Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78323
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอรชร มณีสงฆ์-
dc.contributor.authorบุณยาภรณ์ กันทะen_US
dc.date.accessioned2023-07-05T01:16:33Z-
dc.date.available2023-07-05T01:16:33Z-
dc.date.issued2021-07-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78323-
dc.description.abstractThis independent study aimed to examine customer perception on corporate image of Absolute Health Regenerative Clinic. Data collection with the focus on approaches of administrative management; medical staff and staff; product and service; management style; activity or social perspective; material; culture; and atmosphere was performed by the online survey distributed to 400 customers of all branches of the studied corporate, according to the quota sampling method. Samples of this study was calculated by Taro Yamane’s sample population calculation formula with 95% of level of confidence. Then, data obtained were analyzed by the statistics: frequency, mean, and standard deviation, and the inferential statistics : one way ANOVA on levels of customer perception towards the corporate image of all 6 nationwide branches of The findings revealed that most respondents were male in the age of 31-40 years old. Their education background was bachelor’s degree and their average monthly income was the amount of 25,001-50,000 Baht. They worked as an employee of a private company and were single. Type of service that they received from the studied corporate was health care service. In an overview, their perceptions towards all 8 corporate image approaches were rated in very-agree level. The top three approaches with the highest mean values were materials; medical staff and staff; and culture. Considering on each corporate’s branch, the customers had different corporate image perceptions in all approaches, except in the atmosphere approach. Considering on customer’s age ranges, the difference on corporate image perception was not observe in almost all approaches, except in administrative management and activity or social perspective approaches. Considering on ranges of monthly income, the difference on corporate image perception of the Absolute Health Regenerative Clinic’s customers with different ranges of monthly income was not observed in all approaches.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการรับรู้ภาพลักษณ์องค์กรของลูกค้าคลินิกเวชกรรมแอ็บโซลูท เฮลธ์en_US
dc.title.alternativeCustomer perception on corporate image of Absolute Health regenerative clinicen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashคลินิกเวชกรรม-
thailis.controlvocab.thashภาพลักษณ์องค์การ-
thailis.controlvocab.thashการสร้างชื่อตราผลิตภัณฑ์-
thailis.controlvocab.thashร้านเสริมสวย -- ความพอใจของผู้ใช้บริการ-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการรับรู้ภาพลักษณ์องค์กรของลูกค้าคลินิก เวชกรรม แอ็บโซลูท เฮลธ์ ใช้แบบสอบถามออนไลน์ เก็บรวบรวมข้อมูลการรับรู้ภาพลักษณ์องค์กร จากลูกค้าที่เคยมาใช้บริการทุกสาขา ด้านต่างๆดังนี้ ด้านผู้บริหารสาขา ด้านบุคลากรทางการแพทย์ และพนักงาน ด้านสินค้าและบริการ ด้านวิธีการดำเนินธุรกิจ ด้านกิจกรรมหรือสังคม ด้านเครื่องมือ ที่ใช้หรืออุปกรณ์สำนักงาน ด้านวัฒนธรรมองค์กร ด้านบรรยากาศ ใช้สูตรการคำนวนประชากรกลุ่ม ตัวอย่างของ ทาโร่ ยามาเน ที่ระดับความเชื่อมั่นร้อยละ 95 จำนวน 400 ราย เลือกกลุ่มตัวอย่างแบบ โควต้า วิเคราะห์ข้อมูลโดยค่าทางสถิติ ได้แก่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิง อนุมาน การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว (One Way ANOVA) ของระดับการรับรู้ภาพลักษณ์ องค์กรของลูกค้าคลินิกเวชกรรม แอ็บโซลูท เฮลธ์ ทั้ง 6 สาขาทั่วประเทศ ผลการศึกษา ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย มีอายุระหว่าง 31 - 40 ปี การศึกษา ระดับปริญญาตรี มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 25,001 - 50,000 บาท อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน สถานภาพ โสด และเข้ารับบริการทางด้านการดูแลสุขภาพ การรับรู้ภาพลักษณ์องค์กรของลูกค้า ทั้ง 8 ด้าน โดยรวมอยู่ในระดับเห็นด้วยอย่างยิ่ง ทั้งหมด ค่าเฉลี่ยสูงสุด 3 ลำดับแรก กือ ด้านเครื่องมือที่ใช้ ด้านบุคลากรทางการแพทย์ และพนักงาน และด้าน วัฒนธรรมองค์กร การรับรู้ภาพลักษณ์ในแต่ละสาขา มีการรับรู้ภาพลักษณ์แตกต่างกันทุกด้าน ยกเว้นด้าน ภาพลักษณ์ของบรรยากาศที่มีการรับรู้ไม่แตกต่างกัน ด้านอายุ ในแต่ละช่วงอายุ มีการรับรู้ภาพลักษณ์ส่วนมากไม่แตกต่างกัน ยกเว้นด้าน ภาพลักษณ์ของผู้บริหารสาขา และด้านภาพลักษณ์ของกิจกรรมหรือสังคมที่มีความแตกต่างกัน ด้านรายได้เฉลี่ยต่อเดือน การรับรู้ภาพลักษณ์ของลูกค้าคลินิกเวชกรรม แอ็บโซลูท เฮลธ์ ใน แต่ละกลุ่มรายได้เฉลี่ยต่อเดือน การรับรู้ภาพลักษณ์ไม่แตกต่างกันในทุกด้านen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
621532032 บุณยาภรณ์ กันทะ.pdf1.9 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.