Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78853
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorนฤมล กิมภากรณ์-
dc.contributor.authorศุภดิศ นธการกิจกุลen_US
dc.date.accessioned2023-09-13T00:44:13Z-
dc.date.available2023-09-13T00:44:13Z-
dc.date.issued2566-05-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78853-
dc.description.abstractThis research aims to study the needs and problems of generation x consumers in Mueang Chiang Mai district towards purchasing frozen edamame products. This research was described as mixed method. Data was collected using questionnaire and in-depth interview. The questionnaire was distributed 300 consumers of generation X in Mueang Chiang Mai district by using a convenience sampling method. The statistical method applied in this research were frequency, percentage, mean, t-test and One-way ANOVA at the significant level of 0.05. The results found that most of the respondents were female, having marital status, aged 54 - 58 years old, with an educational background in bachelor's degree, Living in a single house. Favorite leisure activity is watching entertainment media, the most type of snack selected is fresh fruit which the value in selecting snacks is delicious, buy snacks at convenience stores. The results of the study of opinions on marketing mix affecting respondents towards frozen green soybean products showed that the respondents gave the highest degree of appropriateness in each factor as follows: The product factor is that the package of frozen green soybean should have a consumption recommendation. The price factor is that the price should be the same as other brands that are sold. The distribution channel factor is that if purchasing through online channels, it should be delivered to the buyer within 1 day. The marketing promotion factor is that the product should be stored in a freezer to make it look fresh. Findings of information about the problem or concern that there will be a problem during the research process of purchasing and consumption of frozen green soybean found that the respondents had problems or concerns when seeking information about frozen green soybean is not knowing where to buy them. The problem or concern during purchasing frozen green soybean is the small number of distribution channels. The problem or concern during consumption of frozen green soybean is unclean hands.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleความต้องการและปัญหาของผู้บริโภคเจเนอเรชันเอกซ์ในอำเภอเมืองเชียงใหม่ต่อการซื้อผลิตภัณฑ์ถั่วเอดามาเมะแช่แข็งen_US
dc.title.alternativeNeeds and problems of generation X consumers in Mueang Chiang Mai district towards purchasing frozen Edamame productsen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashถั่วเอดามาเมะ-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashถั่ว -- การแช่เย็น-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความต้องการและปัญหาของผู้บริโภคเจเนอเรชันเอกซ์ในอำเภอเมืองเชียงใหม่ต่อการซื้อผลิตภัณฑ์ถั่วเอดามาเมะแช่แข็ง โดยใช้วิธีการวิจัยเชิงผสานวิธี (Mixed Method) โดยประกอบด้วยการวิจัยเชิงคุณภาพ (Qualitative Research) โดยใช้การสัมภาษณ์เชิงลึก (In-depth Interview) และการวิจัยเชิงปริมาณ (Quantitative Research) โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูลจากตัวอย่างจากผู้บริโภคเจเนอเรชันเอกซ์ ในอำเภอเมืองเชียงใหม่ เลือกตัวอย่างตามความสะดวก จำนวน 300 คน ทำการวิเคราะห์ข้อมูลด้วยค่าสถิติ คือ ความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และเปรียบเทียบความแตกต่างระหว่างกลุ่มด้วย t-test และ F-test ผลการศึกษา พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีสถานภาพสมรส มีอายุอยู่ระหว่าง 54 – 58 ปี ระดับการศึกษาปริญญาตรี พักอาศัยรูปแบบบ้านเดี่ยว กิจกรรมยามว่างที่ชอบทำคือ ดูสื่อบันเทิง ประเภทอาหารว่างที่เลือก คือ ผลไม้สด คุณค่าที่คำนึงถึงในการเลือกอาหารว่าง คือ ให้ความอร่อย ช่องทางการซื้ออาหารว่างผ่านที่ร้านสะดวกซื้อ ผลการศึกษาความคิดเห็นปัจจัยส่วนประสมการตลาดต่อถั่วแระญี่ปุ่นแช่แข็ง พบว่า ปัจจัยที่เหมาะสมและควรมีในผลิตภัณฑ์ถั่วแระญี่ปุ่นแช่แข็ง ด้านผลิตภัณฑ์ คือ บรรจุภัณฑ์ของถั่วแระญี่ปุ่นแช่แข็งควรมีข้อแนะนําในการบริโภค ด้านราคา คือ ราคาควรเท่ากับแบรนด์อื่นๆที่มีจำหน่าย ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย คือ หากซื้อผ่านช่องทางออนไลน์ควรต้องมีการจัดส่งให้ถึงผู้บริโภคได้ภายใน 1 วัน และด้านการส่งเสริมการตลาด คือ ควรเป็นผลิตภัณฑ์ที่แช่อยู่ในตู้แช่แข็ง ทําให้ดูสดใหม่ ผลการศึกษาข้อมูลเกี่ยวกับปัญหาหรือความกังวลว่าจะเกิดปัญหาในระหว่างการหาข้อมูลเกี่ยวกับถั่วแระญี่ปุ่นแช่แข็งมากที่สุด คือ ไม่ทราบว่ามีจําหน่ายที่ใดบ้าง ระหว่างการเลือกซื้อถั่วแระญี่ปุ่นแช่แข็งมากที่สุด คือ ช่องทางจัดจําหน่ายมีจํานวนน้อย และระหว่างการบริโภคถั่วแระญี่ปุ่นแช่แข็ง คือ มือเลอะไม่สะอาดen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
IS-ศุภดิศ นธการกิจกุล 621532181.pdfความต้องการและปัญหาของผู้บริโภคเจเนอเรชันเอกซ์ในอำเภอเมืองเชียงใหม่ต่อการซื้อผลิตภัณฑ์ถั่วเอดามาเมะแช่แข็ง2.84 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.