Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78716
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสิระ สมนาม-
dc.contributor.advisorจารุณี ทิพยมณฑล-
dc.contributor.authorภาวิณี สุทธิกุลen_US
dc.date.accessioned2023-08-26T08:58:33Z-
dc.date.available2023-08-26T08:58:33Z-
dc.date.issued2023-04-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78716-
dc.description.abstractThe objectives of this research were to investigate the results of innovative teaching development with the incorporation of SQ5R and Google Classroom to promote Thai reading comprehension skills of Mathayom Suksa 1 students, to examine the students’ Thai reading comprehension skills before and after the implementation of SQ5R and Google Classroom, and to explore the satisfaction of the students with the implementation of SQ5R and Google Classroom. The cluster sampling method was applied to select 33 Mathayom Suksa 1 students, Class 1/6, at Varee Chiang Mai School in Chiang Mai province. The research instruments were composed of five instructional management plans, a Thai reading comprehension test, and a satisfaction questionnaire. The data were statistically analyzed for mean and standard deviation. The research results revealed that the efficiency of the instructional management plans was 80.10/85.05, which was higher than the predetermined criterion. The Thai reading comprehension skills of the students after the implementation of SQ5R and Google Classroom were significantly higher at the 0.05 level. The satisfaction of the students with the implementation of SQ5R and Google Classroom was at the highest level.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการพัฒนานวัตกรรมการสอนเอสคิวไฟว์อาร์และห้องเรียนกูเกิลเพื่อส่งเสริมทักษะการอ่านจับใจความภาษาไทย สำหรับนักเรียนมัธยมศึกษาen_US
dc.title.alternativeInnovative teaching development of SQ5R and google classroom to promote Thai reading comprehension skills for secondary school studentsen_US
dc.typeThesis
thailis.controlvocab.thashการอ่าน-
thailis.controlvocab.thashนวัตกรรมทางการศึกษา-
thailis.controlvocab.thashภาษาไทย -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลการพัฒนานวัตกรรมการสอนร่วมกับ SQ5R และ Google Classroom เพื่อส่งเสริมทักษะการอ่านภาษาไทยของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 เพื่อตรวจสอบทักษะการอ่านจับใจความภาษาไทยของนักเรียนก่อนและหลังการใช้ SQ5R และ Google Classroom และสำรวจความพึงพอใจของนักเรียนต่อการใช้งาน SQ5R และ Google Classroom ใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบกลุ่มเพื่อคัดเลือกนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ชั้น ม.1/6 โรงเรียนวารีเชียงใหม่ จังหวัดเชียงใหม่ จำนวน 33 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยประกอบด้วยแผนการจัดการเรียนการสอน 5 แผน แบบทดสอบวัดความเข้าใจในการอ่านภาษาไทยและแบบสอบถามความพึงพอใจ วิเคราะห์ข้อมูลทางสถิติเพื่อหาค่าเฉลี่ยและส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัยพบว่าประสิทธิภาพของแผนการจัดการเรียนการสอนมีค่าเท่ากับ 80.10/85.05 ซึ่งสูงกว่าเกณฑ์ที่กำหนดไว้ ทักษะการอ่านจับใจความภาษาไทยของนักเรียนหลังการใช้เอสคิวไฟว์อาร์ และกูเกิล สูงขึ้นอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อการนำเอสคิวไฟว์อาร์และกูเกิล ไปใช้อยู่ในระดับมากที่สุดen_US
Appears in Collections:EDU: Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ภาวิณี สุทธิกุล 640232055.pdf2.99 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.