Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79812
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorNisit Panthamit-
dc.contributor.authorZhang, Yuen_US
dc.date.accessioned2024-07-19T01:10:20Z-
dc.date.available2024-07-19T01:10:20Z-
dc.date.issued2024-05-16-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79812-
dc.description.abstractSince 2016, webcasting has surged in popularity, notably during the early 2020 COVID-19 pandemic. Online celebrity live broadcasts saw unprecedented participation and follower growth. E-commerce trends indicate overcoming time and location constraints, with rising product sales. This study explores these dynamics through mediation effects, identifies key influence of Internet celebrity broadcasts, and introduces novel research methods. It employs the SOR theoretical model to frame its research and utilizes Structural Equation Modeling (SEM) to analyze relationships between multiple variables simultaneously. The purpose of this study is to study whether internet celebrity live streaming can stimulate consumers' willingness to buy, and how it affects consumers' attitudes and opinions on products. This paper will use primary data for research. These data are collected through questionnaires.1,Selection of samples.2,Descriptive statistics. Using SPSS and AMOS analysis tools to analyze the reliability and validity of the questionnaire. 3,Structural equation model analysis, mediation and adjustment effect analysis, and model testing at the same time.4,Research Hypothesis Testing.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChiang Mai : Graduate School, Chiang Mai Universityen_US
dc.subjectInternet Celebrities' Live Streaming,Consumer Purchasing Behavior,Structural Equation Modeling, E-commerceen_US
dc.titleThe Influence of internet celebrities' live streaming on consumer purchasing behavior in Chinaen_US
dc.title.alternativeอิทธิพลของการขายของออนไลน์แบบไลฟ์สดของคนดังทางอินเทอร์เน็ตที่มีต่อพฤติกรรมการซื้อของผู้บริโภคในจีนen_US
dc.typeThesis
thailis.controlvocab.lcshConsumer behavior -- China-
thailis.controlvocab.lcshLive-streaming platforms -- China-
thailis.controlvocab.lcshSocial media -- China-
thailis.controlvocab.lcshInternet marketing-
thailis.controlvocab.lcshElectronic commerce-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractตั้งแต่ปี 2016 การออกอากาศทางเว็บได้รับความนิยมเพิ่มขึ้น โดยเฉพาะอย่างยิ่งในช่วงต้นปี 2020 ที่มีการะบาดของโควิด-19 การถ่ายทอดสดออนไลน์ของเหล่าคนดังมีการมีส่วนร่วมและการเติบโตของผู้ติดตามอย่างที่ไม่เคยมีมาก่อนแนวโน้มอีคอมเมิร์ซบ่งชี้ถึงการเอาชนะข้อจํากัดด้านเวลาและสถานที่พร้อมด้วยยอดขายผลิตภัณฑ์ที่เพ่มขึ้น การศึกษานี้ สํารวจพลวัตเหล่านี้ ผ่านเอฟเฟกต์การไกล่เกลี่ย ระบุอิทธิพลสําคัญของการออกอากาศของคนดังทางอินเทอร์เน็ตและแนะนําวิธีการวิจัยแบบใหม่ใช้แบบจําลองทาทฤษฎี SOR เพื่อวางกรอบการวิจัย และใช้การสร้างแบบจําลองสมการโครงสร้าง (SEM) เพื่อวิเคราะห์ความสัมพันธ์ระหว่างตัวแปรหลายตัวพร้อมกัน การศึกษานี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาว่าการถ่ายทอดสดคนดังทางอินเทอร์เน็ตสามารถกระตุ้นความตั้งใจของผู้บริโภคในการซื้อได้หรือไม่และส่งผลต่อทัศนคติและความคิดเห็นของผู้บริโภคเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์อย่างไร บทความนี้ จะใช้ข้อมูลปฐมภูมิในการวิจัยข้อมูลเหล่านี้รวบรวมผ่านแบบสอบถาม 1.การเลือกตัวอย่าง 2. สถิติเชิงพรรณนา การใช้เครื่องมือวิเคราะห์ SPSS และ AMOS เพื่อวิเคราะห์ความน่าเชื่อถือและความถูกต้องของแบบสอบถาม 3.การวิเคราะห์แบบจําลองสมการโครงสร้าง การไกล่เกลี่ยและการวิเคราะห์ผลการปรับและการทดสอบแบบจำลองในเวลาเดียวกัน 4.การทดสอบสมมติฐานการวิจัยen_US
Appears in Collections:ECON: Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
641635849-YU ZHANG.pdf3.24 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.