Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79909
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorเขมกร ไชยประสิทธิ์-
dc.contributor.authorณัฐดนัย ไชยสุวรรณ์en_US
dc.date.accessioned2024-07-28T09:15:19Z-
dc.date.available2024-07-28T09:15:19Z-
dc.date.issued2567-05-10-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79909-
dc.description.abstractThis independent research aims to study the satisfaction of farmers toward the service quality of M8M Company Limited. The sample group in this study was 400 farmers who sell fresh longans and the people who purchase longans for M8M Company Limited. The data were then analyzed by using Descriptive Statistics, which consists of Frequency, Percentage, Average. And Inferential Statistics by using the IPA analysis technique (Importance-Performance Analysis: IPA). The results found that the general information of farmers who sell fresh longans and those who purchase longans for M8M Company Limited were mostly male, aged between 31 - 40 years old, in married status and had lower secondary school level in education. The majority of longans was grade AA. Most of the sales volume per year was more than 2,501 kilograms. The duration of being a customer was less than 1 year. Most of them sell longans to M8M Company Limited only. The reason was the price was fair. Most of the farmers had known about the company by driving passed the company's office. The results of the study regarding the importance level and satisfaction levels of farmers with the quality of services provided by M8M Company Limited overall were at a high level. And the results of the comparative analysis of the importance level and perception level of service quality in all 5 aspects using IPA (Importance-Performance Analysis) and categorized all the aspects into Quadrants found that the service quality of M8M Company Limited were, in terms of Tangibility, Assurance and Empathy, all of these 3 aspects were in Quadrant B. In terms of Responsiveness and Reliability, both aspects were in Quadrant C. The results of the study regarding the importance level and satisfaction level of farmers with the quality of services of the 197 farmers classified by selling longans solely to M8M Company Limited found that the quality of service of M8M Company Limited were as, in term of Tangibility, Assurance and Reliability were in Quadrant C. In term of Responsiveness was in Quadrant B and in term of Empathy was in Quadrant A. The results of the studys regarding the importance level and satisfaction level of farmers with the quality of services of the 203 farmers classified by selling longans not only to M8M Company Limited found that the quality of service of M8M Company Limited were, in term of Empathy and Responsiveness were in Quadrant B, in term of Tangibility and Assurance were in Quadrant C and in term of Assurance was in Quadrant A.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectความพึงพอใจของเกษตรกรen_US
dc.subjectคุณภาพการให้บริการen_US
dc.subjectบริษัท เอ็ม แปด เอ็ม จำกัดen_US
