Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78167
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorนิยตา กาวีวงศ์-
dc.contributor.authorจักรกฤษ จันทรเถรen_US
dc.date.accessioned2023-06-26T00:43:45Z-
dc.date.available2023-06-26T00:43:45Z-
dc.date.issued2023-03-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78167-
dc.description.abstractIndependent Study of Magnus Fitness Competitive Advantage Strategies Chiang Mai Province Objectives: 1) To study Magnus Fitness' current competitive advantage strategy. 2) to study behaviors and marketing mix factors of consumers who use fitness center services (Fitness) in Chiang Mai. 3) Strategies to create a competitive advantage in the future of Magnus Fitness. Chiang Mai Province The study method was to collect data by means of in-depth interviews, including Magnus Fitness Entrepreneur Chiang Mai Province and collecting questionnaires from 385 consumers who use the service of exercise facilities (fitness) by analyzing the data according to objectives. Check the correctness of the information. Summary of the study and present the results of the study. The study found that Magnus Fitness focuses on building a competitive advantage strategy using a data-driven strategy. Expand the business to achieve adaptation in the business to survive and drive the business to operate and make a difference to the business to make it unique. As for the consumers who use the exercise facility (fitness), it was found that most of them were male. Age between 19 - 28 years, work as an employee of a private company monthly income less than or equal to 15,000 baht. Data on behavior of using fitness services found that most fitness users exercised on average no more than 1 time/week. Most of the fitness users use the service on weekdays the most. Usually come to use the fitness service during 4:01 PM – 7:00 PM. The reason for using most fitness services is health. The factor that chooses to use the fitness service the most is near residence Most of the factors affecting the decision to use fitness services are the price of accessing the service. The nature of going to exercise is going alone, mostly exercising both at the same time. cardio and weights training and service rates range from 1,001 – 3,000 baht/month. The marketing mix factor that consumers value the most is 1. Place aspect 2. Price aspect 3. Human aspect 4. Service process aspect 5. Physical characteristics 6. Product side 7. Marketing promotion, respectively.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectกลยุทธ์การสร้างความได้เปรียบทางการแข่งขันen_US
dc.titleกลยุทธ์การสร้างความได้เปรียบทางการแข่งขันของแมกนัสฟิตเนส จังหวัดเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeCompetitive advantage strategy of magnus fitness, Chiang Mai Provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashความพอใจของผู้ใช้บริการ-
thailis.controlvocab.thashความพอใจของผู้บริโภค-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashการออกกำลังกาย -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashการตลาด-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระเรื่องกลยุทธ์การสร้างความได้เปรียบทางการแข่งขันของแมกนัสฟิตเนส จังหวัดเชียงใหม่ มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษากลยุทธ์การสร้างความได้เปรียบทางการแข่งขันในปัจจุบันของแมกนัสฟิตเนส จังหวัดเชียงใหม่ 2) ศึกษาพฤติกรรมและปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดของผู้บริโภคที่ใช้บริการสถานออกกำลังกาย (ฟิตเนส)ในจังหวัดเชียงใหม่ 3) วางแผนกลยุทธ์การสร้างความได้เปรียบทางการแข่งขันในอนาคตของแมกนัสฟิตเนส จังหวัดเชียงใหม่ วิธีการศึกษาเป็นการเก็บรวบรวมข้อมูลโดยวิธีการสัมภาษณ์เชิงลึกได้แก่ ผู้ประกอบการแมกนัสฟิตเนส จังหวัดเชียงใหม่และเก็บแบบสอบถามจากกลุ่มผู้บริโภคที่มาใช้บริการสถานออกกำลังกาย(ฟิตเนส) จำนวน 385 ราย โดยนำข้อมูลมาวิเคราะห์ตามวัตถุประสงค์ ตรวจสอบความถูกต้องของข้อมูล สรุปผลการศึกษา และนำเสนอผลการศึกษา ผลการศึกษาพบว่า แมกนัส ฟิตเนสเน้นกลยุทธ์การสร้างความได้เปรียบทางการแข่งขันโดยใช้กลยุทธ์การขับเคลื่อนธุรกิจด้วยข้อมูล (Data Driven Strategy) การมีข้อมูลที่สามารถตอบสนองถึงความต้องการของผู้บริโภคจะช่วยในการพัฒนาและต่อยอดธุรกิจเพื่อให้เกิดการปรับตัวในธุรกิจเพื่อความอยู่รอดและขับเคลื่อนให้ธุรกิจดำเนินกิจการและสร้างความแตกต่างให้กับธุรกิจเพื่อให้เป็นเอกลักษณ์ของตัวเอง ในส่วนของผู้บริโภคที่มาใช้บริการสถานออกกำลังกาย(ฟิตเนส) พบว่า ส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อายุอยู่ระหว่าง 19 – 28 ปี ประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้ต่อเดือน น้อยกว่าหรือเท่ากับ 15,000 บาท ข้อมูลเกี่ยวกับพฤติกรรมการใช้บริการฟิตเนส พบว่า ผู้ใช้บริการฟิตเนสออกกำลังกายมากที่สุดเฉลี่ย ไม่เกิน 1 ครั้ง/สัปดาห์ ผู้มาใช้บริการฟิตเนสส่วนใหญ่มาใช้บริการวันธรรมดามากที่สุด โดยปกติจะมาใช้บริการฟิตเนสในช่วงเวลา 16.01 – 19.00น. เหตุผลที่มาใช้บริการฟิตเนสส่วนใหญ่คือ สุขภาพ ปัจจัยที่เลือกใช้บริการฟิตเนสมากที่สุดคือ ใกล้ที่พักอาศัย ปัจจัยที่ส่งผลให้ตัดสินใจใช้บริการฟิตเนสส่วนใหญ่เป็นราคาของการเข้าใช้บริการ ลักษณะการไปออกกำลังกายคือ ไปคนเดียว ส่วนใหญ่ออกกำลังกายทั้งสองอย่างควบคู่กันคือ คาร์ดิโอและเวท เทรนนิ่งและมีอัตราค่าบริการอยู่ที่ 1,001 – 3,000 บาท/เดือน ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่ผู้บริโภคให้ความสำคัญมากที่สุดคือ 1.ด้านสถานที่ 2.ด้านราคา 3.ด้านบุคคล 4.ด้านกระบวนการบริการ 5.ด้านลักษณะทางกายภาพ 6.ด้านผลิตภัณฑ์ 7.ด้านการส่งเสริมการตลาด ตามลำดับen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
631532034-จักรกฤษ จันทรเถร.pdf2.09 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.