Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78712
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอรชร มณีสงฆ์-
dc.contributor.authorธงชัย ดวงอินทร์en_US
dc.date.accessioned2023-08-26T07:40:21Z-
dc.date.available2023-08-26T07:40:21Z-
dc.date.issued2023-04-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78712-
dc.description.abstractThis independent study aims to investigate the understanding of pasteurized fresh milk brands among consumers in Chiang Mai. Collect information from people working or living in Muang District, Chiang Mai Province using online questionnaires as tools. When using descriptive statistical data to analyze preliminary data, I have consumed 400 types of pasteurized dairy products called "fresh milk". Statistical data includes frequency, percentage, average, and inferential statistical data using statistical data. The independent t-test compares the average values of two independent samples, namely gender, status, and statistical data. ANOVA (F-test) compares the average values of two or more independent samples, namely age, occupation, and monthly average income. Research has found that the majority of respondents are female, aged 26 to 35, single, mostly childless, and work as students/students. The average monthly income is 10001-20000 Thai baht, and I often purchase pasteurized milk at convenience stores. By purchasing pasteurized milk for themselves, most respondents first think of the pasteurized milk brand Meiji, and then think of the fresh milk brand. Fourthly, most people believe that pasteurized milk is difficult to buy. Understand or be familiar with the six aspects of pasteurized fresh milk among consumers in Chiang Mai, as follows: Attributes, benefits, values, culture, personality, and users are all at a familiar level. And there are six aspects of feelings (preferences) towards the image of pasteurized fresh milk among consumers in Chiang Mai region. I think I really like it, but I plan to purchase and recommend pasteurized milk "fresh milk" in the future. Overall, I'm not sure. From the analysis of differences in brand image perception of pasteurized milk The fresh milk of the sample group classified by age in the emotional component (like) has a total of 1 different aspect, namely the cultural aspect, and the action component has a total of 1 different aspect, namely the purchase intention in the future. Categorized by occupation, it was found that knowledge components consisted of 4 different aspects: benefits, values and culture the emotional component (like) has a total of 3 different aspects, namely benefits. Personality and user side the action component has two different aspects: future purchase intent and future purchase intent. And recommendation side Classified by average monthly income It was found that the action component had 1 aspect that was different, namely the recommendation aspect.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการรับรู้ของผู้บริโภคในอำเภอเมืองเชียงใหม่ต่อภาพลักษณ์ตราสินค้านมพาสเจอร์ไรส์ เฟรชมิลค์en_US
