Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78878
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorรวิ รุ่งเรืองศรี-
dc.contributor.authorพชร พรชัยกิจโกศลen_US
dc.date.accessioned2023-09-16T12:21:37Z-
dc.date.available2023-09-16T12:21:37Z-
dc.date.issued2023-04-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78878-
dc.description.abstractThis study aims to explore an integrated marketing communication in digital channels affecting generation Y in decision to use minimal-style cafe services in Mueang Chiang Mai district. Online questionnaires were used as a tool to collect information from 300 Y Generation consumers who was born between 1981 – 2001, residing in Mueang Chiang Mai district, used to decide to use minimal-style cafe services at least once in the past 6 months and are users of digital channels. Data analysis was conducted by using descriptive statistics and inferential statistics. The results showed that the majority of respondents were female, had monthly income of 15,001-30,000 baht, graduated with a bachelor's degree, went to minimal-style cafes with a reason that the cafes are beautiful with a lot of shooting photo corners. The frequency of using the services is 2-3 times a month. The average spending is 100-200 baht per visit and the frequency of spending time on digital media is less than 6 hours per day. The most popular platform to search for information about minimal-style cafe services is Facebook in order to choose a place from the cafe review page and advertising content. The overall opinion towards integrated marketing communications in the digital channel of the minimal-style cafe services is at the agreeing level. The overall opinion towards a decision to use minimal-style cafe services in Mueang Chiang Mai district is at the agreeing level. The integrated marketing communication that has the most effect on generation Y's decision to use minimal-style cafe services in Mueang Chiang Mai district is advertising, followed by public relations.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการในช่องทางดิจิทัลที่มีผลต่อเจเนอเรชันวายในการตัดสินใจใช้บริการธุรกิจคาเฟ่สไตล์มินิมอล ในอำเภอเมืองเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeIntegrated marketing communication in digital channels affecting generation y in decision to use minimal-style cafe services in Mueang Chiang Mai Districten_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashการสื่อสารทางการตลาด -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashเจนเนอเรชันวาย -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashร้านกาแฟ -- เชียงใหม่-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาเรื่องการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการในช่องทางดิจิทัลที่มีผลต่อเจเนอเรชันวายในการตัดสินใจใช้บริการธุรกิจคาเฟ่สไตล์มินิมอลในอำเภอเมืองเชียงใหม่ เก็บข้อมูลผ่านแบบสอบถามออนไลน์จากกลุ่มตัวอย่าง 300 คน ซึ่งเป็นผู้บริโภคกลุ่มเจเนอเรชัยวาย ที่เกิดระหว่าง พ.ศ. 2524-2544 อาศัยอยู่ในอำเภอเมืองเชียงใหม่ เคยตัดสินใจไปใช้บริการร้านคาเฟ่สไตล์ มินิมอลอย่างน้อยจำนวน 1 ครั้ง ภายในระยะเวลา 6 เดือนที่ผ่านมา และเป็นผู้ใช้งานช่องทางดิจิทัล วิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติเชิงพรรณนา และสถิติเชิงอนุมาน ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีรายได้ต่อเดือน 15,001-30,000 บาท สำเร็จการศึกษาระดับปริญญาตรี ไปใช้บริการคาเฟ่สไตล์มินิมอลด้วยเหตุผลคือ ร้านสวย มีมุมถ่ายรูปมาก มีความถี่ในการไปใช้บริการจำนวน 2-3 ครั้งต่อเดือน มีมูลค่าในการใช้บริการโดยเฉลี่ยต่อครั้งคือ 100-200 บาท มีความถี่ในการบริโภคสื่อดิจิทัลคือ ไม่เกิน 6 ชม.ต่อวัน แพลตฟอร์มที่นิยมค้นหาร้าน/หาข้อมูลคาเฟ่สไตล์มินิมอลมากที่สุด คือ Facebook นิยมใช้การค้นหาข้อมูลเกี่ยวกับการไปใช้บริการด้วยการเลือกร้านจากเพจรีวิวคาเฟ่ และContent โฆษณา มีความคิดเห็นเกี่ยวกับการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการในช่องทางดิจิทัลของธุรกิจคาเฟ่สไตล์มินิมอล ในระดับเห็นด้วย และมีความคิดเห็นเกี่ยวกับการตัดสินใจใช้บริการธุรกิจคาเฟ่สไตล์มินิมอลในอำเภอเมืองเชียงใหม่ ในระดับเห็นด้วย การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการที่มีผลต่อเจเนอเรชันวายในการตัดสินใจใช้บริการธุรกิจคาเฟ่สไตล์มินิมอลในอำเภอเมืองเชียงใหม่มากที่สุด คือ ด้านการโฆษณา รองลงมาคือ ด้านการประชาสัมพันธ์en_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
631532121-พชร พรชัยกิจโกศล.pdf1.44 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.