Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79920
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | สายนที เฉินบำรุง | - |
dc.contributor.author | ตฤณ ตันอารีย์ | en_US |
dc.date.accessioned | 2024-07-28T15:39:10Z | - |
dc.date.available | 2024-07-28T15:39:10Z | - |
dc.date.issued | 2567-06-12 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79920 | - |
dc.description.abstract | This research aims to study the factors influencing tourists' decisions to choose home-sharing accommodation services at Baan Ma Nua, Chiang Mai. The sample consists of 148 Thai and international tourists who have used the services of Baan Ma Nua, Chiang Mai. Data were collected using a questionnaire and analyzed using descriptive statistics, including frequency, percentage, mean, and standard deviation. Inferential statistics, specifically the Independent t-test, were used to test the significance level set at 0.05. The results indicate that the factors influencing tourists' decisions to choose home-sharing accommodation at Baan Ma Nua, Chiang Mai, include distribution channels and marketing promotion. Thai and international tourists exhibit significant differences in these factors at the 0.05 significance level. For Thai tourists, the key factors within distribution channels that influence their decision more than international tourists include the convenience of contacting Baan Ma Nua, Chiang Mai via platforms like Facebook, Line, and house-sharing platforms such as Airbnb. Within the marketing promotion factors, Thai tourists are more influenced than international tourists by discounts for repeat stays within one year, discounts for stays longer than seven days, local souvenir gifts, and additional travel trips. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.subject | ปัจจัยการตัดสินใจ | en_US |
dc.subject | นักท่องเที่ยว | en_US |
dc.subject | ธุรกิจบริการให้เช่าที่พัก | en_US |
dc.subject | แบบเศรษฐกิจแบ่งปัน | en_US |
dc.subject | บ้านมาเหนือ จังหวัดเชียงใหม่ | en_US |
dc.title | ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจของนักท่องเที่ยวในการเลือกธุรกิจบริการให้เช่าที่พักแบบเศรษฐกิจแบ่งปัน บ้านมาเหนือ จังหวัดเชียงใหม่ | en_US |
dc.title.alternative | Factors affecting decision of tourists towards selecting economy-sharing accommodation, Bann Maneua, Chiang Mai Province | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.controlvocab.thash | บ้านมาเหนือ เชียงใหม่ | - |
thailis.controlvocab.thash | นักท่องเที่ยว -- การตัดสินใจ | - |
thailis.controlvocab.thash | พฤติกรรมผู้บริโภค -- เชียงใหม่ | - |
thailis.controlvocab.thash | ที่พักนักท่องเที่ยว | - |
thailis.controlvocab.thash | การเช่า | - |
thailis.controlvocab.thash | การส่งเสริมการขาย | - |
thailis.controlvocab.thash | เชียงใหม่ -- ภูมิประเทศและการท่องเที่ยว | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | งานวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจของนักท่องเที่ยวในการเลือกธุรกิจบริการให้เช่าที่พักแบบเศรษฐกิจแบ่งปัน บ้านมาเหนือ เชียงใหม่ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา ได้แก่ นักท่องเที่ยวไทย และนักท่องเที่ยวต่างชาติที่มาใช้บริการบ้าน มาเหนือ เชียงใหม่ จำนวน 148 คน เก็บข้อมูลด้วยแบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าความถี่ และค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติเชิงอนุมาน (Inferential statistics) ด้วยการทดสอบ Independent t-test กำหนดระดับนัยสำคัญที่ระดับ 0.05 ผลการศึกษา พบว่า ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจของนักท่องเที่ยวในการเลือกธุรกิจบริการให้เช่าที่พักแบบเศรษฐกิจแบ่งปัน บ้านมาเหนือ เชียงใหม่ ได้แก่ ปัจจัยด้านช่องทางการจัดจำหน่าย และการส่งเสริมการตลาด โดยนักท่องเที่ยวไทยและต่างชาติมีปัจจัยที่ส่งผลการตัดสินใจแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ปัจจัยย่อยด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ที่ส่งผลต่อการเลือกของนักท่องเที่ยวไทยมากกว่าต่างชาติ คือ ความสะดวกในการติดต่อผ่านแพลตฟอร์ม Face book ของบ้านมาเหนือ เชียงใหม่ แพลตฟอร์ม Line ของบ้านมาเหนือ เชียงใหม่ และความสะดวกในการติดต่อแพลตฟอร์ม House Sharing เช่น Airbnb และปัจจัยย่อยด้านการส่งเสริมการตลาดที่ส่งผลต่อการเลือกของนักท่องเที่ยวไทยมากกว่าต่างชาติ คือ การให้ส่วนลดผู้มาพักซ้ำภายใน 1 ปี ให้ส่วนลดเมื่อเช่าพักเกินกว่า 7 วัน ให้ของที่ระลึกแสดงเอกลักษณ์ท้องถิ่นแก่นักท่องเที่ยวผู้มาพัก แถมทริปท่องเที่ยว | en_US |
Appears in Collections: | BA: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
651532098 ตฤณ ตันอารีย์.pdf | 4.36 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.