Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78566
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | วรัทยา แจ้งกระจ่าง | - |
dc.contributor.author | นำพล รุ่งสว่าง | en_US |
dc.date.accessioned | 2023-07-24T00:28:55Z | - |
dc.date.available | 2023-07-24T00:28:55Z | - |
dc.date.issued | 2023-05 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78566 | - |
dc.description.abstract | Chaipattana Transportation Company Limited, known as Green Bus Thailand, is a shipping and transportation service provider that covers nationwide routes throughout Thailand. The company has been continuously developing its parcel delivery service and this study aims to examine its marketing strategies. The study uses the following methods: 1) Five Forces Model to analyze the competitive state of parcel delivery services with other public transportation businesses; 2) SWOT Analysis to analyze the strengths, weaknesses, opportunities, and threats of the delivery service offered by public transportation businesses; 3) Competitor Analysis of the parcel delivery service of Green Bus Thailand to analyze its competitors; 4) STP Marketing, the segmentation of parcel delivery services of the studied company. Additionally, a survey on customer behavior and marketing mix affecting the use of parcel delivery services was conducted. Samples were collected by convenient sampling method from 400 customers of Green Bus Thailand. The obtained findings lead the company to achieve strategic goals in becoming the leader of parcel delivery service providers in Chiang Mai and Chiang Rai within 3 years. The vision of Chaipattana Transportation Company Limited is to provide parcel delivery services and be the leader of parcel delivery services of Lanna. There are three missions: applying modern technologies to increase the effectiveness of parcel delivery services to be more accurate and faster; preparing internal organizational staff to be ready for serving customers and bringing the company to achieve the goal; and sorting outsources to be its alliance in parcel delivery services. The findings also suggest marketing strategies that should be implemented recently and within 3 years. These suggested strategies are the ones that will make a difference by using modern technology to improve service effectiveness to be more accurate and faster under the umbrella of the compliance of marketing mix: product, price, place promotion, people, process, and physical evidence. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.title | กลยุทธ์การตลาดสำหรับบริการรับ-ส่งพัสดุภัณฑ์ของบริษัทชัยพัฒนาขนส่งเชียงใหม่ จำกัด | en_US |
dc.title.alternative | Marketing strategies for parcel delivery service of Chaipattana Transportation Company Limited | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.controlvocab.thash | บริษัทชัยพัฒนาขนส่งเชียงใหม่ จำกัด | - |
thailis.controlvocab.thash | บริการจัดส่งสินค้า | - |
thailis.controlvocab.thash | ผู้รับส่งสินค้า | - |
thailis.controlvocab.thash | การขนส่งสินค้า | - |
thailis.controlvocab.thash | พฤติกรรมผู้บริโภค -- เชียงใหม่ | - |
thailis.controlvocab.thash | การตลาด -- เชียงใหม่ | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | บริษัท ชัยพัฒนาขนส่งเชียงใหม่ จำกัด หรือ กรีนบัสไทยแลนด์ ผู้ให้บริการด้านการขนส่งและการเดินทางที่ครอบคลุมทั่วประเทศไทย โดยบริษัทฯ ได้ให้ความสำคัญต่อบริการรับ-ส่งพัสดุภัณฑ์อย่างยิ่ง และได้พัฒนามาอย่างต่อเนื่อง งานวิจัยครั้งนี้จึงมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษากลยุทธ์การตลาดสำหรับบริการรับ-ส่งพัสดุภัณฑ์ของบริษัท ชัยพัฒนาขนส่งเชียงใหม่ จำกัด ด้วยการวิเคราะห์เอกสาร 1) Five Forces Model เพื่อวิเคราะห์สภาพการแข่งขันของบริการรับ-ส่งพัสดุภัณฑ์ของธุรกิจบริการรถโดยสารสาธารณะ 2) SWOT Analysis เพื่อวิเคราะห์จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และอุปสรรค 3) Competitor Analysis ของบริการรับ-ส่งพัสดุภัณฑ์ของบริษัท ชัยพัฒนาขนส่งเชียงใหม่ จำกัด เพื่อวิเคราะห์คู่แข่ง และ4) STP Marketing การแบ่งส่วนตลาดของบริการรับ-ส่งพัสดุภัณฑ์ของบริษัท ชัยพัฒนาขนส่งเชียงใหม่ จำกัด และการจัดทำแบบสอบถามเพื่อวิเคราะห์พฤติกรรมการใช้บริการของลูกค้า ตลอดจนส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการใช้บริการรับ-ส่งพัสดุภัณฑ์ของธุรกิจบริการรถโดยสารสาธารณะ บริษัท ชัยพัฒนาขนส่งเชียงใหม่ จำกัด กลุ่มตัวอย่างเป็นลูกค้าที่มาใช้บริการ ได้ตัวอย่างด้วยการเลือกตามความสะดวก จำนวน 400 คน ผลการศึกษาทำให้ได้ เป้าหมายกลยุทธ์จะเป็นเจ้าตลาดบริการรับ-ส่งพัสดุภัณฑ์ในจังหวัดเชียงใหม่ เชียงราย ภายในสามปี วิสัยทัศน์ คือ บริการรับ-ส่งพัสดุภัณฑ์ของบริษัท ชัยพัฒนาขนส่งเชียงใหม่ จำกัด ผู้นำบริการรับ-ส่งพัสดุแห่งลานนา โดยมีพันธกิจสามประการ คือ นำเทคโนโลยีสมัยใหม่มาใช้เพื่อช่วยให้บริการรับส่งมีประสิทธิภาพ ถูกต้อง และรวดเร็วขึ้นเตรียมบุคลากรภายในองค์กรให้มีความพร้อมในการบริการและการดำเนินงานสู่เป้าหมาย และสรรหาบุคลากรภายนอกมาเป็นเครือข่ายร่วมในบริการรับส่ง และได้กลยุทธ์การตลาดที่ควรดำเนินการในปัจจุบัน ตลอดจนกลยุทธ์การตลาดภายในสามปี เป็นกลยุทธ์สร้างความแตกต่างด้วยการนำเทคโนโลยีสมัยใหม่มาใช้เพื่อช่วยให้บริการรับส่งมีประสิทธิภาพ ถูกต้อง และรวดเร็ว ภายใต้การดำเนินการอย่างสอดคล้องในด้านผลิตภัณฑ์ ราคา สถานที่ให้บริการ การส่งเสริมการตลาด บุคลากร กระบวนการให้บริการ และด้านลักษณะทางกายภาพ | en_US |
Appears in Collections: | BA: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
641532035 นายนำพล รุ่งสว่าง.pdf | 2.59 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.