Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79471
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรัท วินิจ-
dc.contributor.authorสรวุฒิ ศรีมาลีen_US
dc.date.accessioned2024-05-15T00:41:30Z-
dc.date.available2024-05-15T00:41:30Z-
dc.date.issued2567-01-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79471-
dc.description.abstractThis independent research aims to study Influence of Perceived Differentiation of Laundromat Towards the Intention to Use Services Among Consumers in Mueang Chiang Mai District. The research selects samples through quota sampling, with the sample groups comprising residents, employees, or students in the Mueang district of Chiang Mai who use convenience store services at least 2-3 times per month on average. Data is collected from 300 consumers who use services from convenience stores in the Mueang district of Chiang Mai, selected from the top three convenience store chains with the highest number of branches. The study employs online questionnaires as a survey tool and utilizes basic statistical analysis techniques such as frequency, percentage, mean, and factor analysis (FA) to analyze the data. Exploratory Factor Analysis (EFA) is employed to analyze the extracted factors, followed by testing for relationships between independent variables, including the perception of distinctive features derived from factor analysis, and dependent variables, such as the intention to use convenience store services among consumers in the Mueang district of Chiang Mai, using multiple regression analysis. From the results of factor analysis and analysis of factors influencing the intention to use convenience store services among consumers in the Mueang district of Chiang Mai, five new factor groups were identified. However, only two factors, namely, distinctive features in store management and promotional discounts, and distinctive features in laundry service efficiency, were statistically significant at the 0.05 level. These two independent variables can predict factors influencing the intention to use convenience store services among consumers in the Mueang district of Chiang Mai with an R-squared value of 38.2%.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleอิทธิพลของการรับรู้ลักษณะเด่นของร้านสะดวกซักต่อความตั้งใจใช้บริการของผู้บริโภคในอำเภอเมืองเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeInfluence of perceived differentiation of laundromat towards the intention to use services among consumers in Mueang Chiang Mai Districten_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashอุตสาหกรรมซักรีด -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashการเลือกของผู้บริโภค -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค -- เชียงใหม่-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลของการรับรู้ลักษณะเด่นของร้านสะดวกซักต่อความตั้งใจใช้บริการของผู้บริโภคในอำเภอเมืองเชียงใหม่ ใช้วิธีคัดเลือกตัวอย่างแบบโควตาโดยกลุ่มตัวอย่างได้แก่ ผู้ที่อยู่อาศัย ทำงานหรือศึกษาอยู่ในอำเภอเมืองเชียงใหม่และใช้บริการร้านสะดวกซักในอำเภอเมืองเชียงใหม่อย่างน้อยเฉลี่ย 2-3 ครั้งใน 1 เดือนและเลือกเก็บข้อมูจากผู้ใช้บริการร้านสะดวกซักในอำเภอเมืองเชียงใหม่จากร้านที่มีจำนวนสาขาให้บริการมากที่สุด 3 อันดับแรกจำนวน 300 คน การศึกษาครั้งนี้ใช้แบบสอบถามออนไลน์เป็นเครื่องมือในการสำรวจ โดยสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้นได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และสถิติที่ใช้ในการวัดระดับการรับรู้ลักษณะเด่นใช้สถิติวิเคราะห์องค์ประกอบ (Factor Analysis: FA) ใช้วิธีวิเคราะห์องค์ประกอบเชิงสำรวจ(Exploratory Factor Analysis: EFA) จากนั้นนำปัจจัยที่ได้จากการสกัดองค์ประกอบได้นำมาทดสอบหาความสัมพันธ์ระหว่างตัวแปรอิสระได้แก่ การรับรู้ลักษณะเด่นจากปัจจัยที่ได้จากการวิเคราะห์องค์ประกอบและตัวแปรตามได้แก่ ความตั้งใจใช้บริการของผู้บริโภคในอำเภอเมืองเชียงใหม่ โดยใช้สถิติการวิเคราะห์ถดถอยแบบพหุคูณ (Multiple Regression Analysis) จากผลการวิเคราะห์องค์ประกอบและการวิเคราะห์ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจใช้บริการธุรกิจร้านสะดวกซักของผู้บริโภคในอำเภอเมืองเชียงใหม่ ได้กลุ่มปัจจัยใหม่ทั้งหมด 5 ปัจจัย แต่มีเพียง 2 ปัจจัย ได้แก่ ลักษณะเด่นด้านการจัดการหน้าร้านและโปรโมชั่นส่วนลดและลักษณะเด่นด้านประสิทธิภาพของบริการซักอบ ที่มีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 โดยตัวแปรอิสระทั้ง 2 ตัว สามารถใช้เพื่อทำนายปัจจัยที่มีอิทธิต่อความ ตั้งใจใช้บริการร้านสะดวกซักของผู้บริโภคในอำเภอเมืองเชียงใหม่ได้ร้อยละ 38.2 (R2)en_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
641532165-สรวุฒิ ศรีมาลี.pdf1.77 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.