Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78690
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorนิธิดา อดิภัทรนันท์-
dc.contributor.advisorนันทิยา แสงสิน-
dc.contributor.authorอัลบา เดสซี่en_US
dc.date.accessioned2023-08-23T01:08:55Z-
dc.date.available2023-08-23T01:08:55Z-
dc.date.issued2023-04-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78690-
dc.description.abstractThe purposes of this research were to study the students’ English speaking abilities after learning by using Communicative Language Teaching Activities and compared the motivation of students before and after learning. The population was 21 students among Grade 6, Tonkla School Chiang Mai. The 21 students were selected by purposive sampling. Time of experiment was 4 weeks, five periods a week and 1 hour per each period, the total of 18 hours. Tools used in research were 7 lesson plans. The research procedures comprised of testing students’ speaking abilities and assessing the students’ motivation before and after learning. The data were analyzed for mean, standard deviation, and percentage. The findings were as follows: 1. The students’ English speaking abilities passed the pre-set criterion after learning through Communicative Language Teaching Activities. 2. The students’ motivation increased after using Communicative Language Teaching Activities.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการใช้กิจกรรมการสอนภาษาเพื่อการสื่อสารเพื่อส่งเสริมความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษและแรงจูงใจของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6en_US
dc.title.alternativeUsing communicative language teaching activities to promote English speaking abilities and motivation among grade 6 studentsen_US
dc.typeThesis
thailis.controlvocab.thashภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา)-
thailis.controlvocab.thashภาษาอังกฤษ -- การพูด-
thailis.controlvocab.thashภาษาอังกฤษ -- การใช้ภาษา-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษและเพื่อเปรียบเทียบแรงจูงใจของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 โรงเรียนต้นกล้า เชียงใหม่จำนวน 21 คน โดยการคัดเลือกแบบเจาะจง ใช้เวลาในการทดลอง 4 สัปดาห์สัปดาห์ละ 5 วัน วันละ 1 ชั่วโมงรวม18 ชั่วโมง เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ประกอบด้วย แผนการจัดการเรียนรู้วิชาภาษาอังกฤษจำนวน 7 แผน ๆ ละ 2-3 ชั่วโมง แบบประเมินความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษ และแบบวัดแรงจูงใจก่อนและหลังการเรียน สถิติที่ใช้ในการวิจัยได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และค่าร้อยละ ผลการวิจัยพบว่า 1. ความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษของนักเรียนผ่านเกณฑ์ที่กำหนดไว้หลังการใช้กิจกรรมการสอนภาษาเพื่อการสื่อสาร 2. นักเรียนมีแรงจูงใจในการพูดภาษาอังกฤษสูงขึ้นหลังการใช้กิจกรรมการสอนภาษาเพื่อการสื่อสารen_US
Appears in Collections:EDU: Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
อัลบา เดสซี่ 610232049.pdf1.63 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.