Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78920
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอรชร มณีสงฆ์-
dc.contributor.authorพิศดาร ทรวงen_US
dc.date.accessioned2023-10-05T10:35:11Z-
dc.date.available2023-10-05T10:35:11Z-
dc.date.issued2023-05-30-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78920-
dc.description.abstractThe objectives of this independent study were 1) to examine customer satisfaction towards the retail marketing mix, 2) to study factors such as gender, age, income, and store size, which affect customer satisfaction towards the retail marketing mix, 3) to study the influence of customer satisfaction on the decision to repeat purchases. The sample group of this research was 570 consumers who purchased the product from 19 branches of MooVP pork shop in Chiang Mai province. A questionnaire was used to collect data, which was then analyzed using descriptive statistics and inferential statistics, including frequency distribution, percentage, means, standard deviation, Factor analysis, T-test, F-test (ANOVA), and Multiple regression analysis. The results showed that 1) the respondents were satisfied with the overall retail marketing mix of MooVP pork shop at the highest level. The factors that received the highest satisfaction level were store ambience, customer service, and merchandise assortments. The factors that received high level of satisfaction were store location, communication with customers, and price, 2) the gender and income factors do not affect the differences in customer satisfaction levels towards the retail marketing mix. On the other hand, age and store size affect the differences in customer satisfaction levels towards the retail marketing mix, 3) customer satisfaction towards 6 aspects of the retail marketing mix had a positive impact on the decision to repeat purchases. In descending order of influence on the decision to repeat purchases, they are ranked as follows: satisfaction with communication, satisfaction with store ambience, satisfaction with customer service, satisfaction with products, satisfaction with store location, and satisfaction with prices.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleความพึงพอใจของลูกค้าต่อส่วนประสมการค้าปลีกของร้านหมูวีพีในจังหวัดเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeCustomer satisfaction towards retail marketing mix of moovp pork shop in Chiang Mai Provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashร้านค้าปลีก -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค -- เชียงใหม่-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาความพึงพอใจของลูกค้าต่อส่วนประสมการค้าปลีก 2) ศึกษาปัจจัยด้าน เพศ อายุ รายได้ และขนาดของร้าน ที่ส่งผลต่อความพึงพอใจของลูกค้าต่อส่วนประสมการค้าปลีก 3) ศึกษาอิทธิพลของความพึงพอใจของลูกค้าต่อส่วนประสมการค้าปลีกที่มีผลต่อการตัดสินใจกลับมาใช้บริการ กลุ่มตัวอย่างของการศึกษานี้ คือ กลุ่มลูกค้าจำนวน 570 คน ที่เข้ามาใช้บริการซื้อสินค้าร้านหมูวีพี ในจังหวัดเชียงใหม่ 19 สาขา โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล จากนั้นนำข้อมูลมาวิเคราะห์โดยใช้สถิติเชิงพรรณนาและสถิติอ้างอิง ได้แก่ การแจกแจงความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์องค์ประกอบ (Factor analysis) T-test F-test (ANOVA) และ การวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ (Multiple regression analysis) ผลการวิจัยพบว่า 1) ผู้ตอบแบบสอบถามมีความพึงพอใจภาพรวมอยู่ในระดับมากที่สุด โดยมีความพึงพอใจต่อปัจจัยแต่ละด้านของส่วนประสมการค้าปลีกในระดับมากที่สุด ได้แก่ ด้านการออกแบบตกแต่งร้านค้า ด้านการบริการลูกค้า และด้านสินค้า ตามลำดับ มีความพึงพอใจในระดับมาก ได้แก่ ด้านทำเลที่ตั้งการค้าปลีก ด้านกลยุทธ์ด้านการสื่อสาร และด้านราคา ตามลำดับ 2) ปัจจัยที่แตกต่างกันด้านเพศ และรายได้ ไม่ส่งผลต่อความแตกต่างระดับความพึงพอใจของลูกค้าต่อส่วนประสมการค้าปลีก ส่วนปัจจัยที่แตกต่างกันด้านอายุ และขนาดของร้าน ส่งผลต่อความแตกต่างระดับความพึงพอใจของลูกค้าต่อส่วนประสมการค้าปลีก 3) ความพึงพอใจของลูกค้าต่อส่วนประสมการค้าปลีกทั้ง 6 ด้าน มีผลเชิงบวกต่อการตัดสินใจกลับมาใช้บริการ โดยเรียงลำดับตามอิทธิพลที่ส่งผลต่อการตัดสินใจกลับมาใช้บริการจากมากไปหาน้อย ได้แก่ ความพึงพอใจด้านกลยุทธ์ด้านการสื่อสาร ความพึงพอใจด้านการออกแบบตกแต่งร้าน ความพึงพอใจด้านการบริการลูกค้า ความพึงพอใจด้านสินค้า ความพึงพอใจด้านทำเลที่ตั้งการค้าปลีก และความพึงพอใจด้านราคา ตามลำดับen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
641532040 พิศดาร ทรวง.pdf6.53 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.