dc.title.alternativePerception of consumers in Mueang Chiang Mai district towards brand image of Freshmilk pasteurized milken_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashการรับรู้-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashนมพาสเจอร์ไรส์-
thailis.controlvocab.thashเฟรชมิลค์-
thailis.controlvocab.thashชื่อตราผลิตภัณฑ์-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการรับรู้ของผู้บริโภคในอำเภอเมืองเชียงใหม่ต่อภาพลักษณ์ตราสินค้านมพาสเจอร์ไรส์ เฟรชมิลค์ โดยใช้แบบสอบถามออนไลน์เป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากผู้ที่ทำงานหรือพักอาศัยอยู่ ในอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ ที่เคยบริโภคผลิตภัณฑ์นมพาสเจอร์ไรซ์ ตรา เฟรชมิลค์ จำนวน 400 ราย เมื่อนำมาวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้นโดยใช้สถิติเชิงพรรณนา (Descriptive Statistics) ประกอบด้วย ความถี่ (Frequency) ร้อยละ (Percentage) ค่าเฉลี่ย (Mean) และและสถิติเชิงอนุมาน (Inference Statistics)โดยใช้ค่าสถิติ Independence t-test เพื่อเปรียบเทียบค่าเฉลี่ยสำหรับกลุ่มตัวอย่าง 2 กลุ่มที่เป็นอิสระต่อกัน ได้แก่ ตัวแปรเพศ สถานภาพ และใช้สถิติ ANOVA (F-test) เพื่อเปรียบเทียบค่าเฉลี่ยสำหรับกลุ่มตัวอย่าง 2 กลุ่มขึ้นไป ที่เป็นอิสระต่อกัน ได้แก่ ตัวแปรอายุ อาชีพ และรายได้เฉลี่ยต่อเดือน ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 26-35 ปี สถานภาพโสด ส่วนใหญ่ไม่มีบุตร มีอาชีพเป็นนักเรียน/นักศึกษา รายได้เฉลี่ยต่อเดือนอยู่ที่ 10,001 – 20,000 บาท มีความถี่ในการบริโภคนมพาสเจอร์ไรส์ นานๆครั้ง ซื้อนมพาสเจอร์ไรส์ที่ร้านสะดวกซื้อมากที่สุด โดยซื้อนมพาสเจอร์ไรส์เพื่อตัวเอง ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่นึกถึงตรานมพาสเจอร์ไรส์ที่เป็นอันดับแรกคือ เมจิ คิดถึงตราเฟรชมิลค์ เป็นอันดับที่ 4 ส่วนใหญ่คิดว่านมพาสเจอร์ไรส์ ตราเฟรชมิลค์ สามารถหาซื้อได้ยาก มีระดับความรู้หรือคุ้นเคยกับคำกล่าวเกี่ยวกับนมพาสเจอร์ไรส์ตราเฟรชมิลค์ ของผู้บริโภคในอำเภอเมืองเชียงใหม่ ทั้ง 6 ด้าน ได้แก่ ด้านคุณสมบัติ ด้านคุณประโยชน์ ด้านคุณค่า ด้านวัฒนธรรม ด้านบุคลิกภาพ และด้านผู้ใช้ อยู่ในระดับคุ้นเคยทั้งหมด และมีระดับความรู้สึก(ความชอบ)ต่อภาพลักษณ์ของนมพาสเจอร์ไรส์ตราเฟรชมิลค์ของผู้บริโภคในอำเภอเมืองเชียงใหม่ ทั้ง 6 ด้าน อยู่ในระดับรู้สึกค่อนข้างชอบ แต่มีความตั้งใจซื้อและการแนะนำในอนาคตต่อนมพาสเจอร์ไรส์ ตรา เฟรชมิลค์ โดยรวมพบว่ายังไม่แน่ใจ จากการวิเคราะห์ความแตกต่างในการรับรู้ภาพลักษณ์ตราสินค้านมพาสเจอร์ไรส์ เฟรชมิลค์ของกลุ่มตัวอย่างจำแนกตาม อายุ ในองค์ประกอบเชิงความรู้สึก(ชื่นชอบ) มีทั้งหมด 1 ด้านที่แตกต่างกัน ได้แก่ ด้านวัฒนธรรม องค์ประกอบเชิงการกระทำ มีทั้งหมด 1 ด้านที่แตกต่างกัน ได้แก่ ด้านความตั้งใจซื้อในอนาคต จำแนกตามอาชีพ พบว่า องค์ประกอบเชิงความรู้ มีทั้งหมด 4 ด้านที่แตกต่างกัน ได้แก่ ด้านคุณสมบัติ ด้านคุณประโยชน์ ด้านคุณค่า และด้านวัฒนธรรม องค์ประกอบเชิงความรู้สึก(ชื่นชอบ) มีทั้งหมด 3 ด้านที่แตกต่างกัน ได้แก่ ด้านคุณประโยชน์ ด้านบุคลิกภาพ และด้านผู้ใช้ องค์ประกอบเชิงการกระทำ มีทั้งหมด 2 ด้านที่แตกต่างกัน ได้แก่ ด้านความตั้งใจซื้อในอนาคต และด้านการแนะนำต่อ จำแนกตามรายได้เฉลี่ยต่อเดือน พบว่าองค์ประกอบเชิงการกระทำ มีทั้งหมด 1 ด้านที่แตกต่างกัน ได้แก่ ด้านการแนะนำต่อen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
601532140 นายธงชัย ดวงอินทร์.pdf13.22 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.