Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79301
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorเรนัส เสริมบุญสร้าง-
dc.contributor.authorเวธนี เฉียงตะวันen_US
dc.date.accessioned2023-12-12T11:22:36Z-
dc.date.available2023-12-12T11:22:36Z-
dc.date.issued2023-10-11-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79301-
dc.description.abstractThe objective of this study is to study marketing mix affecting decision towards buying online English course of undergraduate students in Chiang Mai province. The sample group in this study consisted of 385 higher education students in Chiang Mai Province between the ages of 18–25 years and who had experience taking online English courses within the past year. The tool used to collect data is a questionnaire. Statistics used in data analysis include frequency, percentage, mean, and standard deviation and One — way ANOVA analysis. The results of the study found that The majority of respondents studied the Basic Grammar English course, accounting 48.05 percent, choosing to study with instructors who have experience teaching in Chiang Mai province 28.83 percent, data was obtained from Facebook/Instagram, they studied with Thai teachers, they chose live one-on-one lessons interact with teachers instantly, choosing the institution's website channel. Duration for studying per course: 20 hours per course. The duration of study per session is 1 hours. The study period is during the school term, Saturday to Sunday, 9:00 a.m. - 12:00 p.m.. The price per course is 2,501- 4,000 baht. The influence in purchasing the course is oneself. The reason for choosing to study is want to adjust the basics for grades in the classroom, they chose it according to a promotion with a discount on course fees. Marketing Mix Affecting Decision Towards Buying Online English Course of Undergraduate Students in Chiang Mai Province are at a high level, in order as follows: Product factors followed by Price, Place, Promotion, Personalization and privacy. For the results of comparing Marketing Mix Affecting Decision Towards Buying Online English Course of Undergraduate Students in Chiang Mai Province classified by faculty, year, and grade point average, it was found that respondents with different lines of faculty, year, and grade point average made Product factors followed by Price, Place, Promotion, Personalization and privacy are significantly different at the 0.05 level.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อคอร์สเรียนภาษาอังกฤษออนไลน์ของนักศึกษาระดับปริญญาตรี ในจังหวัดเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeMarketing mix affecting decision towards buying online english course of undergraduate students in Chiang Mai Provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashการสอนเสริม -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashนักศึกษาปริญญาตรี -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashการเลือกของผู้บริโภค -- เชียงใหม่-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อคอร์สเรียนภาษาอังกฤษออนไลน์ของนักศึกษาระดับปริญญาตรีในจังหวัดเชียงใหม่ กลุ่มตัวอย่างในการศึกษาครั้งนี้ คือ นักศึกษาระดับอุดมศึกษาในจังหวัดเชียงใหม่ที่มีอายุระหว่าง 18 - 25 ปี และมีประสบการณ์เรียนคอร์สเรียนภาษาอังกฤษออนไลน์ไม่เกิน 1 ปีที่ผ่านมา จำนวน 385 คน เครื่องมือที่ใช้ในการรวบรวมข้อมูลคือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์ One – way ANOVA ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เรียนคอร์สปรับพื้นฐานภาษาอังกฤษ Basic Grammar คิดเป็นร้อยละ 48.05 เลือกเรียนกับผู้สอนที่มีประสบการณ์สอนในจังหวัดเชียงใหม่ ได้ข้อมูลจาก Facebook/Instagram เรียนกับครูคนไทย เลือกเรียนแบบเรียนสดแบบตัวต่อตัว โต้ตอบกับผู้สอนได้ทันที เลือกช่องทาง Website ของสถาบัน ระยะเวลาในการเรียนต่อคอร์ส 20 ชั่วโมงต่อคอร์ส ระยะเวลาในการเรียนต่อครั้งคือ 1 ชั่วโมง ช่วงเวลาเรียนคือ ช่วงเปิดเทอม วันเสาร์ถึงอาทิตย์ เวลา 09.00 – 12.00 น. ราคาต่อคอร์สคือ 2,501- 4,000 บาท ผู้มีอิทธิพลในการซื้อคอร์สคือ ตนเอง มีเหตุผลในการเลือกเรียนคือ ต้องการปรับพื้นฐานเพื่อเกรดในห้องเรียน เลือกตามการส่งเสริมการขายแบบมีส่วนลดค่าคอร์สเรียน ส่วนประสมทางการตลาดมีผลต่อการตัดสินใจซื้อคอร์สเรียนภาษาอังกฤษออนไลน์ของนักศึกษาระดับปริญญาตรีในจังหวัดเชียงใหม่ อยู่ในระดับมาก ตามลำดับ ดังนี้ ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ (Product) รองลงมาได้แก่ ปัจจัยด้านราคา (Price) ปัจจัยด้านช่องทางการจัดจำหน่าย (Place) ปัจจัยด้านการส่งเสริมการตลาด (Promotion) ปัจจัยด้านการให้บริการแบบเจาะจง (Personalization) และปัจจัยด้านการรักษาความเป็นส่วนบุคคล (Privacy) มีผลต่อการตัดสินใจซื้อคอร์สเรียนภาษาอังกฤษออนไลน์ของนักศึกษาระดับปริญญาตรีในจังหวัดเชียงใหม่ในระดับมาก ตามลำดับ สำหรับผลการเปรียบเทียบส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อคอร์สเรียนภาษาอังกฤษออนไลน์จำแนกตามสายคณะ ชั้นปี และเกรดเฉลี่ย พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามที่มีสายคณะ ชั้นปี และเกรดเฉลี่ยที่แตกต่างกันมีการตัดสินใจซื้อคอร์สเรียนภาษาอังกฤษออนไลน์ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ปัจจัยด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านการให้บริการแบบเจาะจง และด้านการรักษาความเป็นส่วนบุคคล แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05en_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
เวธนี เฉียงตะวัน-621532135.pdf2.13 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.