dc.titleความพึงพอใจของเกษตรกรต่อคุณภาพการให้บริการของบริษัท เอ็ม แปด เอ็ม จำกัดen_US
dc.title.alternativeSatisfaction of farmers towards service quality of M8M company limiteden_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashบริษัท เอ็ม แปด เอ็ม จำกัด-
thailis.controlvocab.thashบริษัท -- ความพอใจของผู้ใช้บริการ-
thailis.controlvocab.thashความพอใจของผู้ใช้บริการ-
thailis.controlvocab.thashบริษัท -- บริการลูกค้า-
thailis.controlvocab.thashลำไย -- การค้า-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษางานวิจัยเรื่อง ความพึงพอใจของเกษตรกรต่อคุณภาพการให้บริการของบริษัท เอ็ม แปด เอ็ม จำกัด มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาความพึงพอใจของเกษตรกรต่อคุณภาพการให้บริการของบริษัท เอ็ม แปด เอ็ม จำกัด กลุ่มตัวอย่างในการศึกษาครั้งนี้ คือ เกษตรกรที่ขายลำไยสดและผู้รับซื้อลำไยให้บริษัท เอ็ม แปด เอ็ม จำกัด จำนวน 400 คน การวิเคราะห์ข้อมูลแบบ สถิติเชิงพรรณนา (Descriptive Statistics) ประกอบด้วย ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และใช้สถิติเชิงอนุมาน (Inferential Statistics) โดยใช้เทคนิคการวิเคราะห์ IPA (Importance-Performance Analysis :IPA) จากผลการศึกษา พบว่า ข้อมูลทั่วไปของเกษตรกรที่ขายลำไยสดและผู้รับซื้อลำไยให้บริษัท เอ็ม แปด เอ็ม จำกัด ส่วนมาก เป็นเพศชาย มีอายุระหว่าง 31 - 40 ปี สถานภาพ สมรส ระดับการศึกษา มัธยมศึกษาตอนต้น ขนาดส่วนใหญ่ของลำไย คือ เกรด AA ส่วนมากปริมาณการขายต่อปี คือ มากกว่า 2,501 กิโลกรัม ระยะเวลาการเป็นลูกค้า คือ น้อยกว่า 1 ปี ส่วนมาก ขายลำไยให้บริษัท เอ็ม แปด เอ็ม จำกัด เจ้าเดียว เหตุผล คือ ราคายุติธรรม ส่วนมากรู้จักจากการขับรถผ่านที่ตั้งของบริษัท ผลการศึกษาข้อมูลเกี่ยวกับระดับความสำคัญและระดับความพึงพอใจของเกษตรกรต่อคุณภาพการให้บริการของบริษัท เอ็ม แปด เอ็ม จำกัด ภาพรวมอยู่ในระดับมาก และผลการวิเคราะห์เปรียบเทียบระดับความสำคัญและระดับการรับรู้ของคุณภาพการให้บริการ ทั้ง 5 ด้าน โดยใช้ IPA (Importance-Performance Analysis) เพื่อแบ่งคุณลักษณะออกเป็น Quadrants พบว่า คุณภาพการให้บริการของบริษัท เอ็ม แปด เอ็ม จำกัด ด้านความเป็นรูปธรรมของบริการ ด้านการให้ความเชื่อมั่นต่อลูกค้า ด้านการรู้จักและเข้าใจลูกค้า ทั้ง 3 ด้าน อยู่ใน Quadrant B และใน ด้านการตอบสนองต่อลูกค้า ด้านความเชื่อถือไว้วางใจได้ ทั้ง 2 ด้าน อยู่ใน Quadrant C ผลการวิเคราะห์เปรียบเทียบระดับความสำคัญและระดับการรับรู้ของคุณภาพการให้บริการของเกษตรกรจำแนกตามขายลำไยให้บริษัท เอ็ม แปด เอ็ม จำกัด เจ้าเดียว จำนวน 197 คน พบว่า คุณภาพการให้บริการของบริษัท เอ็ม แปด เอ็ม จำกัด ใน ด้านความเป็นรูปธรรมของบริการ ด้านการให้ความเชื่อมั่นต่อลูกค้า ด้านความเชื่อถือไว้วางใจได้ ทั้ง 3 ด้าน อยู่ใน Quadrant C ใน ด้านการตอบสนองต่อลูกค้า อยู่ใน Quadrant B และใน ด้านการรู้จักและเข้าใจลูกค้า อยู่ใน Quadrant A และผลการวิเคราะห์เปรียบเทียบระดับความสำคัญและระดับการรับรู้ของคุณภาพการให้บริการของเกษตรกรจำแนกตามไม่ขายลำไยให้บริษัท เอ็ม แปด เอ็ม จำกัด เจ้าเดียว จำนวน 203 คน พบว่า คุณภาพการให้บริการของบริษัท เอ็ม แปด เอ็ม จำกัด ใน ด้านการรู้จักและเข้าใจลูกค้า ด้านการตอบสนองต่อลูกค้า ทั้ง 2 ด้าน อยู่ใน Quadrant B ใน ด้านความเป็นรูปธรรมของบริการ ด้านความเชื่อถือไว้วางใจได้ ทั้ง 2 ด้าน อยู่ใน Quadrant C และใน ด้านการให้ความเชื่อมั่นต่อลูกค้าอยู่ใน Quadrant Aen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ณัฐดนัย ไชยสุวรรณ์.pdf19.86 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.