Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78686
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorManoj Potapohn-
dc.contributor.advisorSupanika Leurcharusmee-
dc.contributor.advisorJirakom Sirisrisakulchai-
dc.contributor.authorWei, Weien_US
dc.date.accessioned2023-08-22T01:36:10Z-
dc.date.available2023-08-22T01:36:10Z-
dc.date.issued2023-03-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78686-
dc.description.abstractThe agriculture food system contributes significantly to climate change, driven by agri-foods production. To mitigate climate change from agri-foods, zero-carbon certified organic vegetables which can offset carbon emission from the production process to consumption have been launched concurrently meet the increasing demand of organic food for health. But encouraging more buyers requires incentivizing ways. The pilot of personal carbon account offers a potential solution by converting consumers’ green behavior into carbon credits that can be used like currency. So the study proposes to combine zero-carbon certificated organic vegetables and personal carbon account to address climate change. It explored the characteristics of interested participants on personal carbon account, estimated factors affecting their willingness to pay of zero carbon certificated organic vegetables under participation of personal carbon account and willing to pay. Results showed that consumers who were interested in personal carbon account were younger, educated, have high income, environmental awareness. They will pay 10-20% more for zero-carbon organic veggies, with most willing to pay 19-24 yuan/500g. Perceived pleasure and usefulness influenced buying, followed by environmental attitude. Perceived value can improve the willing to pay under the participation personal carbon account.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChiang Mai : Graduate School, Chiang Mai Universityen_US
dc.subjectWillingness to Payen_US
dc.subjectZero carbonen_US
dc.titleDeterminants of consumer willingness to pay for zero carbon certified organic vegetables under the pilot of personal carbon account in Guangzhouen_US
dc.title.alternativeปัจจัยที่กำหนดความเต็มใจของผู้บริโภคที่จะจ่ายสำหรับผักอินทรีย์ ที่ผ่านการรับรองปลอดคาร์บอนภายใต้โครงการนำร่องบัญชีคาร์บอนสวนบุคคลในกวางโจวen_US
dc.typeThesis
thailis.controlvocab.lcshOrganic vegetables-
thailis.controlvocab.thashZero carbon-
thailis.controlvocab.thashClimatic changes-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractระบบอาหารเกษตรมีส่วนอย่างมากต่อการเปลี่ยนแปลงสภาพภูมิอากาศ ซึ่งได้แรงหนุนจากการผลิตอาหารเกษตร เพื่อลดการเปลี่ยนแปลงสภาพภูมิอากาศจากอาหารเกษตรจึงเปิดตัวผักออร์แกนิกที่ผ่านการรับรองคาร์บอนเป็นศูนย์ ซึ่ งสามารถชดเชยการปล่อยคาร์บอนจากกระบวนการผลิตจนถึงการบริโภคเพื่อตอบสนองความต้องการที่เพิ่ มขึ้นของอาหารออร์แกนิกเพื่อสุขภาพ แต่การกระตุ้นผู้ซื้อให้มากขึ้นต้องใช้วิธีสร้างแรงจูงใจ โครงการนําร่องของบัญชีคาร์บอนส่วนบุคคลเสนอทางออกที่เป็นไปได้โดยการแปลงพฤติกรรมที่เป็ นมิตรต่อสิ่ งแวดล้อมของผู้บริโภค เป็นคาร์บอนเครดิตที่สามารถใช้ได้เหมือนสกุลเงิน ดังนั้น การศึกษาจึงเสนอที่จะรวมผักออร์แกนิกปลอดคาร์บอนที่ผ่านการรับรองและบัญชีคาร์บอนส่วนบุคคลเพื่อจัดการกับการเปลี่ยนแปลงสภาพภูมิอากาศ สํารวจลักษณะของผู้เข้าร่วมที่สนใจในบัญชีคาร์บอนส่วนบุคคล ปัจจัยโดยประมาณที่มีผลต่อความเต็มใจที่จะจ่ายสําหรับผักออร์แกนิกที่ได้รับการรับรองคาร์บอนเป็นศูนย์ภายใต้การเข้าร่วมในบัญชีคาร์บอนส่วนบุคคลและเต็มใจที่จะจ่าย ผลการวิจัยพบว่าผู้บริโภคที่สนใจบัญชีคาร์บอนส่วนบุคคลมีอายุน้อยกว่า มีการศึกษา มีรายได้สูง มีจิตสํานึกด้านสิ่งแวดล้อม พวกเขาจะจ่ายเพิ่มขึ้น 10-20% สําหรับผักออร์แกนิกปลอดคาร์บอน โดยส่วนใหญ่ยินดีจ่าย 19-24 หยวน/500 กรัม ความพึงพอใจและประโยชน์ที่รับรู้มีอิทธิพลต่อการซื้อ รองลงมาคือทัศนคติต่อสิ่งแวดล้อมมูลค่าการรับรู้สามารถปรับปรุงความเต็มใจที่จะจ่ายภายใต้บัญชีคาร์บอนส่วนบุคคลที่มีส่วนร่วมen_US
Appears in Collections:ECON: Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
631635829-Wei Wei-Graduation-Thesis.pdf5.64 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.