Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78975
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ธีรภัทร วรรณฤมล | - |
dc.contributor.author | เบญจภรณ์ กาญจนสมศักดิ์ | en_US |
dc.date.accessioned | 2023-10-09T15:30:59Z | - |
dc.date.available | 2023-10-09T15:30:59Z | - |
dc.date.issued | 2566-03 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78975 | - |
dc.description.abstract | This research was conducted to study the digital marketing communication strategies of supermarkets. in Chiang Mai The researcher conducted an interview based study on digital marketing communication strategies. Tops Supermarket's digital marketing communication strategy includes a strategy to reach customers through Tops Shop Online through promotions and discounts, A new retail market penetration strategy. Focus on timely interaction between buyers and sellers, Communication strategy via Facebook Bringing social issues to take advantage of social trends, Communication strategies for personal shop assistant via Line for the convenience of ordering products, A strategy to build brand loyalty through membership cards. Buying products through online channels can collect points, Brand communication strategies for organic products Through the sincere market through online channels Is a brand that supports organic products, a strategy to reach customers through Tops Mobile App via smartphones. That is easy to order products from Tops. Rimping Supermarket's digital marketing communication strategies include Chat To Shop. Online ordering create convenience in ordering products, communication strategies to be a premium supermarket and have quality products. The target group is high-end customers. Digital marketing communication strategy "5 colors of vegetables" to reinforce the availability of agricultural products that are safe from toxic substances., Strategies for accumulating membership card points through online systems All purchases of products can collect Points, Digital marketing communication strategies through health education and product knowledge, communication strategies through premium grade imported products. to reinforce being a premium supermarket brand. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.subject | Digital Marketing Communication | en_US |
dc.title | กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดดิจิทัลของซุปเปอร์มาเก็ตในจังหวัดเชียงใหม่ | en_US |
dc.title.alternative | Strategy of digital marketing communication of supermarket in Chiang Mai Province | en_US |
dc.type | Thesis | |
thailis.controlvocab.thash | ท็อปส์ ซุปเปอร์มาร์เก็ต | - |
thailis.controlvocab.thash | ซูเปอร์มาร์เก็ต -- เชียงใหม่ | - |
thailis.controlvocab.thash | การตลาดอินเทอร์เน็ต -- เชียงใหม่ | - |
thailis.controlvocab.thash | การสื่อสารทางการตลาด -- เชียงใหม่ | - |
thailis.controlvocab.thash | ผู้บริโภค -- เชียงใหม่ | - |
thailis.controlvocab.thash | การเลือกซื้อสินค้า | - |
thailis.controlvocab.thash | การซื้อสินค้า | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | งานวิจัยฉบับนี้จัดทำขึ้นเพื่อศึกษากลยุทธ์การสื่อสารการตลาดดิจิทัลของซุปเปอร์มาร์เก็ต ในจังหวัดเชียงใหม่ ผู้วิจัยทำการศึกษาจากการสัมภาษณ์เกี่ยวกับกลยุทธ์การสื่อสารการตลาดดิจิทัล กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดดิจิทัลของท็อปส์ซุปเปอร์มาร์เก็ต ได้แก่ กลยุทธ์การเข้าถึงลูกค้าผ่านการสั่งซื้อสินค้าช่องทาง Tops Shop Online ด้วยโปรโมชั่นและส่วนลด, กลยุทธ์รุกตลาดค้าปลีกรูปแบบใหม่ เน้นปฏิสัมพันธ์ระหว่างผู้ซื้อและผู้ขายอย่างทันท่วงที, กลยุทธ์การสื่อสารผ่านแฟนเพจ เฟซบุ๊ก การนำประเด็นทางสังคมมาใช้ประโยชน์จากกระแสสังคมที่เกิดขึ้น, กลยุทธ์การสื่อสารบริการผู้ช่วยช้อปส่วนตัวผ่านไลน์ เพื่อความสะดวกในการสั่งซื้อสินค้า, กลยุทธ์การสร้างความจงรักภักดีต่อแบรนด์ผ่านบัตรสมาชิก การซื้อสินค้าผ่านช่องทางออนไลน์ สามารถสะสมคะแนนได้, กลยุทธ์การสื่อสารการเป็นแบรนด์สินค้าเกษตรอินทรีย์ ผ่านตลาดจริงใจทางช่องทางออนไลน์ เป็นแบรนด์ที่สนับสนุนสินค้าเกษตรอินทรีย์, กลยุทธ์การเข้าถึงลูกค้าผ่านการสั่งซื้อสินค้าช่องทาง Tops Mobile App ผ่านทางมือถือสมาร์ทโฟน ที่ง่ายต่อการสั่งซื้อสินค้าจากท็อปส์ฯ กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดดิจิทัลของริมปิงซุปเปอร์มาร์เก็ต ได้แก่ กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดดิจิทัลแชททูช้อป การสั่งซื้อสินค้าช่องทางไลน์ สร้างความสะดวกสบายในการสั่งซื้อสินค้า, กลยุทธ์การสื่อสารการเป็นซุปเปอร์มาร์เก็ตระดับพรีเมี่ยมและมีสินค้าที่มีคุณภาพ กลุ่มเป้าหมายคือกลุ่มลูกค้าระดับบน, กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดดิจิทัล “ผัก 5 สี” เพื่อการตอกย้ำการมีสินค้าทางการเกษตรที่ปลอดภัยจากสารพิษ ด้วยข้อมูลผักปลอดสารพิษทั้ง 5 สี, กลยุทธ์การสะสมคะแนนบัตรสมาชิกผ่านระบบออนไลน์ ทุกการสั่งซื้อสินค้าสมารถสะสมคะแนนริมปิงฯได้, กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดดิจิทัลผ่านการให้ความรู้ด้านสุขภาพและความรู้เกี่ยวกับผลิตภัณฑ์, กลยุทธ์การสื่อสารผ่านสินค้านำเข้าเกรดพรีเมี่ยม เพื่อตอกย้ำการเป็นแบรนด์ซุปเปอร์มาร์เก็ตระดับพรีเมี่ยม | en_US |
Appears in Collections: | MASSCOMM: Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
611832003-เบญจภรณ์ กาญจนสมศักดิ์.pdf | Strategy of Digital Marketing Communication of Supermarket in Chiang Mai Province | 4.61 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.