Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79751
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorนฤมล กิมภากรณ์-
dc.contributor.authorณัฐนนท์ ตั้งชีวะสมบัติen_US
dc.date.accessioned2024-07-14T17:58:50Z-
dc.date.available2024-07-14T17:58:50Z-
dc.date.issued2567-04-02-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79751-
dc.description.abstractThis study aims to investigate the impact of marketing communications through online channels on the brand image perception of Tuecaco Chang Moi among Generation Y consumers. The research also explores the awareness of marketing communication elements through online channels among Generation Y consumers. Data were collected using an online questionnaire from a sample of 400 individuals. The data were then analyzed using descriptive statistics, inferential statistics, and multiple regression analysis. The study's results revealed that the majority of respondents were female civil servants, with a bachelor's degree being the highest level of education. Their average monthly income ranged from 10,000 to 25,000 baht. They typically purchased Tuecaco Chang Moi products from the Chang Moi branch store, buying 3-4 times with an average expenditure of 40-50 baht each time over a span of 6 months. Most respondents had been aware of the Tuecaco Chang Moi brand for 1-5 years through social media and had encountered news about the brand through Lineman online channels. The results of the study found that respondents were aware of the components of communication through online channels of Tuecaco Chang Moi. The component that they perceived most clearly was Digital Public Relations, followed by Sales Promotion offers, Affiliate Marketing, and Social Media Marketing, respectively. Additionally, there is an awareness of the brand image of the Tuecaco Chang Moi store. The element that is most clearly perceived is the perception of product benefits, followed by the perception of product characteristics and perception according to attitude towards the brand, respectively. It was found that there are two online marketing communication factors that affect the perception of the brand image of Tuecaco Chang Moi among Generation Y consumers: strategic communication that builds relationships and affiliate marketing.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectตือคาโคen_US
dc.subjectตือคาโคช้างม่อยen_US
dc.titleการสื่อสารการตลาดผ่านช่องทางออนไลน์ที่มีผลต่อการรับรู้ภาพลักษณ์แบรนด์ตือคาโคช้างม่อยของผู้บริโภคเจเนอเรชันวายen_US
dc.title.alternativeOnline marketing communication affecting perceived brand image of Tuecaco Chang Moi among generation Y consumersen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashการสื่อสารทางการตลาด-
thailis.controlvocab.thashการพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์-
thailis.controlvocab.thashการตลาดอินเทอร์เน็ต-
thailis.controlvocab.thashชื่อตราผลิตภัณฑ์-
thailis.controlvocab.thashการรับรู้-
thailis.controlvocab.thashเจนเนอเรชันวาย-
thailis.controlvocab.thashผู้บริโภค -- เชียงใหม่-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการสื่อสารการตลาดผ่านช่องทางออนไลน์ที่มีผลต่อการรับรู้ภาพลักษณ์แบรนด์ตือคาโคช้างม่อยของผู้บริโภคเจเนอเรชันวาย การรับรู้ภาพลักษณ์ แบรนด์ตือคาโคช้างม่อยในกลุ่มผู้บริโภคเจเนอเรชันวาย และการรับรู้องค์ประกอบการสื่อสารการตลาดผ่านช่องทางออนไลน์ในกลุ่มผู้บริโภคเจเนอเรชันวาย โดยเก็บรวบรวมข้อมูลด้วยแบบสอบถามออนไลน์ จากกลุ่มตัวอย่าง 400 คน โดยนำข้อมูลมาวิเคราะห์โดยใช้สถิติเชิงพรรณนา สถิติเชิงอนุมาน และสถิติการถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง ข้าราชการ มีระดับการศึกษาสูงสุดอยู่ในระดับปริญญาตรี รายได้เฉลี่ยต่อเดือนอยู่ที่ 10,000 - 25,000 บาท สั่งซื้อตือคาโคช้างม่อยผ่านช่องทางหน้าร้านสาขาช้างม่อย โดยซื้อ 3-4 ครั้งในช่วงเวลา 6 เดือน ที่ผ่านมา ซื้อครั้งละ 40-50 บาท ในช่วงเวลา 6 เดือน รู้จักแบรนด์ตือคาโคช้างม่อย 1-5 ปี จากบนสื่อสังคมออนไลน์ เห็นหรือรับข้อมูลข่าวสารของแบรนด์ตือคาโคช้างม่อยผ่านช่องทางออนไลน์ Lineman ผลการศึกษาพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามรับรู้องค์ประกอบการสื่อสารผ่านช่องทางออนไลน์ของร้านตือคาโคช้างม่อย โดยองค์ประกอบที่มีการรับรู้ค่อนข้างชัดเจนมากที่สุด คือ การสื่อสารเชิงกลยุทธ์ที่สร้างความสัมพันธ์ (Digital Public Relations) รองลงมาคือ ข้อเสนอส่งเสริมการขาย (Sales Promotion offers) การตลาดแบบพันธมิตร (Affiliate Marketing) และการตลาดบนสังคมออนไลน์ (Social Media Marketing) ตามลำดับ และมีการรับรู้ภาพลักษณ์แบรนด์ของร้านตือคาโคช้างม่อย โดยองค์ประกอบที่มีการรับรู้ค่อนข้างชัดเจนมากที่สุด คือ การรับรู้คุณประโยชน์ของสินค้า (Benefit) รองลงมาคือ การรับรู้คุณลักษณะของสินค้า (Attribute) และการรับรู้ตามทัศนคติต่อแบรนด์ (Attitude) ตามลำดับ นอกจากนี้พบว่าปัจจัยการสื่อสารการตลาดออนไลน์ที่มีผลต่อการรับรู้ภาพลักษณ์แบรนด์ตือคาโคช้างม่อยในกลุ่มผู้บริโภคเจเนอเรชันวาย มี 2 ด้าน ได้แก่ ด้านการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ที่สร้างความสัมพันธ์ และด้านการตลาดแบบพันธมิตรen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)



Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.