Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79820
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorเขมกร ไชยประสิทธิ์-
dc.contributor.authorประกายดาว พวงสายใจen_US
dc.date.accessioned2024-07-19T01:32:28Z-
dc.date.available2024-07-19T01:32:28Z-
dc.date.issued2567-06-10-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79820-
dc.description.abstractThe study on customer satisfaction towards service marketing mix of doctor tan clinic, Chiang Mai province. The objective is to study customer satisfaction towards service marketing mix of doctor tan clinic, Chiang Mai province. Using the concept of creating customer satisfaction Concepts and theories of the service marketing mix Concepts about consumer behavior and concepts about satisfaction analysis The sample group is 320 people who have used the services of doctor tan clinic, Chiang Mai Province from 1 September 2022 - 1 September 2023, analyzed using descriptive statistics, consisting of frequency, Percentage, Mean and analyze data at the level of importance and satisfaction level (Importance Performance Analysis: IPA) The results of the study found that most of the respondents were female, aged between 21 - 30 years, single status, working as employees of a private company. Bachelor's degree, income 20,001 - 40,000 baht, frequency of using the services of Dr. Tan Clinic, Chiang Mai Province, once a month to add vitamins to the skin, such as soft and smooth skin formula. Formula for adjusting skin color with sun protection Formula to flush out toxins in the body The date for using the service is uncertain from 3:01 p.m. - 5:00 p.m. The cost of using the service is 3,001 - 6,000, paid via the online system. Contact to reserve services through online media channels such as Facebook, Line, get to know from recommended staff. Choose to use the service because of the store's reputation. and the quality of the product is good the person who has the most influence on using the service is yourself, and the social media that has the most influence on using the service is Tiktok. The top three service marketing mix factors that respondents give importance to are the place aspect, followed by the process aspect, promotion aspect and the first 3 perceptions are the place aspect, followed by the price aspect and product aspect. When analyzed according to the Importance Performance Analysis: IPA technique, it was found that there are factors that are in the quadrant. A has 15 factors, Quadrant B has 12 factors, Quadrant C has 14 factors, and Quadrant D has 19 factors.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleความพึงพอใจของลูกค้าต่อส่วนประสมการตลาดบริการ ดร.แทน คลินิก จังหวัดเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeCustomer satisfaction towards service marketing mix of Doctor Tan Clinic, Chiang Mai provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashดร.แทน คลินิก-
thailis.controlvocab.thashความพึงพอใจของผู้บริโภค -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashสถานพยาบาล -- ความพอใจของผู้ใช้บริการ-
thailis.controlvocab.thashสุขภาพกับความงาม -- เชียงใหม่-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาความพึงพอใจของลูกค้าต่อส่วนประสมการตลาดบริการ ดร.แทน คลินิก จังหวัดเชียงใหม่มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความพึงพอใจของลูกค้าต่อส่วนประสมการตลาดบริการ ดร.แทน คลินิก จังหวัดเชียงใหม่ โดยใช้แนวคิดการสร้างความพึงพอใจของลูกค้า แนวคิดและทฤษฎีส่วนประสมการตลาดบริการ แนวคิดเกี่ยวกับพฤติกรรมผู้บริโภค และแนวคิดเกี่ยวกับการวิเคราะห์ความพึงพอใจ (Importance Performance Analysis: IPA) กลุ่มตัวอย่าง คือ ผู้ที่เคยมาใช้บริการ ดร.แทน คลินิก จังหวัดเชียงใหม่ ตั้งแต่ 1 กันยายน พ.ศ. 2565 – 1 กันยายน พ.ศ.2566 จำนวน 320 ราย วิเคราะห์โดยใช้สถิติเชิงพรรณนา (Descriptive Statistics) ประกอบด้วย ความถี่ (Frequency) ร้อยละ (Percentage) ค่าเฉลี่ย (Mean) และวิเคราะห์ข้อมูลระดับความสำคัญ และระดับความพึงพอใจ (Importance Performance Analysis: IPA) ผลการศึกษาพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 21 - 30 ปี สถานภาพโสด อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน การศึกษาปริญญาตรี รายได้ 20,001 – 40,000 บาท มีความถี่ในการมาใช้บริการ ดร. แทน คลินิก จังหวัดเชียงใหม่เดือนละ 1 ครั้ง เพื่อเติมวิตามินผิว เช่น สูตรผิวนุ่มลื่น สูตรปรับสีผิวพร้อมกันแดด สูตรขับล้างสารพิษในร่างกาย วันที่มาใช้บริการไม่แน่นอน เวลา 15.01 - 17.00 น. ค่าใช้จ่ายในการเข้าใช้บริการ คือ 3,001 - 6,000 ชำระเงินผ่านระบบออนไลน์ ติดต่อจองใช้บริการช่องทางสื่อออนไลน์ เช่น Facebook, Line รู้จักจากพนักงานแนะนำ เลือกใช้บริการเนื่องจากชื่อเสียงของร้าน และคุณภาพของผลิตภัณฑ์ดี ผู้ที่มีอิทธิพลมากที่สุดต่อการเข้าใช้บริการ คือ ตัวเอง และสื่อสังคมออนไลน์ที่มีอิทธิพลมากที่สุดต่อการเข้าใช้บริการ คือ Tiktok ปัจจัยส่วนประสมการตลาดบริการที่ผู้ตอบแบบสอบถามให้ความสำคัญ 3 ลำดับแรก คือ ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย รองลงมาคือ ด้านกระบวนการ ด้านการส่งเสริมทางการตลาด ตามลำดับ และการรับรู้ 3 ลำดับแรก คือ ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย รองลงมาคือ ด้านราคา และด้านผลิตภัณฑ์/บริการ ตามลำดับ เมื่อวิเคราะห์ตามเทคนิค Importance Performance Analysis: IPA พบว่ามีปัจจัยที่อยู่ใน Quadrant A จำนวน 15 ปัจจัย Quadrant B จำนวน 12 ปัจจัย Quadrant C จำนวน 14 ปัจจัย และ Quadrant D จำนวน 19 ปัจจัยen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
651532104_ประกายดาว พวงสายใจ.pdf3.64 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.