Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78345
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorนิธิดา อดิภัทรนันท์-
dc.contributor.advisorนันทิยา แสงสิน-
dc.contributor.authorมงคลไชย เทียนสุดีนนท์en_US
dc.date.accessioned2023-07-06T09:57:27Z-
dc.date.available2023-07-06T09:57:27Z-
dc.date.issued2018-06-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78345-
dc.description.abstractThe purposes of this research were to compare students’ English reading ability, vocabulary knowledge and motivation before and after using story map. The Sa mple group was 44 grade 11 students at Chak Kham Khanathon School. The research instruments included 10 lesson plans using story map, a reading comprehension test, a vocabulary knowledge test and a motivation evaluation form towards learning English. The data obtained were analyzed for mean, standard deviation, percentage and dependent t-test. The findings of the research were as follows: 1. The students who are taught with story map have more English reading ability after using story map (x̄ = 24.66, S D = 2.91) than they did before 20.25, S D = 3.89) with the statistical significant level of .01. As a result, the students’ English reading ability increases approximately 4.45 points (14.83 %). 2. The students who are taught with story map have more vocabulary knowledge after using story may ( x̄ = 23.89, S D = 3.04) than they did before x̄ =15.14, S D = 4.03) with the statistical significant level of .01. As a result, the students’ vocabulary knowledge increases approximately 8.75 points (29.17 %). 3. The students who are taught with story map have no differences in their motivation after using story map.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการใช้แผนผังโครงเรื่องเพื่อพัฒนาความสามารถในการอ่านภาษาอังกฤษ ความรู้คำศัพท์ และแรงจูงใจของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5en_US
dc.title.alternativeUsing story map to develop english reading ability, vocabulary knowledge and motivation among grade 11 studentsen_US
dc.typeThesis
thailis.controlvocab.thashภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)-
thailis.controlvocab.thashภาษาอังกฤษ -- คำศัพท์-
thailis.controlvocab.thashภาษาอังกฤษ -- การอ่าน-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบความสามารถในการอ่านภาษาอังกฤษ ความรู้คำศัพท์ และแรงจูงใจของนักเรียนก่อนและหลังการใช้แผนผังโครงเรื่อง กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้เป็นนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5/10 โรงเรียนจักรคำคณาทร จำนวน 44 คนได้มาโคยการสุ่มแบบกลุ่ม เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยประกอบด้วยแผนการสอนทั้งหมด 10 แผน และแบบทคสอบความสามารถในการอ่านภาษาอังกฤ แบบทดสอบความรู้คำศัพท์ภาษาอังกฤษ และแบบวัดแรงจูงใจ ในการเรียนภาษาอังกฤษ สถิติที่ใช้ในการวิจัยได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ค่าร้อยละและสถิติทดสอบ t ผลการวิจัยสรุปได้ดังนี้ 1. นักเรียนที่เรียนด้วยแผนผังโครงเรื่องมีความสามารถในการอ่านภาษาอังกฤษหลังเรียน (x̄ =24.66, SD = 2.91) สูงกว่าก่อนเรียน (x̄ = 20.25, SD = 3.89) อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 ทั้งนี้นักเรียนมีพัฒนาการเพิ่มขึ้นโดยเฉลี่ย 4.45 คะแนน (ร้อยละ 14.83) 2. นักเรียนที่เรียนด้วยเผนผังโครงเรื่องมีความรู้คำศัพท์หลังเรียน (x̄ = 23.89, SD = 3.04) สูงกว่าก่อนเรียน (x̄ = 15.14, SD = 4.03) อย่างมีนัยสำคัญทางสถิดิที่ระดับ 01 ทั้งนี้นักเรียนมื พัฒนาการเพิ่มขึ้นโดยเฉลี่ย 8.75 คะแนน (ร้อยละ 29.1 7) 3. นักเรียนที่เรียนด้วยแผนผังโครงเรื่องมีแรงจูงใจก่อนเรียนและหลังเรียน ไม่ต่างกันen_US
Appears in Collections:EDU: Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
590232121 มงคลไชย เทียนสุดีนนท์.pdf52.51 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.