Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79638
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | รวิ รุ่งเรืองศรี | - |
dc.contributor.author | พวงชมภู ขำกระแสร์ | en_US |
dc.date.accessioned | 2024-07-07T03:01:21Z | - |
dc.date.available | 2024-07-07T03:01:21Z | - |
dc.date.issued | 2024-04 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79638 | - |
dc.description.abstract | This research aims to study the influence of the marketing mix of in-game NFTs and trust in the organization on retail investors' intention to invest in in-game NFTs with digital currency. The study was conducted with a sample group of 300 sub-investors aged between 18 and 39 years old who had invested in NFTs in the top 3 most invested games in Thailand: Axie Infinity, Fishing Town, and BombCrypto, within a period of 3 months to 3 years, with an initial investment amount ranging from 6,000 baht to 35,000 baht. The survey was conducted using an online questionnaire. Statistical methods used to analyze the data included descriptive statistics such as frequency, percentage, mean, and standard deviation, as well as inferential statistics such as regression analysis for hypothesis testing. The study results revealed that the majority of participants were male, aged between 26 to 39 years old, holding a bachelor's degree or equivalent. They were employed in the private sector with an average monthly income of 40,001 to 50,000 baht. Most of them had invested in cryptocurrencies. The primary motivation for investing in NFT games was the potential for high returns. On average, they invested in NFTs in games twice during the investment period. Each person had invested in 2 NFTs in games, spending 1 to 2 hours playing NFTs daily. Friends were identified as the primary influencers in the decision-making process regarding investments in NFT games. The study also identified key factors influencing investment intentions, including product offerings, distribution channels, marketing promotions, and corporate trust. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.title | อิทธิพลของส่วนประสมการตลาดของเอ็นเอฟทีและความไว้วางใจในองค์กร ต่อความตั้งใจลงทุนเอ็นเอฟทีในเกมด้วยสกุลเงินดิจิทัลของนักลงทุนรายย่อย | en_US |
dc.title.alternative | Influence of marketing mix of NFT and corporate trust towards intention to invest on NFT in game via digital currency of retail investors | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.controlvocab.thash | เกม | - |
thailis.controlvocab.thash | สกุลเงินดิจิทัล | - |
thailis.controlvocab.thash | การโอนเงินทางอิเล็กทรอนิกส์ | - |
thailis.controlvocab.thash | การลงทุน | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลของส่วนประสมการตลาดของ NFT ในเกม และความไว้วางใจในองค์กรต่อความตั้งใจลงทุน NFT ในเกมด้วยสกุลเงินดิจิทัลของนักลงทุนรายย่อย โดยมีกลุ่มตัวอย่างคือนักลงทุนรายย่อยจำนวน 300 คนที่มีช่วงอายุระหว่าง 18-39 ปี เคยลงทุน NFT ในเกมที่มีผู้ลงทุนมากที่สุด 3 อันดับในประเทศไทย ได้แก่ Axie Infinity, Fishing Town และ BombCrypto อย่างน้อยจำนวน 1 เกม ภายในระยะเวลา 3 เดือน - 3 ปี ด้วยจำนวนเงินระหว่าง 6,000 บาท ถึง 35,000 บาทในการลงทุนครั้งแรก ทำการสำรวจโดยใช้แบบสอบถามทางออนไลน์ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือสถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และใช้สถิติเชิงอนุมาน คือการวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุคูณในการทดสอบสมมติฐาน ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อายุระหว่าง 26-39 ปี มีระดับการศึกษาสูงสุด คือปริญญาตรีหรือเทียบเท่า เป็นพนักงานเอกชน รายได้เฉลี่ยต่อเดือน คือ 40,001-50,000 บาท ส่วนใหญ่เคยลงทุนในคริปโตเคอร์เรนซี เหตุผลที่สำคัญที่สุดในการตัดสินใจลงทุนใน NFT เกมเพราะได้ผลตอบแทนเยอะ ความถี่เฉลี่ยในการลงทุน NFT ในเกม คือ 2 ครั้งตลอดระยะเวลาการลงทุน มีจำนวน NFT ในเกมที่ลงทุนในปัจจุบันจำนวน 2 เกมต่อคน และระยะเวลาที่เล่น NFT ในเกมเฉลี่ยต่อวัน คือ 1-2 ชั่วโมง เพื่อนเป็นผู้ที่มีผลต่อการตัดสินใจลงทุน NFT ในเกม จากการวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุคูณพบว่า ด้านที่มีอิทธิพลต่อการตั้งใจลงทุน ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการตลาด และด้านความไว้วางใจในองค์กร | en_US |
Appears in Collections: | BA: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
641532157-พวงชมภู ขำกระแสร์.pdf | 1.21 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.