Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79559
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรรณัย สายประเสริฐ-
dc.contributor.authorชานนท์ เสมอเชื้อen_US
dc.date.accessioned2024-06-22T03:02:54Z-
dc.date.available2024-06-22T03:02:54Z-
dc.date.issued2024-03-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79559-
dc.description.abstractA study of satisfaction of foreign volunteers towards service marketing mix of Elephant Nature Park Limited Partnership, Chiang Mai Province. This study aimed to study the foreign volunteers' satisfaction with the service marketing mix at Elephant Nature Park in Chiang Mai Province. This study utilized the 7P’s service marketing mix framework, which includes product, price, place, promotion, people, process, and physical evidence. The sample group is 227 foreign volunteers who will provide services at Elephant Nature Park, Mae Taeng District, Chiang Mai Province in the Weekly Volunteer program. By analyzing descriptive statistics including frequency, percentage, mean, and using IPA (Importance-Performance Analysis: IPA). The results of the study found that most foreign volunteers are female, between 18 - 25 years old, and are students from the United Kingdom. Most have a high school education or equivalent and a monthly income not exceeding 3,000 USD. They are typically first-time participants who learned about Elephant Nature Park through word-of-mouth recommendations. They participate in the service with friends and apply for a volunteer program through your travel agencies. Their primary motivations for joining include gaining new experiences and will recommend Elephant Nature Park's Weekly Volunteer program to others. The study results found that foreign volunteers had high expectation and satisfaction with the overall marketing mix of services. By using the Importance-Performance Analysis (IPA) technique, it showed that the average the level of expectation and satisfaction with the service marketing mix after joining the program had an average expectation level of 4.17, which was at a high level, and an average satisfaction level of 4.31, which was at a high level. Most of the factors are in Quadrant B, indicating that the provider can effectively meet volunteer expectations in highly anticipated program areas, including product, people, and physical evidence. However, Quadrant C means program is low quality or does not meet volunteer expectations, allowing the provider to postpone improvement efforts, including price, promotion, and process. In addition, the factor that requires attention due to its high expectation but low satisfaction (Quadrant A) is place.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleความพึงพอใจของอาสาสมัครชาวต่างชาติต่อส่วนประสมการตลาดบริการที่ห้างหุ้นส่วนจำกัด เอลลิแฟนท์ เนเจอร์ปาร์ค จังหวัดเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeSatisfaction of foreign volunteers towards service marketing mix of Elephant Nature Park Limited Partnership, Chiang Mai Provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashการตลาด -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashบริโภคกรรม (เศรษฐศาสตร์)-
thailis.controlvocab.thashห้างหุ้นส่วนจำกัด เอลลิแฟนท์ เนเจอร์ปาร์ค-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาความพึงพอใจของอาสาสมัครชาวต่างชาติต่อส่วนประสมการตลาดบริการที่ห้างหุ้นส่วนจำกัด เอลลิแฟนท์ เนเจอร์ปาร์ค จังหวัดเชียงใหม่ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความพึงพอใจของอาสาสมัครชาวต่างชาติต่อส่วนประสมการตลาดบริการที่ห้างหุ้นส่วนจำกัด เอลลิแฟนท์ เนเจอร์ปาร์ค จังหวัดเชียงใหม่ โดยใช้แนวคิดส่วนประสมการตลาดบริการ 7P’s ประกอบด้วย ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านสถานที่ ด้านส่วนส่งเสริมการตลาด ด้านบุคลากร ด้านการสร้างและนําเสนอลักษณะทางกายภาพ กลุ่มตัวอย่างของการศึกษานี้ คือ อาสาสมัครชาวต่างชาติที่เข้ารับบริการที่ เอลลิแฟนท์ เนเจอร์ปาร์ค อำเภอแม่แตง จังหวัดเชียงใหม่ในโปรแกรม Weekly Volunteer จำนวน 227 คน การวิเคราะห์สถิติเชิงพรรณนา ประกอบด้วย ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ยและเทคนิคการวิเคราะห์ IPA (Importance-Performance Analysis :IPA) ผลการศึกษาพบว่า อาสาสมัครชาวต่างชาติส่วนใหญ่มาจากประเทศอังกฤษ เป็นเพศหญิง มีอายุ 18 - 25 ปี การศึกษาอยู่ในระดับมัธยมศึกษาตอนปลายหรือเทียบเท่า มีรายได้ต่อเดือน ไม่เกิน 3,000 ดอลลาร์สหรัฐ และมีอาชีพนักเรียน นิสิต นักศึกษา ส่วนใหญ่เข้ารับบริการเป็นครั้งแรก รู้จักห้างหุ้นส่วนจำกัด เอลลิแฟนท์ เนเจอร์ปาร์ค จากการบอกต่อ เข้ารับบริการกับเพื่อน โดยสมัครโปรแกรมอาสาสมัครผ่านตัวแทนจำหน่ายการท่องเที่ยว เข้าร่วมโปรแกรมอาสาสมัครเพราะได้รับประสบการณ์ใหม่ และจะมีการแนะนำโปรแกรมอาสาสมัครรายสัปดาห์ (Weekly Volunteer) ของเอลลิแฟนท์ เนเจอร์ปาร์ค จังหวัดเชียงใหม่ ให้แก่บุคคลได้รู้จัก จากผลการศึกษาพบว่า อาสาสมัครชาวต่างชาติ มีระดับความคาดหวังและความพึงพอใจต่อส่วนประสมการตลาดบริการโดยรวมอยู่ในระดับมากและเมื่อใช้เทคนิคการวิเคราะห์ IPA (Importance-Performance Analysis :IPA) พบว่า ค่าเฉลี่ยระดับความคาดหวังและความพึงพอใจต่อส่วนประสมการตลาดบริการหลังเข้าร่วมโปรแกรม มีระดับความคาดหวังเฉลี่ย 4.17 อยู่ในระดับมาก และมีระดับความพึงพอใจเฉลี่ย 4.31 อยู่ในระดับมาก โดยปัจจัยส่วนใหญ่อยู่ใน Quadrant B หมายถึงผู้ให้บริการสามารถตอบสนองความต้องการของอาสาสมัครได้เป็นอย่างดีในโปรแกรมที่อาสาสมัครให้ความคาดหวังมาก ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านบุคคล และด้านลักษณะทางกายภาพ และ Quadrant C โปรแกรมมีคุณภาพต่ำหรือไม่ตรงตามความหวังของอาสาสมัคร ผู้ให้บริการสามารถขอเลื่อนการปรับปรุงออกไปก่อน ได้แก่ ด้านราคา ด้านการส่งเสริมการตลาด และด้านกระบวนการ ส่วนปัจจัยที่ต้องให้ความสนใจเนื่องจากมีความคาดหวังมากแต่พึงพอใจน้อย (Quadrant A) ได้แก่ ปัจจัยด้านสถานที่en_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
641532065-ชานนท์ เสมอเชื้อ.pdf1.18 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.