Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78538
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | นฤมล กิมภากรณ์ | - |
dc.contributor.author | ธิดารัตน์ เลิศศรีมงคล | en_US |
dc.date.accessioned | 2023-07-22T06:54:54Z | - |
dc.date.available | 2023-07-22T06:54:54Z | - |
dc.date.issued | 2023-06 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78538 | - |
dc.description.abstract | This independent research aimed to study perception of e-tailer attributes affecting Generation Y brand trust, using online questionnaire to collect the data from 400 generation Y who born in 1980-1999 or age between 24-43 years old in 2023. Data was analyzed, using multiple regression analysis. using independent sample t-test and One-way ANOVA to compare the difference of mean values among groups of respondents. The results showed that the major respondents were female between ages 22 to 26 years old, they were company employee with average monthly income was 20,001 to 30,000 baht per month. And every dimension of perception on e-tailer attributes was at a high level. Especially the information and website Aesthetics dimension was at highest level. Among respondents with different gender age and income level were varied at 0.05 significance level According to the multiple regression analysis on perception of e-tailer attributes affecting Generation Y brand trust, the results presented those dimensions of perception of e-tailer attributes that affected overall brand trust were 4 dimensions: information, convenience, customization, and communication at 0.05 significance level. In the meanwhile, among respondents with different gender age and income level differently dimensions of perception of e-tailer attributes at 0.05 significance level. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.title | การรับรู้คุณลักษณะร้านค้าปลีกออนไลน์ที่ส่งผลต่อความไว้วางใจของเจเนเรชันวายในแบรนด์ | en_US |
dc.title.alternative | Perception of E-tailer attributes affecting generation Y brand trust | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.controlvocab.thash | ร้านค้าปลีก | - |
thailis.controlvocab.thash | การค้าปลีก | - |
thailis.controlvocab.thash | การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ | - |
thailis.controlvocab.thash | การตลาดอินเทอร์เน็ต | - |
thailis.controlvocab.thash | พฤติกรรมผู้บริโภค | - |
thailis.controlvocab.thash | การรับรู้ | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การค้นคว้าแบบอิสระมีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาการรับรู้คุณลักษณะร้านค้าปลีกออนไลน์ที่ส่งผลต่อความไว้วางใจของเจเนเรชันวายในแบรนด์ โดยใช้แบบสอบถาม (Questionnaire) รวบรวมข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่างจำนวน 400 ที่เกิดระหว่างปี พ.ศ.2523 - 2542 หรือในช่วงอายุ 24 - 43 ปีในปี พ.ศ. 2566 วิเคราะห์ข้อมูลด้วยการวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ (Multiple Regression Analysis) และวิเคราะห์ความแตกต่างของการรับรู้คุณลักษณะร้านค้าปลีกออนไลน์ในแต่ละกลุ่มย่อยของผู้ตอบแบบสอบถาม ด้วยสถิติ t-test และ One-way ANOVA จากการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถาม ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุอยู่ระหว่าง 22 ถึง 26 ปี และมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนอยู่ระหว่าง 20,001 ถึง 30,000 บาท โดยผู้สอบถามมีการรับรู้คุณลักษณะของร้านค้าปลีกออนไลน์โดยรวมอยู่ในระดับมาก โดยเฉพาะในมิติข้อมูล และมิติสุนทรียภาพของเว็บไซต์ มีระดับการรับรู้คุณลักษณะร้านค้าปลีกออนไลน์มากที่สุด โดยระหว่างกลุ่มเพศที่แตกต่างกันมีระดับการรับรู้คุณลักษณะร้านค้าปลีกออนไลน์แตกต่างกัน ระหว่างช่วงอายุที่แตกต่างกันมีระดับการรับรู้คุณลักษณะร้านค้าปลีกออนไลน์แตกต่างกัน และระหว่างกลุ่มระดับรายได้ที่แตกต่างกันมีระดับการรับรู้คุณลักษณะร้านค้าปลีกออนไลน์แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ 0.05 ในส่วนของการวิเคราะห์การรับรู้คุณลักษณะร้านค้าปลีกออนไลน์ต่อความไว้วางใจใน แบรนด์โดยรวม โดยการถดถอยพหุคูณ (Multiple regression analysis) พบว่า มี 4 องค์ประกอบ ได้แก่องค์ประกอบมิติข้อมูล มิติความง่ายและสะดวก มิติการสื่อสาร และมิติการทำให้ตรงกับความต้องเฉพาะของลูกค้ามีผลต่อความไว้วางใจในแบรนด์ อย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ 0.05 โดยขณะเดียวกันในกลุ่มที่แตกต่างกัน เพศ อายุ ระดับรายได้นั้นมีองค์ประกอบคุณลักษณะร้านค้าปลีกต่อความไว้วางใจในแบรนด์แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ 0.05 | en_US |
Appears in Collections: | BA: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
631532007 ธิดารัตน์ เลิศศรีมงคล.pdf | 3.57 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.