Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79589
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorเขมกร ไชยประสิทธิ์-
dc.contributor.authorจรรยภา เจิมแหล่en_US
dc.date.accessioned2024-06-27T01:04:23Z-
dc.date.available2024-06-27T01:04:23Z-
dc.date.issued2566-12-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79589-
dc.description.abstractThis study aims to investigate the service quality development of Farm 9 stores in Chiang Mai through the Importance-Performance Analysis (IPA). The study focuses on customers who patronize Farm 9 stores located in eight branches with an average daily sales bill exceeding 150 bills. These branches include Namtong, Santai, Chaiprakarn, Hangdong, Hod, Prao, Sanpatong, and Chomthong, with a total sample size of 400 customers selected for convenience. Data was collected through a questionnaire, and statistical analysis, including frequency, percentage, mean, standard deviation, and IPA, was employed to assess the importance and performance of service quality aspects. The findings offer insights into areas requiring improvement to enhance customer satisfaction. The results revealed that. Overall, perceived importance and performance of service quality were rated high or very high, except for the Hod branch, which had moderate ratings in both importance and performance. The analysis revealed that the perception of service quality in terms of tangibility is high overall, with the Jomthong branch showing the need for improvement, particularly in service importance. The IPA analysis identified the Hod branch as a focal point for improvement, emphasizing aspects of tangibility and responsiveness. Therefore, enhancing service levels at the Hod branch is recommended to align with customer expectations and priorities.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการพัฒนาคุณภาพบริการของร้านฟาร์ม 9 จังหวัดเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeService quality development of farm 9 shops, Chiang Mai provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashร้านฟาร์ม 9-
thailis.controlvocab.thashงานบริการ -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashบริการลูกค้า -- เชียงใหม่-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการพัฒนาคุณภาพบริการของร้านฟาร์ม 9 จังหวัดเชียงใหม่ ด้วยวิธีการวิเคราะห์ระดับความสำคัญและผลการดำเนินงาน (Importance Performance Analysis) ประชากร ได้แก่ ลูกค้าที่มาใช้บริการร้านฟาร์ม 9 ณ จุดจำหน่ายหน้าร้านจำหน่ายชิ้นส่วนไก่สดใน 8 สาขาที่มีจำนวนบิลขายเฉลี่ยต่อวันเกินกว่า 150 บิล ได้แก่ สาขาน้ำโท้ง สันทราย ไชยปราการ หางดง ฮอด พร้าว สันป่าตอง และสาขาจอมทอง จำนวนตัวอย่างทั้งสิ้น 400 คน จากการเลือกตัวอย่างตามความสะดวก โดยใช้แบบสอบถามเก็บรวมข้อมูล วิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์ IPA ผลการศึกษา พบว่า ในภาพรวมระดับความสำคัญต่อคุณภาพบริการและการรับรู้คุณภาพบริการอยู่ในระดับมากและมากที่สุด ยกเว้นสาขาฮอดที่การให้ความสำคัญและการรับรู้คุณภาพบริการอยู่เกือบทุกด้านในระดับปานกลาง โดยมีการรับรู้คุณภาพบริการต่อการมีตัวตนจับต้องได้เท่านั้นที่อยู่ในระดับมาก และสาขาจอมทองที่มีค่าเฉลี่ยรวมการให้ความสำคัญในระดับน้อย ในขณะที่ค่าเฉลี่ยรวมการรับรู้คุณภาพบริการอยู่ในระดับปานกลาง การวิเคราะห์ IPA พบว่า สาขาที่ตกใน Quadrant I เพ่งความสนใจ (Concentrate here) ในด้านการมีตัวตนจับต้องได้ และด้านการตอบสนองอย่างรวดเร็ว คือ สาขาหางดง ดังนั้น จึงควรเร่งปรับปรุงสาขาหางดงโดยยกระดับการบริการเพื่อให้ลูกค้าเกิดการรับรู้คุณภาพบริการมากกว่าการให้ความสำคัญen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
641532017 จรรยภา เจิมแหล่.pdf4.82 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.