่ส่งผลต่อความพึงพอใจของลูกค้าแตกต่างกันไปตามสถานภาพ อาชีพ และรายได้ของลูกค้า อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05en_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
651532021.pdf2.03 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.