Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78308
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | รวิ รุ่งเรืองศรี | - |
dc.contributor.author | อาภาวรรณ จันทร์พะเนาว์ | en_US |
dc.date.accessioned | 2023-07-04T09:45:46Z | - |
dc.date.available | 2023-07-04T09:45:46Z | - |
dc.date.issued | 2023-04 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78308 | - |
dc.description.abstract | The study on influence of sensory appeal and service quality towards intention to repeat service of stand-alone coffee shop customers in Mueang Chiang Mai District. It collected data from a sample of 412 people using an online questionnaire through a quota sampling method. The data was analyzed by descriptive statistics (frequency, percentage, mean and standard deviation) and inferential statistics (multiple regression analysis). The findings revealed that the majority of respondents were female, single, students, had a bachelor's degree or equivalent and had an average monthly income 10,001-20,000 Thai baht (THB). The primary reason for visiting stand-alone coffee shops was for good-tasting beverages. The opportunity that leads to use stand-alone coffee shop services is to do personal work. Oneself is the influencers to use the coffee shop services. These individuals typically visit stand-alone coffee shops between Monday to Friday or working days from 11 a.m. to 1 p.m., with an average duration of 1-2 hours. The most frequently ordered beverage was Americano with an average cost per person per visit was between 101 and 200 THB. The sample’s opinions were at an agreeing level on all aspects of sensory appeal which are sight, taste, smell, sound and touch. Their opinions were at the agreed level on all aspects of service quality that are reliability, assurance, tangibles, empathy and responsiveness. For opinions about the intention to repeat service, it is at the agree level. Sensory appeal and service quality that mostly affected the intention to repeat service of stand-alone coffee shop among customers in Mueang Chiang Mai District were the quality of service in terms of reliability, followed by the sense of taste, the quality of service in terms of empathy and the quality of service in terms of responsiveness. This study is beneficial to the marketers of stand-alone coffee shops in Mueang Chiang Mai District. The results of the study can be used to develop effective marketing strategies related to sensory appeal and service quality. These strategies can be applied to similar coffee shop businesses to enhance their customer experience and increase repeat business usage. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.title | อิทธิพลของการดึงดูดด้านประสาทสัมผัสและคุณภาพการบริการต่อความตั้งใจใช้บริการซ้ำของลูกค้าร้านกาแฟประเภทสแตนด์อะโลนในอำเภอเมืองเชียงใหม่ | en_US |
dc.title.alternative | Influence of sensory appeal and service quality towards intention to repeat service of stand-alone coffee shop customers in Mueang Chiang Mai District | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.controlvocab.thash | ร้านกาแฟ -- เชียงใหม่ | - |
thailis.controlvocab.thash | พฤติกรรมผู้บริโภค -- เชียงใหม่ | - |
thailis.controlvocab.thash | ความพอใจของผู้บริโภค -- เชียงใหม่ | - |
thailis.controlvocab.thash | ความภักดีของลูกค้า -- เชียงใหม่ | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การศึกษาเรื่องอิทธิพลของการดึงดูดด้านประสาทสัมผัสและคุณภาพการบริการต่อความตั้งใจใช้บริการซ้ำของลูกค้าร้านกาแฟประเภทสแตนด์อะโลนในอำเภอเมืองเชียงใหม่ เก็บข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่าง จำนวน 412 ราย ด้วยแบบสอบถามออนไลน์ โดยใช้วิธีการกำหนดกลุ่มตัวอย่างแบบโควต้า และวิเคราะห์ด้วยสถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมาน คือ การวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีสถานภาพโสด มีระดับการศึกษาสูงสุดคือ ปริญญาตรีหรือเทียบเท่า มีอาชีพนักศึกษา มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 10,001-20,000 บาท มีเหตุผลในการไปใช้บริการร้านกาแฟประเภท สแตนด์อะโลนคือ เครื่องดื่มรสชาติดี โอกาสที่ทำให้ไปใช้บริการร้านกาแฟประเภทสแตนด์อะโลนคือ ทำงานส่วนตัว ผู้มีอิทธิพลต่อการเลือกไปใช้บริการร้านกาแฟประเภทสแตนด์อะโลนคือ ตนเอง วันที่ไปใช้บริการร้านกาแฟประเภทสแตนด์อะโลนคือ วันจันทร์-ศุกร์/ วันทำงาน ในช่วงเวลา 11.00-13.00 น. ใช้ระยะเวลา 1-2 ชั่วโมง รายการเครื่องดื่มที่สั่งบ่อยครั้งที่สุดคือ Americano และมีค่าใช้จ่ายโดยเฉลี่ยต่อครั้งต่อคนในการใช้บริการคือ 101-200 บาท มีความคิดเห็นเกี่ยวกับการดึงดูดด้านประสาทสัมผัสทุกด้านในระดับเห็นด้วย ได้แก่ ด้านการมองเห็น ด้านรสชาติ ด้านกลิ่น ด้านเสียง และด้านการสัมผัส มีความคิดเห็นเกี่ยวกับคุณภาพการบริการทุกด้านในระดับเห็นด้วย ได้แก่ ความน่าเชื่อถือในการให้บริการ การสร้างความมั่นใจให้แก่ผู้รับบริการ ความเป็นรูปธรรมของบริการ การรู้จักและเข้าใจลูกค้า และการตอบสนองต่อความต้องการบริการ และมีความคิดเห็นเกี่ยวกับความตั้งใจใช้บริการซ้ำในระดับเห็นด้วย การดึงดูดด้านประสาทสัมผัสและคุณภาพการบริการที่ส่งผลต่อความตั้งใจใช้บริการซ้ำของลูกค้าร้านกาแฟประเภทสแตนด์อะโลนในอำเภอเมืองเชียงใหม่มากที่สุด คือ คุณภาพการบริการด้านความน่าเชื่อถือในการให้บริการ รองลงมาคือ การดึงดูดด้านประสาทสัมผัสด้านรสชาติ คุณภาพการบริการด้านการรู้จักและเข้าใจลูกค้า และคุณภาพการบริการด้านการตอบสนองต่อความต้องการบริการ ตามลำดับ การศึกษานี้เป็นประโยชน์ต่อนักการตลาดของธุรกิจร้านกาแฟประเภทสแตนด์อะโลนในอำเภอเมืองเชียงใหม่ สามารถนำผลการศึกษามาใช้ในการวางแผนและพัฒนากลยุทธ์ทางการตลาดที่เกี่ยวข้องกับการดึงดูดด้านประสาทสัมผัสและคุณภาพการบริการได้ รวมถึงผู้ประกอบการธุรกิจร้านกาแฟที่มีลักษณะใกล้เคียงกัน | en_US |
Appears in Collections: | BA: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
631532130-ARPHAWAN JANPANAO.pdf | 3.39 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.